Новият брой: Пътят към Шенген
Close

Петър Андронов: Банките подготвят клиентите за края на ниските лихви

Изпълнителният директор на ОББ след конференцията "Банките и бизнесът" на "Капитал"

Петър Андронов    ©  Надежда Чипева

Виждате ли сигнали, че икономиката или отделни нейни сектори прегрява?

Имаме наистина индикации, не само в България, но и навън. Виждаме сериозни признаци на прегряване. Те се измерват и с рекордната заетост, и с признаците на инфлация, и с високото потребление. Банките нямат различно поведение от всеки търговец, те се стараят да продават повече и да имат по-високи печалби, но биха могли и съм сигурен, че много го правят, също така да адаптират кредитните си стандарти и да ги държат достатъчно консервативни, така че да не допуснат прекомерно и неразумно финансиране и кредитиране на икономиката и населението. А също така да бъдат един допълнителен ориентир за бизнеса и за хората за предстоящото развитие в икономиката - да ги съветват правилно да ги насочват към решения, които дългосрочно да бъдат устойчиви. Правим го ние, сигурен съм, че всички останали банки отделят достатъчно време, за да работят по тези тези цели, за да могат да реагират адекватно на промени в условията.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    cara_mia avatar :-|
    Cara Mia
    • + 2

    Уважавам П.Андронов .
    Имам обаè едно питане към него:След като се сляха Сибанк и ОББ в ОББ,каèството на обслужване на клиенти на Сибанк се влоши драстично.Каква е приìната?

    Нередност?
  • 2
    cza42575413 avatar :-|
    cza42575413
    • - 1

    Доста по-качествени аргументи от Андронов спрямо Левон.

    Нередност?
  • 3
    cza42575413 avatar :-|
    cza42575413
    • - 1
    • + 1

    До коментар [#1] от "Cara Mia":

    Идете в Алианц за да си сверите часовника (и да си повишите мнението за ОББ). Май май в банките вече е така. Пък и позицията на служителите по клоновете отдавна не е привлекателна извън малките градове.

    Нередност?
  • 4
    amartinov avatar :-|
    amartinov

    Бивш клиент съм на сИ банк - в която и друга( не ОББ ) банка да отидете ще е много, много по- добре. От три месеца не съм клиент на ОББ, а те продължават да ми изпращат съобщения за неплатени битови сметки 😀 явно дори не са разбрали , не вече не ползвам услугите им. Само малък пример - иначе За
    20+ години работа с банки , не бях попадал на толкова зле обслужване и неграмотност и не просто в един клон, а масово. Но банки бол - и смяната им е лесна работа 😀

    Нередност?
  • 5
    amartinov avatar :-|
    amartinov
    • + 1

    Само инфо - ако на някой му е интересно, може да гугъл-не "Top 100 companies Southeast Europe 2018". Има изследване за "Social Media Perception Index" на 10те най-големи БГ банки, където обб е на предпоследно, 9то място с обобщение от допитването казващо:"United Bulgarian Bank (UBB)
    UBB was the biggest casualty of social
    media's hatred for bank acquisitions.
    Thus, in spite of holding the second
    largest combined portfolio of consumer
    credits and mortgages, UBB also had
    the second-lowest Social Media Perception
    Index. The chaos emerging from
    the acquisition of CIBank, led to a wave
    of users announcing their intention of
    switching from UBB to another bank.
    According to the predominant view,
    UBB's best employees had left, postacquisition,
    and the ones that remained
    were incompetent and blatantly unfamiliar
    with the bank's products."

    Нередност?
  • 6
    babalyuga avatar :-|
    babalyuga
    • + 1

    Да поздравим и Свилен Колев от АББ все пак.

    Който е бил на място, е чул за приноса му към тезите.

    Нередност?
Нов коментар