Прокредитбанк увеличава терминалите за самообслужване
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Прокредитбанк увеличава терминалите за самообслужване

Прокредитбанк увеличава терминалите за самообслужване

От септември операции в брой в София ще се извършват само в един клон

24712 прочитания

© Мария Съботинова


Банката започна да въвежда зони с терминали за самообслужване за пръв път през 2013 г.

Прокредитбанк ще намали клоновете си за касови операции и ще увеличи тези за денонощно самообслужване. Освен това въвежда и официална обедна почивка, която няма да важи само за три клона в страната. Банката ще стимулира и ползването на онлайн банкирането й чрез намаляване на някои такси. Мерките няма да доведат до съкращаване на персонал, а целта им е да се подобри достъпът на клиентите до услугите й.

Самообслужване без такси

От началото на септември касови операции в брой ще бъдат извършвани само в един клон в София, този на бул. "Ломско шосе" 171, като от банката обещаха да дадат повече информация за другите градове допълнително. За сметка на това във всички клонове са монтирани денонощни терминали за самообслужване. Освен това банката ще трансформира два от клоновете си изцяло в зона за самообслужване - единия в на бул. "Витоша" в столицата и в Бургас. Така тези зони ще станат с 3 повече, отколкото са клоновете на банката. На тях могат да се извършват операции по теглене и внасяне на суми по сметки и разплащания в левове и валута от граждани и представители на юридически лица. Въпросните терминали ще бъдат достъпни постоянно по 24 часа на ден. Те позволяват теглене до 10 000 лв. на ден и внасяне на до 5000 лв. По време на една транзакция за внасяне автоматът може да обработи до 90 банкноти наведнъж, като не е необходимо предварително сортиране на парите. Клиентите не дължат такса за операцията.

Във връзка с оптимизиране на тези дейности от началото на септември банката е взела решение да намали от 10 на 5 евро таксата за плащане към друга банка в евро през единната система на европейската общност SEPA. Понижение ще има и на разходите за преводи към български банки. Таксата се свива от 1.10 лв. на 0.75 лв. за плащания в левове през БИСЕРА. Тези такси обаче важат единствено за нареждания, направени през системата за интернет банкиране на банката "Пробанкинг". За направени на гише плащания остават настоящите такси съответно 3.50 лв. и 45 евро.

Обедна почивка за персонала

Банката ще въведе и официална обедна почивка, с която съкращава работното си време за клиенти с половин час на ден. Промяната ще влезе в сила от понеделник, 25 юли. От тогава 14-ата по обем на активите търговска банка у нас ще работи от 9 до 14 ч. и от 14:30 до 17:00 ч. Към момента работното време на институцията е от 9 до 17 ч. постоянно без почивка. Изключение от новото работно време ще бъдат клоновете в София на ул. "Тодор Александров" 26, бул. "Ломско шосе" 171, както и в Пловдив на ул. "Кракра" 2, в Бургас на ул. "Транспортна" и във Варна на ул. "Ян Палах" 10.

От банката съобщиха за "Капитал", че промените по работното време и организацията на клоновата мрежа не са свързани със съкращаване на персонала, а се правят с цел да се подобри достъпът на клиенти до услуги на банката и да се осигури денонощен достъп. Банката започна да въвежда зони с терминали за самообслужване за пръв път през 2013 г., като на тях могат да се обслужват както граждани, така и представители на юридически лица.

Косвено или пряко реформите дават и други резултати. През първото тримесечие на годината Прокредитбанк е успяла да свие значително своите административни разходи. До края на март 2016 г. те възлизат на малко над 9.2 млн. лв. Това е с близо ¼ по-малко в сравнение със същия период на миналата година. Печалбата на банката за тримесечието се увеличава с 11% на 9.69 млн. лв. За сравнение, общо административните разходи на цялата банкова система за въпросния период бяха понижени с 11%. Единствените три банки, които направиха по-голямо свиване на това перо от разходните си бюджети в сравнение с Прокредитбанк, бяха Пощенска банка (-32%), търсещата купувач Търговска банка Виктория (-59%) и държавната Българска банка за развитие (-35%).

Банката започна да въвежда зони с терминали за самообслужване за пръв път през 2013 г.

Прокредитбанк ще намали клоновете си за касови операции и ще увеличи тези за денонощно самообслужване. Освен това въвежда и официална обедна почивка, която няма да важи само за три клона в страната. Банката ще стимулира и ползването на онлайн банкирането й чрез намаляване на някои такси. Мерките няма да доведат до съкращаване на персонал, а целта им е да се подобри достъпът на клиентите до услугите й.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

17 коментара
  • 1
    kokoto2 avatar :-|
    kokoto2

    Изглежда футуристично. Банковият служител заменен от машина.
    Засега остава само да гадаем какво представляват тези терминали. Как същите терминали ще проверяват дали някой не ползва чужда лична карта...

  • 2
    nana_56 avatar :-|
    Viliana Penovska

    До коментар [#1] от "kokoto2":

    Аз съм клиент на ПроКредит. Мога да ви уверя, че е много удобно. Помещенията с банкоматите са на разположение на клиентите 24 ч. на ден. Може да се теглят и внасят пари по всяко време. Не трябва лична карта. Само дебитна или кредитна. Има си и механизми за защита от измами.

