С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 23 апр 2018, 15:44, 12044 прочитания

Уникредит Булбанк: Онлайн пазарът е нараснал над два пъти за пет години

От края на миналата година банката кредитира изцяло онлайн покупка на стоки

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
За пет години онлайн пазарът в България е нараснал малко над два пъти, но делът на онлайн купувачите като дял от населението остава малък в сравнение с този в ЕС. Това стана ясно от проучване, представено от Unicredit Consumer Financing, поделението за потребителско кредитиране на Уникредит Булбанк.

Изследването е на база данни от Euromonitor International и Eurostat. От края на миналата година Unicredit Consumer Financing кредитира изцяло онлайн покупка на стоки в електронни магазини и в търговски вериги, съобщи Ивайло Главчовски, главен изпълнителен директор на Unicredit Consumer Financing.


На пазар в интернет

За изминалите пет години онлайн продажбите в България са нараснали с малко над 115%, като от 269 млн. лв. през 2012 г. обемът им достига 580 млн. лв. през 2017 г., показва проучването. Според данните към края на миналата година 27% от онлайн потребителите и 18% от всички българи са пазарували от сайтове и онлайн магазини. Това обаче все още е далеч от средното ниво за ЕС, където близо 70% от всички онлайн потребители са и купувачи. Това показва и че потенциалът в България е все още много голям, коментираха от банката.

Потребителите в страната все още предпочитат да пазаруват от български онлайн магазини – близо 90% купуват от такива. Така успоредно с увеличението на онлайн купувачите расте и броят на онлайн магазините. За последните осем години броят на купувачите се е утроил и вече всеки шести българин пазарува онлайн. За същия период броят на българските онлайн магазини е нараснал четири пъти до близо 4500. Тенденция в последните години е да се купуват по-скъпи стоки онлайн.



Какво се купува и как се плаща

От физическите магазини клиентите най-често купуват на изплащане мобилни телефони, домакински електроуреди и черна техника, като трите категории са с относително еднакъв дял от около 20% от всички покупки. Изборът от стоки, които се финансират с кредит при пазаруване онлайн е сходен – компютри (21%), черна техника (20%) и мобилни телефони (18%).

Според статистиката на Unicredit Consumer Financing засега делът на покупките онлайн с кредит е сравнително малък в сравнение с този във физическите магазини, но очакванията са това да се промени. В момента на изплащане се купуват една четвърт от стоките във физическите магазини (25%), а половината се плащат в брой. За сравнение – 5% от броя покупки онлайн се финансират с кредит. Делът на плащанията с карти е еднакъв – по 25% от всички покупки и в двата случая.

Онлайн и на кредит

Тенденциите към увеличение на дела на онлайн покупките налагат необходимост от по-бърз и лесен достъп до финансиране, коментираха от банката. От края на миналата година Unicredit Consumer Financing отпуска изцяло онлайн кредити за покупки на стоки. Процесът по кандидатстване и усвояване на стоковия кредит е напълно онлайн и отнема около 10 минути. След избора на стока се заявява начинът на плащане – със заем от Unicredit Consumer Financing, като първоначално излиза преддоговорната информация с общите условия, в които са посочени лихвените проценти, оскъпяване и пр. След като клиентът се запознае с тях, се преминава към попълване на основни данни. След това банката изпраща с SMS ПИН код за попълване на апликацията за искане за кредит.

Клиентът сам посочва падежната дата за вноска по кредита. В някои случаи с цел уточняване на допълнителна идентификация банката прави обаждане до клиента. Физическо посещение на офис не се налага. Допълнителни документи освен исканите в апликацията данни не се искат. Банката прави проверка на информацията за клиента по попълненото от него ЕГН. Оценка на кредитоспособността му се прави от скоринг система. "Подписването на договор" е изпращането на потвърждение по електронна поща от банката до клиента, обясни Екатерина Кирилова, търговски директор на Unicredit Consumer Financing. Така избраната стока се получава на посочения адрес до 48 часа, каза още тя.

Плащането на покупката става само след като стоката е доставена на клиента – едва тогава банката нарежда дължимата сума директно към търговеца, а клиентът започва да погасява кредита си към банката.

И преди онлайн кредитирането Unicredit Consumer Financing има опция за онлайн кандидатстване, като подписването на договора се осъществява на място при клиента с доставка от куриер на банката и обратно връщане на подписания договор при нея. Така процесът е отнемал около две седмици от кандидатстването и получаването на закупената стока.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

McKinsey: Банките се намират в преломен момент McKinsey: Банките се намират в преломен момент

Според анализ на консултантската компания индустрията трябва да предприеме решителни действия, за да запази пазарните си позиции

13 ное 2019, 1449 прочитания

Банка Пиреос България официално се вля в Пощенска банка Банка Пиреос България официално се вля в Пощенска банка

С оперативното обединение за клиентите на институцията влизат в сила нови правила и тарифи

13 ное 2019, 3075 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Банки и финанси" Затваряне
Жилищните кредити растат все по-бързо

Увеличението им за година е над 9%. Потребителските заеми скачат с 8%

Още от Капитал
Сбогом, кабели

Първите дошли в автосектора се изнасят първи към по-евтини дестинации

Мениджърът, който удвои гиганта VMware

Пат Гелсингър, изпълнителен директор на американската технологична компания, пред "Капитал"

"Шах!" със зенитни ракети

Разполагането на руски противовъздушни комплекси С-400 в Сърбия би било тежък удар по сигурността на България и НАТО

Климатично северно сияние

Как Финландия ще стане въглеродно неутрална до 2035 г.

Книга: "Истории от 90-те"

Сборникът "Истории от 90-те" дава поглед към размирното десетилетие без излишна сантименталност

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10