С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
21 май 2019, 15:00, 2327 прочитания

Потребителите в България са настроени да харчат повече през тази година

Изследването "Обсерватория" на БНП "Париба Лични финанси" показва стремеж към по-висок жизнен стандарт

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Въпреки че са сред най-песимистично настроените към състоянието на държавата си, българите са в топ 3 на нациите от Европейския съюз, които възнамеряват да харчат най-много през тази година. Намеренията им са свързани основно с пътуване и почивка, покупка на черна и бяла техника, ремонт на дома. Това показва изследването на потребителските нагласи "Обсерватория" на БНП "Париба Лични финанси", проведено в 17 държави с допитване до 14 хил. души. За трета година то включва и преглед на тенденциите в България, а изводите са, че потребителите тук вече не са толкова рационални в поведението си, а се влияят силно от емоционални и ценностни импулси.

От желание за по-висок стандарт


На въпрос дали през следващите 12 месеца смятат да харчат повече, отколкото досега, 62% от българите, участвали в допитването, са отговорили положително. Това отрежда на страната челно място след Словакия и Румъния. Изброявайки нещата, които биха купили, анкетираните показват стремеж към по-висок жизнен стандарт, което е логично предвид стремежа за догонване на средноевропейското ниво, анализират резултатите експертите на БНП "Париба Лични финанси".

По-любопитното е, че склонността към повече покупки идва на фона на значителен песимизъм за състоянието на държавата и осъзнаване, че собствената покупателна способност не се е повишила чувствително, че да позволява по-голямо потребление. По скала с 10 точки българите оценяват състоянието на държавата си с 3.7 точки при средно за Европа 5.4 точки. Едва с 2% е нараснал процентът на анкетираните, които посочват, че покупателната им способност се е увеличила спрямо миналата година. Такъв отговор са дали 30% от анкетираните.

Националисти в покупките



В тазгодишната "Обсерватория" БНП "Париба Лични финанси" е изследвала отношението на потребителите към локалните продукти и е открила, че има разделителна ивица между онова, което виждат в тях живеещите в развитите европейски държави, и хората от периферията. Най-общо на Запад приемат локалното за регионално, докато за потребителите в държавите в Източна Европа, Великобритания и Дания локално е равнозначно на национално. Причината да посягат към локалните продукти за 75% от анкетираните българи е била, защото с покупката помагат на местната икономика. Това според анализаторите е проява на патриотизъм, макар че запитани колко повече биха платили за локален продукт, отговарящите са посочили от 5 до 10% върху цената.

В същото време за потребителите в Западна Европа покупката на локални продукти е свързана с желанието да бъде подкрепено устойчивото развитие на региона и да се подпомогне опазването на природата.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Пощенска банка вече е собственик на Банка Пиреос България Пощенска банка вече е собственик на Банка Пиреос България

Оперативното интегриране на двете институции се очаква да завърши до края на годината

14 юни 2019, 2002 прочитания

Moody’s понижи депозитния рейтинг на ПИБ с една степен до B2 9 Moody’s понижи депозитния рейтинг на ПИБ с една степен до B2

Агенцията обосновава действието си с многото проблемни заеми и активи, придобити като обезпечения

5 юни 2019, 14204 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Финанси" Затваряне
БНБ ще иска допълнителен капитал от банките с много необслужвани заеми

МВФ препоръчва кредитите към свързани лица да бъдат третирани специално и да се провизират за "репутационен" риск

А1 и НАП: Развален телефон за 80 млн. лв.

Приходната агенция и мобилният оператор са в данъчен спор от далечната 2012 г., a засега резултатът е в полза на данъчните

На върха на рекламната стълбица. Отново

guts&brainsDDB стана агенция на годината за шести път в творческия рекламен конкурс ФАРА

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Кино: "Момиче"

Млада балерина е родена момче и се бори с това

Маша Гесен, журналистка: "Политиката трябва да е визия, не компетентност"

"Фашизмът е мечтата по въображаемото минало. Това е основната му характеристика."