  • 3
    trakerbg avatar :-|
    TrakerBG

    Няма опашки, пуфтящи служителки, безкрайни вносни бележки, бавни принтери, мога и в 3 през нощта да си заредя картата и да си купя нещо онлайн. Таксите по картата са ниски, родих се с тях, особено след ЦКБ.

  • 4
    smu1414610931380769 avatar :-P
    Yavor Bekyarov

    Харчил ли си за нещо разумно в 3 сутринта :) А какво ли е приключението, когато машината даде грешка.... До коментар [#3] от " TrakerBG ":

  • 5
    rosko1306 avatar :-|
    rosko1306

    До коментар [#4] от "Yavor Bekyarov":

    Не съм харчил, но ми се наложи да внасям в 5 сутринта. Точно преди да замина за море в държава, която не е член на ЕС. НИкакъв проблем :-)
    Веднъж машината ми даде грешка - не е засякла едни 5 000 лв, които внесох на терминал.... Дори не се усетих, след 2 седмици счетито ми каза - няма достатъчна наличност, отидох в банката, обясних им и на сутринта всичко си беше по сметките....... Прекрасно ми е с тази банка. 24/7 внасяш/теглиш....... А когато опра до обслужване на гише - са все учтиви, макар че с цените за касово обслужване могат да откажат и Бойко Борисов от пурите....... че му взели и от заплатата чета днес.....

  • hypercube

    Тази банка според мен стига до крайности, поради което вече не съм и клиент и закрих всички сметки там.

    По време на прехода и към електронно обслужване набиха високи такси за внасяне на пари . По същото време имаха един единствен депозитен автомат за цял град /намираше се в бизнес център на края на града/, който при засядане на банкнота /обикновено 2-левка/ преставаше да приема депозити. Алтернативата беше преработен CashTerminal, където банкнотите са бутат една по една в билл-валидатор от вендинг автомат.

    Отделно останах с впечатление че единствената работа на управителният съвет като се събере е да вдига някоя такса за теглене/внасяне/обслужване заради многобройните бюлетини от този сорт в е-банкирането. То също беше доста дървено и нямаше доста от функциите които предлага сегашното ми - липсваха шаблони и куп други полезни неща.
    Като цяло меко казано странна банка.

  • 7
    pav4o01 avatar :-|
    Павел

    Използването на услугите на банката не е за глупаци. Българинът е свикнал да виси по опашки за елементарни операции. В прокредит внасяш/теглиш в лв/евро директно на терминал и ползваш онлайн банкиране в 99% от случаите. Дори фирмите си подписват фактурите и ги плащат онлайн. Всичко работи денонощно, няма излишни подписи, хартия и прочие. Да не говорим за това колко са ниски таксите за входящи /изходящи валутни, докато при другите банки дерат яко. Разбира се това си има цена, но е много по-удобно да си цъкам от лаптопа сметките, отколкото да се редя в офис по 30 минути , за да внеса 50 лв ( което е масово в ДСК примерно). За да накарат потребителите да ползват по-лесното ( терминали+банкиране онлайн) , въведоха такси за теглене/внасяне кеш на каса, както и за всякакви операции, които минават на каса ( защото ги има онлайн ). Банката няма толкова много офиси и клиенти, защото в БГ всички искат ръка да пипне, смятайки, че това е гаранция ( което не е ).

  • 8
    trakerbg avatar :-|
    TrakerBG

    [quote#4:"Yavor Bekyarov"]Харчил ли си за нещо разумно в 3 сутринта :) А какво ли е приключението, когато машината даде грешка....[/quote]

    Резонни въпроси. В 3 сутринта - наистина звучи пресилено, но в 9 вечерта, на прибиране след работа, няма банка, която да ми свърши работа. А да си използвам обедната почивка, за да клеча в някой клон - не е приятно.
    Със засядане не съм имал проблеми никога. Но два пъти съм ги пс*вал, докато ремонтираха офисите си и аз все попадах на ремонтиращия се :) :) :). Отделно миналата седмица имаше някаква "ситуация", свързана със СОТ, пачка пари, пльосната ей-така на видимо място и двойка граждани, унило седящи на пейките пред офиса им :) :)
    Тоест, не всичко е цветя и рози, но пък за три години - три проблема - здраве да е. Както пишат по-горе, не е за всеки, но е точно това, от което имам нужда, на отлична цена (2 лв. месечна такса ми е целият разход). Картата е в ePay и всички сметки си плащам от вкъщи.

  • 9
    gkakov avatar :-|
    gkakov

    Ползвах услугите на банката и центровете за самообслужване са много удобни...,докато решиха че минималното салдо по фирмената ми сметка трябва да стане от 50 на 200 лв.Директно ги отсвирих!

  • 10
    kokoto2 avatar :-|
    kokoto2

    До коментар [#2] от "nana_56":

    Ами разкажете и за защитата(свършете работата на автора на статията), ние ще преценим дали ни е достатъчна.
    Защото ако е само карта+пин и някой ви намери портмонето отива при автомата и се обслужва от всичките ви сметки.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.