С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 26 авг 2019, 13:33, 8928 прочитания

ББР е отпуснала още един кредит за строителната фирма на Вълка

Новите 1.5 млн. лв. за "Пътстройинженеринг" са за купуване на осем камиона Volvo

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
След като през юни държавната Българска банка за развитие (ББР) даде рекорден - 148.5 млн. лв., кредит на свързаната с Румен Гайтански "Роудуей кънстракшън", за да придобие друга негова фирма - "Пътстройинженеринг", подкрепата за строителната група продължава с нов заем. На 12 август ББР е отпуснала още 1.5 млн. лв. на "Пътстройинженеринг", като този път целта на заема е да се закупят камиони.

Така общо експозицията на ББР към групата се закръгля на 150 млн. лв., което я прави най-големият й клиент. Все още не е ясно с какво новосъздадената "Роудуей кънстракшън" обезпечава този гигантски кредит, предвид че придобитото дружество има доста по-скромен бизнес - 16.5 млн. лв. активи, 13.6 млн. лв. приходи и едва 13 хил. лв. счетоводна печалба за 2018 г. От ББР досега не са коментирали заема, за който "Капитал" писа през юни, въпреки че той представлява над 10% от кредитния й портфейл и 18.8% от капитала й. Напоследък фирменото ѝ кредитиране расте в пъти по-бързо от това в банковата система чрез подобни противоречиви операции.



Новият заем

От представените в Търговския регистър документи става ясно, че новият малък кредит е при аналогични условия на големия от юни - лихва тримесечен Euribor + 3.25 пункта надбавка, но не по-малко от 3.75%. Разликата е, че тези 1.5 млн. лв. трябва по план да се изплатят до 2024 г., докато основният заем е десетгодишен с падеж 2029 г.

От наличната информация става ясно още, че целта на заема е закупуване на техника. В протокола от общото събрание на "Пътстройинженеринг" от 7 май, когато е одобрен заемът, е описано, че се предвижда сумата да отиде за финансиране на 90% от цената за закупуване на 1 камион Volvo FH 750 HP, 4x2T и още 7 Volvo FMX 500 HP, 8x4R със самосвални надстройки KH-Kipper.



Парите ще бъдат усвоени от "Пътстройинженеринг", като "Роудуей кънстракшън" е вписан като съдлъжник. Освен това кредитополучателят залага цялото свое движимо и недвижимо имущество по опис, търговското си предприятие, настоящи и бъдещи вземания по обществени поръчки и инфраструктурни проекти, на които е изпълнител.

Протокол, версия 2.0

Другата любопитна част е как точно е протекло въпросното общо събрание на 7 май. Неговият дневен ред съдържа стандартните точки за одобрения на отчети и разпределение на печалбата, както и последна точка "Разни". В първоначално публикувания протокол още през май по нея няма нищо. В новия, подаден заедно с документите за кредита, обаче вече в т. "Разни" е разгледано одобряването на заема от 1.5 млн. лв., както и залагането на "Пътстройинженеринг" по неговия заем за 148.5 млн. лв.

Не е ясно защо има два различни протокола от едно и също общо събрание и кой от двата е действителен, но явно поне единият представлява документ с невярно съдържание и подписалите го би трябвало да носят отговорност. Друг любопитен момент е, че общото събрание от 7 май е още отпреди промяната в собствеността на "Пътстройинженеринг", когато основен акционер е "Био майнинг". То е официално притежание на Румен Гайтански-Вълка, който се е декларирал като действителен собственик по новите изисквания на Закона за мерките срещу изпиране на пари. Собственик на "Роудуей кънстракшън" се води Георги Йорданов, който преди това е имал само едноличен търговец с предмет на дейност товарен автомобилен транспорт и адрес в София.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

ПИБ отчита над 20% спад на печалбата за 2019 г. до 130 млн. лв. ПИБ отчита над 20% спад на печалбата за 2019 г. до 130 млн. лв.

Според предварителните данни на банката тя е имала силно последно тримесечие, вероятно помогнато от еднократни ефекти

20 яну 2020, 988 прочитания

Най-големите банки в САЩ отчетоха рекордна нетна печалба от 120 млрд. долара Най-големите банки в САЩ отчетоха рекордна нетна печалба от 120 млрд. долара

През миналата година те са спестили 32 млрд. долара в резултат на данъчната реформа

20 яну 2020, 788 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Банки и финанси" Затваряне
Ръстът на кредитирането все повече притеснява банкери и анализатори

Евтините пари може да раздуят балон при имотите и да направят населението и фирмите свръхзадлъжнели

Още от Капитал
Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

В търсене на новия FAANG

Технологичните гиганти ще останат доминантен фактор на пазарите, но наред с тях в потенциални кандидати за фаворити на инвесторите могат да се превърнат и редица зелени компании

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Ново място: Sweet and Lemon

От сурови торти до сaндвичи с омлети и specialty кафе

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10