С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 23 апр 2018, 15:44, 10813 прочитания

Уникредит Булбанк: Онлайн пазарът е нараснал над два пъти за пет години

От края на миналата година банката кредитира изцяло онлайн покупка на стоки

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
За пет години онлайн пазарът в България е нараснал малко над два пъти, но делът на онлайн купувачите като дял от населението остава малък в сравнение с този в ЕС. Това стана ясно от проучване, представено от Unicredit Consumer Financing, поделението за потребителско кредитиране на Уникредит Булбанк.

Изследването е на база данни от Euromonitor International и Eurostat. От края на миналата година Unicredit Consumer Financing кредитира изцяло онлайн покупка на стоки в електронни магазини и в търговски вериги, съобщи Ивайло Главчовски, главен изпълнителен директор на Unicredit Consumer Financing.


На пазар в интернет

За изминалите пет години онлайн продажбите в България са нараснали с малко над 115%, като от 269 млн. лв. през 2012 г. обемът им достига 580 млн. лв. през 2017 г., показва проучването. Според данните към края на миналата година 27% от онлайн потребителите и 18% от всички българи са пазарували от сайтове и онлайн магазини. Това обаче все още е далеч от средното ниво за ЕС, където близо 70% от всички онлайн потребители са и купувачи. Това показва и че потенциалът в България е все още много голям, коментираха от банката.

Потребителите в страната все още предпочитат да пазаруват от български онлайн магазини – близо 90% купуват от такива. Така успоредно с увеличението на онлайн купувачите расте и броят на онлайн магазините. За последните осем години броят на купувачите се е утроил и вече всеки шести българин пазарува онлайн. За същия период броят на българските онлайн магазини е нараснал четири пъти до близо 4500. Тенденция в последните години е да се купуват по-скъпи стоки онлайн.



Какво се купува и как се плаща

От физическите магазини клиентите най-често купуват на изплащане мобилни телефони, домакински електроуреди и черна техника, като трите категории са с относително еднакъв дял от около 20% от всички покупки. Изборът от стоки, които се финансират с кредит при пазаруване онлайн е сходен – компютри (21%), черна техника (20%) и мобилни телефони (18%).

Според статистиката на Unicredit Consumer Financing засега делът на покупките онлайн с кредит е сравнително малък в сравнение с този във физическите магазини, но очакванията са това да се промени. В момента на изплащане се купуват една четвърт от стоките във физическите магазини (25%), а половината се плащат в брой. За сравнение – 5% от броя покупки онлайн се финансират с кредит. Делът на плащанията с карти е еднакъв – по 25% от всички покупки и в двата случая.

Онлайн и на кредит

Тенденциите към увеличение на дела на онлайн покупките налагат необходимост от по-бърз и лесен достъп до финансиране, коментираха от банката. От края на миналата година Unicredit Consumer Financing отпуска изцяло онлайн кредити за покупки на стоки. Процесът по кандидатстване и усвояване на стоковия кредит е напълно онлайн и отнема около 10 минути. След избора на стока се заявява начинът на плащане – със заем от Unicredit Consumer Financing, като първоначално излиза преддоговорната информация с общите условия, в които са посочени лихвените проценти, оскъпяване и пр. След като клиентът се запознае с тях, се преминава към попълване на основни данни. След това банката изпраща с SMS ПИН код за попълване на апликацията за искане за кредит.

Клиентът сам посочва падежната дата за вноска по кредита. В някои случаи с цел уточняване на допълнителна идентификация банката прави обаждане до клиента. Физическо посещение на офис не се налага. Допълнителни документи освен исканите в апликацията данни не се искат. Банката прави проверка на информацията за клиента по попълненото от него ЕГН. Оценка на кредитоспособността му се прави от скоринг система. "Подписването на договор" е изпращането на потвърждение по електронна поща от банката до клиента, обясни Екатерина Кирилова, търговски директор на Unicredit Consumer Financing. Така избраната стока се получава на посочения адрес до 48 часа, каза още тя.

Плащането на покупката става само след като стоката е доставена на клиента – едва тогава банката нарежда дължимата сума директно към търговеца, а клиентът започва да погасява кредита си към банката.

И преди онлайн кредитирането Unicredit Consumer Financing има опция за онлайн кандидатстване, като подписването на договора се осъществява на място при клиента с доставка от куриер на банката и обратно връщане на подписания договор при нея. Така процесът е отнемал около две седмици от кандидатстването и получаването на закупената стока.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

13 март 2019
София Ивент Център

capital.bg/fintech

Annual FinTech Summit


Запазете своето място сега


Теми в програмата:


  • Тенденции и двигатели за растеж на финтех индустрията
  • PSD2 и възможностите за бизнеса
  • Мобилни плащания и дигитални портфейли
  • Кои са последните технологични иновации на пазара
  • InsureTech: дигиталната трансформация в застраховането
  • Международно сътрудничество и възможности за растеж на екосистемата

Към регистрацията

Прочетете и това

Печалба с подобрители Печалба с подобрители

Рекордните 1.67 млрд. лв. идват и от еднократни ефекти при Уникредит, BNP, ПИБ и Инвестбанк

8 фев 2019, 2964 прочитания

Как ПИБ се готви за изпит 13 Как ПИБ се готви за изпит

Преди прегледа банката подсили отчета си с продажба на част от "Кремиковци" и промени в големи кредитополучатели

8 фев 2019, 10502 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Каква е ползата от обучението на юристите

По-добрите съдебни процедури водят след себе си до по-висок икономически растеж

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

PwC България подкрепя студенти и докторанти по педагогически специалности

Консултантската компания ще даде на 11 младежи едногодишни стипендии и едномесечен стаж по специалността

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Предприемаческа програма изпраща 70 европейци в САЩ

Двама българи бяха стипендианти на Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative през 2018 г.

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Финанси" Затваряне
Жилищните кредити растат все по-бързо

Увеличението им за година е над 9%. Потребителските заеми скачат с 8%

КЗК в страната на петролните складове

Антимонополната комисия изследва детайлно базите за горива. Целите може да са две - най-накрая качествен анализ на пазара или предизборна проверка срещу "Лукойл" за злоупотреба с монопол

Ти декларира ли биткойна?

Данъчните отново напомниха, че печалбите от търговия и сделки с криптовалути се облагат

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Sisters аre doin' it for themselves

Първият македонски филм на Берлинале "Господ съществува, името й е Петруня" спечели публиката с позицията си за ролята на жената

Дивото зове

Трима утвърдени български приключенски фотографи и техните "работни дни" на открито

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 7

Капитал

Брой 7 // 16.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 16.02.2019 Прочетете