Бонуси за добрите шофьори
От догодина цената на "Гражданска отговорност" може да зависи от опита и поведението на водача зад волана
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Темата накратко
- В момента тече конкурс за избор на международна компания, която да изработи методологията за системата бонус-малус- Всички участвали в проверките на банки и застрахователи одиторски компании могат да кандидатстват в поръчката за методологията
- Цената на поръчката не е известна, но се очаква да е сравнима с това, което бе платено при проверките на банки, пенсионни фондове и застрахователи
Българският шофьор е чувствителен на тема цена и дори няколко стотинки разлика пренасочват потоци коли между бензиностанциите. Затова и не е чудно, че стойността на задължителната полица "Гражданска отговорност" е нещо, способно да пренасочи потоци клиенти между застрахователите. А те, в опит да тушират недоволството и отлива на клиенти, са склонни да задържат цената дори и под себестойността на поетия риск.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
8 коментара
Поредната тъпа статия на тема "гражданска (без)отговорност! Докато застраховката е на автомобила, а не на името на водача, няма никакво значение кой е той. Освен това, изобщо идеята всички дисциплинирани и съвестни водачи да събират пари, за да плащат глупостите на арогантните леваци, е антидисциплинираща и води до увеличаване на агресията по пътищата. Трябва да се преосмисли идеята за тази застраховка!
за бонус-малус се говори от 10 години поне и фактът че досега не се е случил, ясно показва, че самите компании нямат интерес да го приложат, защото не работят по пазарни, а по мутренски принципи
Трудна работа е това бонус-малус когато имаме множество частни играчи. Всеки иска клиенти - няма значение какви. Така, че винаги поне един застраховател ще си затваря очите за този бонус/малус и резултатът ще е няколко на нула в негова полза.
Няма нужда от "консултант"! Попитайте как е в САЩ! Както Емил по-горе е писал, застраховката трябва да е на водача, а не на автомобила! Ако катастрофирам с колата на брат си, каква е логиката той да плаща повече? Ако жена ми удари друга кола, шофирайки моята, защото вече е ударила нейната и тя е в сервиза, защо аз да плащам повече? Вторият пример не е много адекватен, защото пак аз плащам за всичко! Просто много молове построиха в София и изяждат заплатата на жената!
Ами, да помърморя и аз. Данъкът е на мощност, гражданската на кубатура. Изберете турбото, казва гражданската.
Не съм идеалният шофьор, но за 33 години и 500 000 километра нямам катастрофа /да пази Господ/. Последните ми две глоби са от 2004 и 2010.
Не възразявам да плащам по 200 лева годишно, но досега съм платил за една стара читава кола. Това е кярът на застрахователите. Някаква разлика между мен и тези, дето се фраскат всеки ден?
До коментар [#1] от "emilm13":
Абсолютно точно....масово има регистрирани автомобили на хора,които нямат шофьорска книжка,но управлявани от друг.
След последните промени умните глави не успяха ( поради глупост или незнание ) да променят това,застраховката да е на лице водач на МПС ,а да е на собственик по талон
Има добър градски транспорт в София, които не може да плаща яко да ползва транспорта. Колата е лукс не необходимост.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.