С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
28 фев 2018, 9:00, 6146 прочитания

"Бъдеще" продължава да привлича най-много от започващите първа работа

Един от най-малките пенсионни фондове на пазара е спечелил 24 хил. от новите клиенти на индустрията през 2017 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Пенсионният фонд "Бъдеще" отново се оказва най-предпочитаният сред хората, които за пръв път сключват трудов договор и избират кой да управлява средствата им за втора пенсия. След като преди три години без реклама или някаква по-сериозна активност изненадващо изпревари водещите на пазара компании, малкият играч с едва 2.5% дял отново привлича най-много от новите клиенти на индустрията. Това се случва въпреки много по-неразвитата клонова мрежа и въпреки че според последните регулаторни данни отчита най-слаб резултат по доходност - основният фактор, с който осигурителните посредници рекламират фондовете.

Основното подозрение в сектора е, че става въпрос за злоупотреби, при които посредници (със или без знанието на самата компания) попълват заявления от чуждо име. Това би могло да се направи например при изтичане на данни от НАП за лицата, сключили първите си трудови договори. Тогава при наближаване на срока сами да направят избор някой може да подаде фалшиво заявление от тяхно име и да се разчита, че при ниската заинтересованост сред започващите първата си работа това ще остане незабелязано.


От "Бъдеще" коментират, че не толерират подобни практики и при най-малкото съмнение прекратяват договорите на агентите си. Освен това изтъкват, че компанията работи с "Изи кредит" като осигурителен посредник и ползва пазарната сила на мрежата му, а също и че е единственото пенсионно дружество на пазара, което има мобилно приложение, през което клиентите могат да следят за доходността си през телефона.


Незаинтересовани по традиция

За една година броят на новите осигуряващи се за допълнителна пенсия e бил малко над 114 хил. души и по традиция 82% от тях, или повече от 94 хил. души, са били служебно разпределени сред фондовете. Това се повтаря всяка година заради ниската инвестиционна култура и малката сума, която отива за втора пенсия - 5% от удръжките за осигуровки. Така повечето хора не си правят труда да проучат пазара и да подадат заявление и когато изтекат трите месеца за доброволен избор, биват служебно разпределени към някоя от деветте компании на пазара. А междувременно, която от тях е привлякла най-много първични избори, печели и лъвския пай от регулаторното тото.



Според данните на Комисията за финансов надзор (КФН) през миналата година заявление за това в кой универсален фонд да се осигуряват са направили близо 17 800 души. От тях 8 хиляди са посочили "Бъдеще", под 4 хил. души са избрали лидера "Доверие", а 2449 души са се записали във втория по активи "Алианц". Събирайки 45% от новите клиенти на индустрията, "Бъдеще" получава и близо 20% от служебното разпределение - общо 16 207 души. Така за една година към него са започнали да текат отчисленията на повече от 24 хил. души.

Аналогична е ситуацията и при професионалните фондове, където през миналата година избор са направили около две хиляди души, а служебно разпределени са почти 12 700. Там обаче "Бъдеще" има по-голяма конкуренция и в първичните заявления, и в служебното разпределение (виж таблицата).

За поредна година

Интересното в тази статистика е, че популярността на "Бъдеще" не може да се обясни с някаква масивна маркетингова кампания или впечатляващата доходност, която да действа притегателно на новите осигуряващи се за втора пенсия. По данни на КФН за периода 30.12.2015 - 29.12.2017 г. универсалният фонд на компанията изкарва 3.20% годишна доходност, което е най-слабият резултат, малко над минималните 2.24% и далеч от постигнатите над 6% от лидерите в класацията. Любопитно е и че доброволният пенсионен фонд на "Бъдеще" не предизвиква аналогичен интерес и в последните години по-скоро губи клиенти.

Когато преди няколко години дружеството за пръв път впечатли пазара с такъв резултат, от мениджмънта му обясниха, че работят с консултанти, които предлагат комбинирани услуги, като например застраховки, а също и че разчитат на онлайн продажби.

В края на 2017 г. "Бъдеще" вече има 5.13% пазарен дял по брой на осигурените в универсалния й фонд лица спрямо дял от 4.82% година по-рано. Общият брой на клиентите му надхвърля 188 хиляди души, а нетните активи доближават 245 млн. лв. По последен отчет за 2016 г. печалбата на ПОД "Бъдеще" е 693 хил. лв. Мажоритарен акционер в него с 90% от собствеността е люксембургско дружество, собственост на адвокат Тодор Табаков, но неформално в сектора компанията се свързва с публичната компания "Еврохолд България", което контролира застрахователя "Евроинс".

* Актуализирана към 10:45 ч.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Зденек Турек: Българската икономика получи своя справедлив дял от глобализацията Зденек Турек: Българската икономика получи своя справедлив дял от глобализацията

Банките са готови за Brexit, смята главният изпълнителен директор на европейското звено на Citibank

19 юли 2019, 1110 прочитания

Groupama удвоява позиции в застраховането с придобиване на бившия "Сожелайф" Groupama удвоява позиции в застраховането с придобиване на бившия "Сожелайф"

След като купи бизнеса на SG в България, OTP Group очаквано прехвърли застрахователя на стратегическия си партньор

11 юли 2019, 2335 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Финанси" Затваряне
Лихвите по ипотечните заеми са спрели да се понижават през януари

Доходността по левовите депозити се приближи още по-близо до нулата - 0.15%

Фандъкова forever

Дори кметът на София да остане на власт, ГЕРБ ще има проблем с мнозинството в общинския съвет

Напрежението около Кипър: Газ, санкции и геополитика

Конфронтацията между Анкара и Никозия е лоша новина за възможността за алтернативни доставки за Европа, включително за България

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Made in Poland

"АБВ на полския дизайн" в Пловдив изследва един век история и поставя въпроса за преосмислянето на миналото

Бързи, смели, бременни

За остарелите представи и новите проучвания, които доказват ползите от физическата активност и по време на беременността