Бонуси за добрите шофьори

От догодина цената на "Гражданска отговорност" може да зависи от опита и поведението на водача зад волана

Темата накратко

- В момента тече конкурс за избор на международна компания, която да изработи методологията за системата бонус-малус

- Всички участвали в проверките на банки и застрахователи одиторски компании могат да кандидатстват в поръчката за методологията

- Цената на поръчката не е известна, но се очаква да е сравнима с това, което бе платено при проверките на банки, пенсионни фондове и застрахователи

Българският шофьор е чувствителен на тема цена и дори няколко стотинки разлика пренасочват потоци коли между бензиностанциите. Затова и не е чудно, че стойността на задължителната полица "Гражданска отговорност" е нещо, способно да пренасочи потоци клиенти между застрахователите. А те, в опит да тушират недоволството и отлива на клиенти, са склонни да задържат цената дори и под себестойността на поетия риск.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
8 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    emilm13 avatar :-(
    emilm13
    • + 14

    Поредната тъпа статия на тема "гражданска (без)отговорност! Докато застраховката е на автомобила, а не на името на водача, няма никакво значение кой е той. Освен това, изобщо идеята всички дисциплинирани и съвестни водачи да събират пари, за да плащат глупостите на арогантните леваци, е антидисциплинираща и води до увеличаване на агресията по пътищата. Трябва да се преосмисли идеята за тази застраховка!

    Нередност?
  • 2
    nage avatar :-|
    nage
    • + 11

    за бонус-малус се говори от 10 години поне и фактът че досега не се е случил, ясно показва, че самите компании нямат интерес да го приложат, защото не работят по пазарни, а по мутренски принципи

    Нередност?
  • 3
    mickmick avatar :-|
    mickmick
    • + 2

    Трудна работа е това бонус-малус когато имаме множество частни играчи. Всеки иска клиенти - няма значение какви. Така, че винаги поне един застраховател ще си затваря очите за този бонус/малус и резултатът ще е няколко на нула в негова полза.

    Нередност?
  • 4
    vassilun avatar :-|
    vassilun
    • + 9

    Няма нужда от "консултант"! Попитайте как е в САЩ! Както Емил по-горе е писал, застраховката трябва да е на водача, а не на автомобила! Ако катастрофирам с колата на брат си, каква е логиката той да плаща повече? Ако жена ми удари друга кола, шофирайки моята, защото вече е ударила нейната и тя е в сервиза, защо аз да плащам повече? Вторият пример не е много адекватен, защото пак аз плащам за всичко! Просто много молове построиха в София и изяждат заплатата на жената!

    Нередност?
  • 5
    qvd50491823 avatar :-?
    Костадин Иванов
    • + 3

    Ами, да помърморя и аз. Данъкът е на мощност, гражданската на кубатура. Изберете турбото, казва гражданската.
    Не съм идеалният шофьор, но за 33 години и 500 000 километра нямам катастрофа /да пази Господ/. Последните ми две глоби са от 2004 и 2010.
    Не възразявам да плащам по 200 лева годишно, но досега съм платил за една стара читава кола. Това е кярът на застрахователите. Някаква разлика между мен и тези, дето се фраскат всеки ден?

    Нередност?
  • 6
    otnesen avatar :-|
    отнесен
    • + 4

    До коментар [#1] от "emilm13":

    Абсолютно точно....масово има регистрирани автомобили на хора,които нямат шофьорска книжка,но управлявани от друг.
    След последните промени умните глави не успяха ( поради глупост или незнание ) да променят това,застраховката да е на лице водач на МПС ,а да е на собственик по талон

    Нередност?
  • 8
    ivanchola avatar :-P
    ivanchoLA
    • - 2
    • + 1

    Има добър градски транспорт в София, които не може да плаща яко да ползва транспорта. Колата е лукс не необходимост.

    Нередност?
Нов коментар