Алианц банк България внедри нова основна банкова платформа

Това ще ускори дигиталната трансформация на бизнеса й

Новата платформа позволява и редизайн на офисите и обособяване на зони за самообслужване
Новата платформа позволява и редизайн на офисите и обособяване на зони за самообслужване    ©  Алианц банк България
Новата платформа позволява и редизайн на офисите и обособяване на зони за самообслужване
Новата платформа позволява и редизайн на офисите и обособяване на зони за самообслужване    ©  Алианц банк България

Алианц банк България внедри нова основна банкова платформа (core banking), която трябва да подобри обслужването на клиентите и ще ускори дигиталната трансформация на предлаганите услуги. Едновременно със старта на информационната система институцията даде начало на проект за модернизиране на дистрибуционната мрежа. Той предвижда обновяване на банковите офиси в цялата страна и превръщането им в място за консултации, докато за традиционните касови операции и парични преводи се осигурят технологични решения.

Голямата промяна

Новата основна банкова система на Алианц е Oracle Flex Cube 12.3 и вече е в експлоатация. Проектът за подмяната на досегашната платформа започна в началото на годината с партньорството на "Софтуер груп". Системата дава възможност за дигитализиране на услуги, което носи повече удобства за потребителите, а също и за оптимизиране на процеси, което подпомага работата на банковите служители.

С новата платформа банката ще може да пристъпи към план за модернизация на дистрибуционните канали. Той включва редизайн на офисите и обособяване на зони за самообслужване. Първият от обновените офиси е на бул. "Цар Освободител" в София, като до края на годината се очаква по новия модел да бъдат завършени още три банкови офиса, а догодина вълната ще премине и през клоновете в цялата страна.

Промяната е не само интериорна, но и във функционалността на офисите. В тях вече ще има зони, в които традиционните касови операции се извършват от машини, докато служителите се занимават основно с консултантска дейност. Ще има зони за 24-часово самообслужване и интерактивни маси, на които потребителите ще могат да ползват дигитално банкиране.

В крак с времето

"Адаптираме се към променящата се среда и клиентските нагласи", коментира при откриването на първия обновен офис Георги Заманов, главен изпълнителен директор на Алианц банк България. Той посочи, че преобразуването на клоновата мрежа ще превърне офисите от място за парични транзакции в място за консултации и намиране на финансови решения. "Вярваме, че това добавя стойност за клиентите и прави работата на служителите ни по-ефективна", каза още Заманов.

Ръководителят на Алианц банк България Георги Заманов ще бъде сред участниците в годишната среща "Банките и бизнесът", която ще се проведе на 14 ноември в София. Като представител на една от средноголемите банки на пазара той ще говори за иновациите и проектите за технологично обновление, предприети от необходимостта за по-добро обслужване на корпоративните и ритейл клиентите.

Пълната програма и лекторите на форума може да видите на страницата на събитието, а крайният срок за регистрация е 13 ноември.