Онлайн платформа ще позволи да се правят по-евтини полици "Живот"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Онлайн платформа ще позволи да се правят по-евтини полици "Живот"

Онлайн платформа ще позволи да се правят по-евтини полици "Живот"

Системата се казва Oli и дава възможност да се спестява от комисиони

7895 прочитания

Онлайн платформа, която предоставя среда за сравнение на застраховките живот, които се правят при сключване на ипотечен кредит, беше представена от "Евроинс Живот". Платформата, която се нарича Oli (съкратено от online live insurance), се разработва вече близо една година от застрахователя, като по проекта са били инвестирани предимно вътрешни ресурси на компанията. Платформата например е полезна за кредитополучатели на ипотеки, които искат да рефинансират или намалят разходите по тях, като сравнят различните оферти

Тя позволява клиентът да смени полицата си към кредита в банката, като избере три нива на застрахователно покритие, след което автоматично му се предоставя оферта за годишна застраховка живот, която може да сравни с настоящите си условия. Доставката на договора става с куриер, тъй като по закон полицата трябва да се разпише от клиента. При вече сключена друга застраховка "Евроинс" работи с адвокати, които имат задължението писмено да уведомят банката, че кредитополучателят вече има нов застраховател.

Утвърденото статукво

Практиката у нас е клиентът да сключва договор за застраховка живот с компания, близка или работеща директно с банката, която отпуска кредита. Обикновено за това се дължи комисиона, която се плаща на банката и може да оскъпи услугата - реално по-този начин банките действат като брокери на застрахователни услуги на определена компания, които представят като задължителни. Това обаче не е така - клиентът има право на свой избор на застраховател.

Това се стреми да направи и платформата - да даде по-ниска цена за застраховката, като премахва комисионата, като според представители на компанията разходите по нея могат да се понижат с до 40%. Голямата конкуренция между банките в ипотечния сектор в момента няма да позволи на банките да влошават условията по кредита при избран независим застраховател, смятат от "Евроинс живот".

Каква е целта

Към момента годишно се сключват около 30 000 ипотечни договора, като общо действащите са 160 000. "Животозастраховките, които се сключват към ипотечен договор, представляват около 25% от общия животзастрахователен пазар, тоест около 75 млн. лв. годишно", коментира Кирил Бошов, председател на управителния съвет на "Еврохолд".

Целта на "Евроинс" е в рамките на следващата една година платформата Oli да достигне 3-5% дял от пазара на този тип полици. Генералната идея на компанията обаче не е толкова да отхапе от пазара на застраховките, колкото постепенно да въведе онлайн канала за сключване на застраховки без посредник. За целта се планира скоро да се пуснат и застраховки на имота, макар че тяхната стойност е значително по-малка.

Новите условия

"У нас малко се говори за електронни продажби на застраховки, като само 1% от полиците се сключват онлайн. Проблемите са както традиционализмът у клиентите, така и необходимостта от обучение на персонала. Това не значи, че тези процеси няма да навлязат и у нас", коментира Кирил Бошов. Той добави, че когато се продава застраховка, е важна защитата на потребителя - нещо, което се осигурява от лицензираната застрахователна компания. Тепърва предстои да бъде въведен и изкуствен интелект, който ще може да одобрява и да изплаща обезщетения.

"Евроинс иншуърънс груп" обяви бюджет от 2 млн. лв. за инвестиции в сферата на застраховането

Компанията - собственик на "Евроинс Живот" и другите застрахователни компании в холдинга "Еврохолд", обяви, че има изграден бюджет от 2 млн. лв. за срок от 3 години, който е предназначен за финансиране на дигитални fintech идеи в сферата на застраховането. "Отворени сме към всякакви нови предложения, тъй като усещаме, че в България основната тема на обсъждане в застрахователния бранш прекалено дълго време бе колко е цената на "Гражданска отговорност". А в същото време новите технологии и тенденции по света се развиваха не с години, а дни", коментира Кирил Бошов. Той обяви, че за тях няма значение дали ще финансират 10 проекта по 100 000 лв. или 4 проекта по 500 000 лв.

Онлайн платформа, която предоставя среда за сравнение на застраховките живот, които се правят при сключване на ипотечен кредит, беше представена от "Евроинс Живот". Платформата, която се нарича Oli (съкратено от online live insurance), се разработва вече близо една година от застрахователя, като по проекта са били инвестирани предимно вътрешни ресурси на компанията. Платформата например е полезна за кредитополучатели на ипотеки, които искат да рефинансират или намалят разходите по тях, като сравнят различните оферти

Тя позволява клиентът да смени полицата си към кредита в банката, като избере три нива на застрахователно покритие, след което автоматично му се предоставя оферта за годишна застраховка живот, която може да сравни с настоящите си условия. Доставката на договора става с куриер, тъй като по закон полицата трябва да се разпише от клиента. При вече сключена друга застраховка "Евроинс" работи с адвокати, които имат задължението писмено да уведомят банката, че кредитополучателят вече има нов застраховател.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    kambanka avatar :-P
    kambanka

    Застрахователната полица е с една и съща цена, независимо дали е сключена директно в офис на застрахователя, или в офис на брокер!
    Да промотираш онлайн-платформа за сключване на застраховки "Живот" с водеща червена нишка: "Продаваме полици с 40% по-ниска цена" е меко казано непрофесионално - типично за Евроинс :(

  • 2
    vito_andolini avatar :-|
    vito_andolini

    И кой ще обслужва онлайн полицата? Кол центъра ли? Единствено жив посредник, който е взел комисион, има интерес да съдейства на клиента. Няма начин някоя служителка на гише на 750 лв заплата да се интересува от нуждите на застрахования. Казва, че системата каза НЕ и това е. Трябва да работи повече, а да получи същата заплата - няма как да стане. Ама въпросната компания не иска да инвестира в човешки ресурс, а в уебсайт, щото толкова им е акъла. БГ компания, в която се мислят за тарикати, да минат тънко, нищо повече. Ама и БГ масовия клиент ... И на него му е толкова акъла. И той иска да мине тънко ....


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK