С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 5 май 2017, 8:00, 5323 прочитания

Битката за доволния клиент

Банките са принудени да мислят не толкова как услугите им да са най-евтини, а най-удобни

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Този текст е част от класацията на "Капитал" К10, която подрежда най-добрите банки в България. Абонатите на Капитал ще получат изданието заедно със своя вестник на 5 май или ще го намерят онлайн в бизнес зона K:PRO. (Станете абонат на Капитал)
Всички останали читатели ще могат да намерят класацията в търговската мрежа или да си я поръчат онлайн тук.

Успешното управление и на личните, и на фирмените финанси изисква внимателно следене на офертите на пазара. И всеки консултант може да ви покаже поне няколко примера как наглед минимални разлики в процентите могат да доведат до съществена разлика благодарение на магията на сложната лихва.

Сега обаче за добро или лошо разликите между числовите предложения на банките са по-изпилени от всякога. В света на отрицателните лихви възможността да рекламираш чувствително по-изгодни условия за вложителите, която да прави разлика, е минимална. А и подозрителна, защото и самата банка трябва да печели и за да си избие тези свръхразходи, трябва да прави нещо доста по-рисково, ако не и незаконно. Като КТБ.


Затова и сега битката е друга. Притиснати от свиващите се приходи, банките са принудени да мислят не толкова как услугите им да са най-евтини, а най-удобни. Преди безалтернативната им доминация на пазара на паричните преводи сега е подкопана от мобилни приложения. Монополът им при набирането на депозити и посредничеството може да бъде подкопан от платформи за директно кредитиране. Това, което банките могат да предложат насреща, е цялостно обслужване на едно място през различни канали и сигурността на това, че са регулирани и капитализирани, за разлика от постоянно появяващите се и изчезващи app-ове. Затова и как се класират е важно - то показва не само как стоят спрямо другите банки, но и доколко могат да устоят на външните конкуренти.

Всеки банкер реагира на заплахите различно - някои гледат с пренебрежение, други отговарят със свои алтернативи или изкупуване на обещаващи fintech стартъпи. Но за всички е ясно, че най-ценният им актив вече не е привлеченият клиент, а лоялният клиент. А той се отглежда трудно и за да остане такъв, е нужна постоянна работа.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

ЕЦБ критикува стратегията за преструктуриране на Commerzbank ЕЦБ критикува стратегията за преструктуриране на Commerzbank

Регулаторът е изразил притеснение за рентабилността на банката и я е посъветвал да намали разходите си

16 фев 2020, 913 прочитания

Германската дигитална банка N26 напуска Великобритания заради Brexit 1 Германската дигитална банка N26 напуска Великобритания заради Brexit

Клиентите на Острова имат срок до 15 април да прехвърлят средствата си

13 фев 2020, 3073 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Банки и финанси" Затваряне
Какво ни показа проверката на банковия сектор

Безпрецедентното за България упражнение не откри големи проблеми, а и те бяха поднесени със захаросване

Още от Капитал
Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.,

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

Зараза за 300 млрд. долара

Китай и страните от региона ще пострадат най-много от вируса, но ако разпространението продължи по-дълго, западните икономики също ще понесат сериозни щети

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това.

От Маракеш до Париж и обратно

Писателят и художник Махи Бинбин за живота между две култури и социалната си дейност в Мароко

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10