Paysera започна да предлага услуга за безкартови мобилни плащания
23 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Paysera започна да предлага услуга за безкартови мобилни плащания

Самият превод се извършва чрез сканиране на уникалния за всеки търговец QR-код и въвеждане на сумата за покупката

Paysera започна да предлага услуга за безкартови мобилни плащания

Българските търговци могат да приемат безкешови плащания и без ПОС терминал

13845 прочитания

Самият превод се извършва чрез сканиране на уникалния за всеки търговец QR-код и въвеждане на сумата за покупката


Купувачите ще могат да платят, без да разполагат с кеш или с платежна пластика.

Компанията за евтини парични преводи Paysera е първата, която започва да предлага услуга за безкартови мобилни плащания в България. Новата функционалност позволява на малките търговци да приемат безналични плащания, без да се налага да инсталират ПОС терминал, а на купувачите да платят, без да разполагат с кеш или с платежна пластика.

За да се осъществи плащането, купувачът трябва да има инсталирано на смартфона си мобилното приложение на Paysera, което представлява дигитален портфейл, и да има заредени средства в него. Самият превод се извършва чрез сканиране на уникалния за всеки търговец QR код и въвеждане на сумата за покупката. Потвърждението в сметката на търговеца с отразяването на средствата по сметката на търговеца е мигновено.

Разходите за получаването на превода са 1% от сумата, но не повече от 80 стотинки. По този начин разходите по получаването на подобно плащане са до два пъти по-изгодни спрямо комисиони, които се плащат на банка за обслужване на ПОС терминал при получено плащане с карта, коментира Мартин Богданов, изпълнителен директор на Paysera,

Приложението на Paysera също така позволява безплатно да се прехвърлят средства между негови потребители. Освен това потребител може да изиска плащане от друг, като трансферът да се извърши само чрез потвърждаване от втория. За да започне да функционира активно, е необходима достатъчно голяма критична маса. Към момента Paysera има около 10 000 потребители физически лица, като със стартирането на новата услуга компанията се опитва да създаде стимули те да използват активно мобилното приложение. "Когато говорим за безкешови транзакции, Европа и България са силно доминирани от картовите разплащания, така че ми е трудно да дам прогноза за развитието на услугата у нас. За разлика от Азия, където подобни плащания са ежедневие", коментира Богданов.

Бизнес за трилиони

Подобни безкартови плащания са изключително популярни в Китай, където стартираха двете водещи приложения WeChat и AliPay. Те имат над 1.5 млрд. активни потребители в цял свят, а през 2017 г. обработените през тях плащания се удвоиха и достигнаха 15 трлн. долара. Бързото развитие на този тип плащания до голяма степен е обусловено от факта, че не е необходимо инсталирането на допълнително инфраструктура, като например ПОС терминали, както е при картовите плащания.

Вместо това единствено е нужно търговецът и потребителят да имат смартфон. Затова в бързоразвиващите се икономики като Китай, Индия и Бразилия еволюцията на плащанията извършва т. нар. жабешки скок и пропуска фазата на картовите транзакции, преминавайки направо към мобилните плащания. Това коментира за "Капитал" Даниел Дьодерлайн, основателят на платформата за мобилни плащания Auka, по време на първия Fintech Summit, който се проведе в края на май.

Кои са Paysera

Българският офис на литовската компания Paysera съществува от средата на 2016 г. и започна дейност с предлагането на евтини трансгранични валутни преводи, а след това постепенно въведе редица услуги за обслужване на електронни магазини. Дружеството обяви, че през 2017 г. е спестило на своите клиенти около 1.2 млн. лв. такси и комисиони за нареждане на международни парични трансфери. През миналата година компанията е обработила трансфери на обща стойност от 307 млн. лв. Компанията майка, в която влизат и резултатите на франчайзите, какъвто е и българският офис, е извършила трансфери за общо 1.2 млрд. евро само през първото полугодие на 2017 г.


1 коментар
  • 1
    ast17575552 avatar :-|
    borisovvv1

    Алтернатива Файненшъл е истината в професионалните инвестиции!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK