Потребителите в България са настроени да харчат повече през тази година

Изследването "Обсерватория" на БНП "Париба Лични финанси" показва стремеж към по-висок жизнен стандарт

Управителят на БНП "Париба Лични финанси" Жосе Сайоло коментира, че тенденциите при потребителското поведение са положителна новина за икономиката, тъй като вътрешното потребление заедно с износа е основен двигател на ръста на БВП
Управителят на БНП "Париба Лични финанси" Жосе Сайоло коментира, че тенденциите при потребителското поведение са положителна новина за икономиката, тъй като вътрешното потребление заедно с износа е основен двигател на ръста на БВП    ©  Надежда Чипева
Управителят на БНП "Париба Лични финанси" Жосе Сайоло коментира, че тенденциите при потребителското поведение са положителна новина за икономиката, тъй като вътрешното потребление заедно с износа е основен двигател на ръста на БВП
Управителят на БНП "Париба Лични финанси" Жосе Сайоло коментира, че тенденциите при потребителското поведение са положителна новина за икономиката, тъй като вътрешното потребление заедно с износа е основен двигател на ръста на БВП    ©  Надежда Чипева

Въпреки че са сред най-песимистично настроените към състоянието на държавата си, българите са в топ 3 на нациите от Европейския съюз, които възнамеряват да харчат най-много през тази година. Намеренията им са свързани основно с пътуване и почивка, покупка на черна и бяла техника, ремонт на дома. Това показва изследването на потребителските нагласи "Обсерватория" на БНП "Париба Лични финанси", проведено в 17 държави с допитване до 14 хил. души. За трета година то включва и преглед на тенденциите в България, а изводите са, че потребителите тук вече не са толкова рационални в поведението си, а се влияят силно от емоционални и ценностни импулси.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се