ББР и полетът на "Ер Виа" към фалита

Казусът с несъстоятелността на авиокомпанията показва рисковете от модела на управление на държавната банка

Паралелно с отнемането на лиценза на "Ер виа", собственикът й Денис Бареков стартира нова авиокомпания с едва два самолета, които предоставя на мокър лизинг
Паралелно с отнемането на лиценза на "Ер виа", собственикът й Денис Бареков стартира нова авиокомпания с едва два самолета, които предоставя на мокър лизинг
Паралелно с отнемането на лиценза на "Ер виа", собственикът й Денис Бареков стартира нова авиокомпания с едва два самолета, които предоставя на мокър лизинг    ©  Красимир Юскеселиев
Паралелно с отнемането на лиценза на "Ер виа", собственикът й Денис Бареков стартира нова авиокомпания с едва два самолета, които предоставя на мокър лизинг    ©  Красимир Юскеселиев
Темата накратко
  • Докато чартърният превозвач на Денис Бареков е зарит с искове за несъстоятелност, ББР отпуска нови 9.5 млн. евро на нова авиокомпания в групата му.
  • Паралелно с това банката купува от бизнесмена дружеството концесионер на Пешеходния мост в Пловдив за 5 хил. лв. и го оставя под управлението му и като обезпечение за заемите му.
  • Чак след обявяване на неплатежоспособността на "Ер Виа" банката договаря с Бареков и допълнително обезпечение.

Кой е Денис Бареков

Денис Бареков има бизнес в областта на въздушния транспорт, финансовото консултиране, туризма и др. Известен е с това, че преди години купи активи на фалиралите "Плама" - Плевен, и стъкларския "Диамант" - Разград. Името му нашумя и покрай концесията на пешеходния мост в Пловдив, която получи през 2001 г. Бареков беше също начело на група инвеститори, които бяха кандидати за балканския бизнес на австрийската финансова група Hypo Alpe Adria, но в крайна сметка купувач стана инвестиционният фонд Advent.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал