С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 23 апр 2018, 15:44, 8631 прочитания

Уникредит Булбанк: Онлайн пазарът е нараснал над два пъти за пет години

От края на миналата година банката кредитира изцяло онлайн покупка на стоки

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Левон Хампарцумян: Има благоразумие на пазара след кризата, която беше доста скоро

Главният изпълнителен директор и председател на управителния съвет на Уникредит Булбанк пред "Капитал"

20 апр 2018

Amazon отваря първия си безкасов магазин на бъдещето

След година тестове компанията на Джеф Безос открива обекта в Сиатъл

22 яну 2018

Три четвърти от българите пазаруват без повод в интернет

Една пета от потребителите биха отказали покупка, ако не могат да платят безкешово, показва проучване на "Visa България"

12 дек 2017

Потребителите в България се разплащат все по-малко с пари в брой

Най-популярният картов продукт са дебитните карти според проучване на Mastercard

10 сеп 2017

eMAG ще отвори шоурум в България догодина

Компанията е добавила 141 хил. нови клиенти през 2016 г.

5 сеп 2017

Как се развива онлайн търговията в България

Мненията на експертите

4 авг 2017
За пет години онлайн пазарът в България е нараснал малко над два пъти, но делът на онлайн купувачите като дял от населението остава малък в сравнение с този в ЕС. Това стана ясно от проучване, представено от Unicredit Consumer Financing, поделението за потребителско кредитиране на Уникредит Булбанк.

Изследването е на база данни от Euromonitor International и Eurostat. От края на миналата година Unicredit Consumer Financing кредитира изцяло онлайн покупка на стоки в електронни магазини и в търговски вериги, съобщи Ивайло Главчовски, главен изпълнителен директор на Unicredit Consumer Financing.

На пазар в интернет

За изминалите пет години онлайн продажбите в България са нараснали с малко над 115%, като от 269 млн. лв. през 2012 г. обемът им достига 580 млн. лв. през 2017 г., показва проучването. Според данните към края на миналата година 27% от онлайн потребителите и 18% от всички българи са пазарували от сайтове и онлайн магазини. Това обаче все още е далеч от средното ниво за ЕС, където близо 70% от всички онлайн потребители са и купувачи. Това показва и че потенциалът в България е все още много голям, коментираха от банката.

Потребителите в страната все още предпочитат да пазаруват от български онлайн магазини – близо 90% купуват от такива. Така успоредно с увеличението на онлайн купувачите расте и броят на онлайн магазините. За последните осем години броят на купувачите се е утроил и вече всеки шести българин пазарува онлайн. За същия период броят на българските онлайн магазини е нараснал четири пъти до близо 4500. Тенденция в последните години е да се купуват по-скъпи стоки онлайн.



Какво се купува и как се плаща

От физическите магазини клиентите най-често купуват на изплащане мобилни телефони, домакински електроуреди и черна техника, като трите категории са с относително еднакъв дял от около 20% от всички покупки. Изборът от стоки, които се финансират с кредит при пазаруване онлайн е сходен – компютри (21%), черна техника (20%) и мобилни телефони (18%).

Според статистиката на Unicredit Consumer Financing засега делът на покупките онлайн с кредит е сравнително малък в сравнение с този във физическите магазини, но очакванията са това да се промени. В момента на изплащане се купуват една четвърт от стоките във физическите магазини (25%), а половината се плащат в брой. За сравнение – 5% от броя покупки онлайн се финансират с кредит. Делът на плащанията с карти е еднакъв – по 25% от всички покупки и в двата случая.

Онлайн и на кредит

Тенденциите към увеличение на дела на онлайн покупките налагат необходимост от по-бърз и лесен достъп до финансиране, коментираха от банката. От края на миналата година Unicredit Consumer Financing отпуска изцяло онлайн кредити за покупки на стоки. Процесът по кандидатстване и усвояване на стоковия кредит е напълно онлайн и отнема около 10 минути. След избора на стока се заявява начинът на плащане – със заем от Unicredit Consumer Financing, като първоначално излиза преддоговорната информация с общите условия, в които са посочени лихвените проценти, оскъпяване и пр. След като клиентът се запознае с тях, се преминава към попълване на основни данни. След това банката изпраща с SMS ПИН код за попълване на апликацията за искане за кредит.

Клиентът сам посочва падежната дата за вноска по кредита. В някои случаи с цел уточняване на допълнителна идентификация банката прави обаждане до клиента. Физическо посещение на офис не се налага. Допълнителни документи освен исканите в апликацията данни не се искат. Банката прави проверка на информацията за клиента по попълненото от него ЕГН. Оценка на кредитоспособността му се прави от скоринг система. "Подписването на договор" е изпращането на потвърждение по електронна поща от банката до клиента, обясни Екатерина Кирилова, търговски директор на Unicredit Consumer Financing. Така избраната стока се получава на посочения адрес до 48 часа, каза още тя.

Плащането на покупката става само след като стоката е доставена на клиента – едва тогава банката нарежда дължимата сума директно към търговеца, а клиентът започва да погасява кредита си към банката.

И преди онлайн кредитирането Unicredit Consumer Financing има опция за онлайн кандидатстване, като подписването на договора се осъществява на място при клиента с доставка от куриер на банката и обратно връщане на подписания договор при нея. Така процесът е отнемал около две седмици от кандидатстването и получаването на закупената стока.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Европейските банки се превръщат в двигатели за прането на пари Европейските банки се превръщат в двигатели за прането на пари

Сериозни потоци нелегални пари минават необезпокоявани през Европа поради недостатъчни регулации и липса на съдействие

19 сеп 2018, 1515 прочитания

Коментар на Ердоган срина акциите на най-голямата турска публична банка 1 Коментар на Ердоган срина акциите на най-голямата турска публична банка

Основната опозиционна партия контролира 28% от акциите на Türkiye İş Bankası

17 сеп 2018, 4608 прочитания

24 часа 7 дни

21 сеп 2018, 7661 прочитания

21 сеп 2018, 4153 прочитания

21 сеп 2018, 3297 прочитания

21 сеп 2018, 2966 прочитания

21 сеп 2018, 2899 прочитания

Всички новини

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

Какво да правим с визитките след GDPR

За да използвате по какъвто и да е начин данните на бизнес партньорите си, трябва да имате правно основание - съгласие или легитимен интерес - за обработването на тези данни и трябва да предоставите на лицето определена информация

Пет минути със ... Алесандро Салерно

Алесандро Салерно - мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB и финалист в последното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018 на "Капитал" и "Кариери"

Кариерният форум "Кариера в България" ще се състои на 20 септември

Инициативата е предназначена за студенти, специалисти и предприемачи, които търсят кариерно развитие в България

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Финанси" Затваряне
Жилищните кредити растат все по-бързо

Увеличението им за година е над 9%. Потребителските заеми скачат с 8%

Няма дим без огън

Защо двама журналисти бяха задържани в полето край Радомир

А ти в кой фонд отиваш?

Близо 93 хил. лица са сменили пенсионното си дружество през първото полугодие

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

10 Corso Como в Ню Йорк

Концептуалният милански магазин на Карла Соцани вече стъпи и в Америка

Led Zeppelin на 50

През октомври излиза фотоалбум с непубликувани досега снимки от историята на групата (1968-1980 г.)

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Не разследвай това

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 21.09.2018 Прочетете