С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 23 апр 2018, 15:44, 11845 прочитания

Уникредит Булбанк: Онлайн пазарът е нараснал над два пъти за пет години

От края на миналата година банката кредитира изцяло онлайн покупка на стоки

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
За пет години онлайн пазарът в България е нараснал малко над два пъти, но делът на онлайн купувачите като дял от населението остава малък в сравнение с този в ЕС. Това стана ясно от проучване, представено от Unicredit Consumer Financing, поделението за потребителско кредитиране на Уникредит Булбанк.

Изследването е на база данни от Euromonitor International и Eurostat. От края на миналата година Unicredit Consumer Financing кредитира изцяло онлайн покупка на стоки в електронни магазини и в търговски вериги, съобщи Ивайло Главчовски, главен изпълнителен директор на Unicredit Consumer Financing.


На пазар в интернет

За изминалите пет години онлайн продажбите в България са нараснали с малко над 115%, като от 269 млн. лв. през 2012 г. обемът им достига 580 млн. лв. през 2017 г., показва проучването. Според данните към края на миналата година 27% от онлайн потребителите и 18% от всички българи са пазарували от сайтове и онлайн магазини. Това обаче все още е далеч от средното ниво за ЕС, където близо 70% от всички онлайн потребители са и купувачи. Това показва и че потенциалът в България е все още много голям, коментираха от банката.

Потребителите в страната все още предпочитат да пазаруват от български онлайн магазини – близо 90% купуват от такива. Така успоредно с увеличението на онлайн купувачите расте и броят на онлайн магазините. За последните осем години броят на купувачите се е утроил и вече всеки шести българин пазарува онлайн. За същия период броят на българските онлайн магазини е нараснал четири пъти до близо 4500. Тенденция в последните години е да се купуват по-скъпи стоки онлайн.



Какво се купува и как се плаща

От физическите магазини клиентите най-често купуват на изплащане мобилни телефони, домакински електроуреди и черна техника, като трите категории са с относително еднакъв дял от около 20% от всички покупки. Изборът от стоки, които се финансират с кредит при пазаруване онлайн е сходен – компютри (21%), черна техника (20%) и мобилни телефони (18%).

Според статистиката на Unicredit Consumer Financing засега делът на покупките онлайн с кредит е сравнително малък в сравнение с този във физическите магазини, но очакванията са това да се промени. В момента на изплащане се купуват една четвърт от стоките във физическите магазини (25%), а половината се плащат в брой. За сравнение – 5% от броя покупки онлайн се финансират с кредит. Делът на плащанията с карти е еднакъв – по 25% от всички покупки и в двата случая.

Онлайн и на кредит

Тенденциите към увеличение на дела на онлайн покупките налагат необходимост от по-бърз и лесен достъп до финансиране, коментираха от банката. От края на миналата година Unicredit Consumer Financing отпуска изцяло онлайн кредити за покупки на стоки. Процесът по кандидатстване и усвояване на стоковия кредит е напълно онлайн и отнема около 10 минути. След избора на стока се заявява начинът на плащане – със заем от Unicredit Consumer Financing, като първоначално излиза преддоговорната информация с общите условия, в които са посочени лихвените проценти, оскъпяване и пр. След като клиентът се запознае с тях, се преминава към попълване на основни данни. След това банката изпраща с SMS ПИН код за попълване на апликацията за искане за кредит.

Клиентът сам посочва падежната дата за вноска по кредита. В някои случаи с цел уточняване на допълнителна идентификация банката прави обаждане до клиента. Физическо посещение на офис не се налага. Допълнителни документи освен исканите в апликацията данни не се искат. Банката прави проверка на информацията за клиента по попълненото от него ЕГН. Оценка на кредитоспособността му се прави от скоринг система. "Подписването на договор" е изпращането на потвърждение по електронна поща от банката до клиента, обясни Екатерина Кирилова, търговски директор на Unicredit Consumer Financing. Така избраната стока се получава на посочения адрес до 48 часа, каза още тя.

Плащането на покупката става само след като стоката е доставена на клиента – едва тогава банката нарежда дължимата сума директно към търговеца, а клиентът започва да погасява кредита си към банката.

И преди онлайн кредитирането Unicredit Consumer Financing има опция за онлайн кандидатстване, като подписването на договора се осъществява на място при клиента с доставка от куриер на банката и обратно връщане на подписания договор при нея. Така процесът е отнемал около две седмици от кандидатстването и получаването на закупената стока.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Приходите на инвестиционните банки се понижават до 13-годишно дъно Приходите на инвестиционните банки се понижават до 13-годишно дъно

Причините за това са геополитическото напрежение, забавящият се растеж и ниските лихвени проценти

9 сеп 2019, 2149 прочитания

Белгийската KBC Group ще съкрати 1400 служители, за да подобри ефективността Белгийската KBC Group ще съкрати 1400 служители, за да подобри ефективността

Част от дейностите ще се пренасочат към ново нейно поделение във Варна през следващите три години

7 сеп 2019, 6262 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Финанси" Затваряне
Жилищните кредити растат все по-бързо

Увеличението им за година е над 9%. Потребителските заеми скачат с 8%

Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

Сметка за 600 милиона: обществените поръчки в края на мандата на Фандъкова

Дългосрочните поръчки за сметосъбиране, поддръжка и RDF бяха раздадени преди изборите и оставят следващия кмет с вързани ръце

Как започва вносът на боклуци в България

Отпадъци за горене започват да се внасят в периода 2014 - 2016 г., като зад начинанието е бившият директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

Училище в облака

Стратегията на 90-о СОУ привлича все повече ученици от съседни райони и училища с иновативните си методи

20 въпроса: Ралица Петрова

Режисьорката на "Безбог" завършва сценария към следващия си филм

Разходка в Прага

Бира, трева и музеи. Из града, който "те сграбчва за реверите и не те пуска да си отидеш"