Битката за доволния клиент
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Битката за доволния клиент

Битката за доволния клиент

Банките са принудени да мислят не толкова как услугите им да са най-евтини, а най-удобни

Николай Стоянов
5514 прочитания

© Капитал


Този текст е част от класацията на "Капитал" К10, която подрежда най-добрите банки в България. Абонатите на Капитал ще получат изданието заедно със своя вестник на 5 май или ще го намерят онлайн в бизнес зона K:PRO. (Станете абонат на Капитал)

Всички останали читатели ще могат да намерят класацията в търговската мрежа или да си я поръчат онлайн тук.

Успешното управление и на личните, и на фирмените финанси изисква внимателно следене на офертите на пазара. И всеки консултант може да ви покаже поне няколко примера как наглед минимални разлики в процентите могат да доведат до съществена разлика благодарение на магията на сложната лихва.

Сега обаче за добро или лошо разликите между числовите предложения на банките са по-изпилени от всякога. В света на отрицателните лихви възможността да рекламираш чувствително по-изгодни условия за вложителите, която да прави разлика, е минимална. А и подозрителна, защото и самата банка трябва да печели и за да си избие тези свръхразходи, трябва да прави нещо доста по-рисково, ако не и незаконно. Като КТБ.

Затова и сега битката е друга. Притиснати от свиващите се приходи, банките са принудени да мислят не толкова как услугите им да са най-евтини, а най-удобни. Преди безалтернативната им доминация на пазара на паричните преводи сега е подкопана от мобилни приложения. Монополът им при набирането на депозити и посредничеството може да бъде подкопан от платформи за директно кредитиране. Това, което банките могат да предложат насреща, е цялостно обслужване на едно място през различни канали и сигурността на това, че са регулирани и капитализирани, за разлика от постоянно появяващите се и изчезващи app-ове. Затова и как се класират е важно - то показва не само как стоят спрямо другите банки, но и доколко могат да устоят на външните конкуренти.

Всеки банкер реагира на заплахите различно - някои гледат с пренебрежение, други отговарят със свои алтернативи или изкупуване на обещаващи fintech стартъпи. Но за всички е ясно, че най-ценният им актив вече не е привлеченият клиент, а лоялният клиент. А той се отглежда трудно и за да остане такъв, е нужна постоянна работа.

Този текст е част от класацията на "Капитал" К10, която подрежда най-добрите банки в България. Абонатите на Капитал ще получат изданието заедно със своя вестник на 5 май или ще го намерят онлайн в бизнес зона K:PRO. (Станете абонат на Капитал)

Всички останали читатели ще могат да намерят класацията в търговската мрежа или да си я поръчат онлайн тук.

Успешното управление и на личните, и на фирмените финанси изисква внимателно следене на офертите на пазара. И всеки консултант може да ви покаже поне няколко примера как наглед минимални разлики в процентите могат да доведат до съществена разлика благодарение на магията на сложната лихва.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    fintech са опасна нерегулирана територия, която в никакъв случай не може и не трябва да се приравнява на банка! Нищо не пречи на подобни стартъпи да са или да прераснат в пирамида. При това зад воала на интернет и красива графика може да се скрие много повече!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK