Две банки започнаха да предлагат дигитални потребителски кредити
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Две банки започнаха да предлагат дигитални потребителски кредити

От Уникредит Булбанк посочиха, че с тази услуга индустрията навлиза в нова фаза на дигиталното банкиране

Две банки започнаха да предлагат дигитални потребителски кредити

Клиентите на Уникредит Булбанк и ОББ могат да получат персонализирана оферта през мобилното си банкиране

Гергана Михайлова
21885 прочитания

От Уникредит Булбанк посочиха, че с тази услуга индустрията навлиза в нова фаза на дигиталното банкиране

© Надежда Чипева


Овърдрафт заемите на Уникредит Булбанк се предлагат онлайн от 10 октомври и досега над 200 клиенти са приели предложението и са се възползвали от възможността да получат кредит през мобилния си телефон, без да ходят на място до офис на банката. Офертата е персонализирана е се получава като push нотификация на телефона до предварително определена целева група потребители, които имат история като надеждни клиенти на банката. Ако потребителят реши да приеме предложението, той бива отпратен към мобилното си банкиране, където с няколко клика потвърждава самоличността си и получава заявената сума по сметка. Процедурата отнема между 3 и 5 минути, като системата на Evrotrust е вградена в апликацията. Самото удостоверяване на самоличността става чрез снимка на личната карта и верифициране на данните от нея в системата.

Кредит за 5 минути

Това е стъпка по интегрирането на повече услуги в мобилното банкиране и начин за разнообразяване на каналите на дистрибуция на продукти, посочиха от Уникредит Булбанк при представянето на новата функционалност. "Целта не е да увеличим кредитирането, а да добавим удобство за потребителите", посочи Теодора Петкова, главен изпълнителен директор на банката. По данни на институцията в 95% от случаите потребителите ползват електронното си банкиране предимно като информационна услуга - за проверка на наличност по сметка и в по-редки случаи за превод на пари и плащане на битови сметки, докато новата услуга им дава повече възможности да банкират през телефона.

Ако допреди няколко години 5% от клиентите са ползвали мобилно банкиране, сега една трета от тях са активни потребители, което може да се сравни с населението на един малък град, който по 10-15 пъти месечно влиза в мобилното си банкиране. Това е причината и да се пристъпи към добавянето на функционалности в приложението.

Без посещение в банковия офис

Предварително одобрен овърдрафт заем на своите клиенти, а също и потребителски заем , общо два изцяло дигитални продукта, предлага и ОББ, като подписването на договора става дистанционно и без такси за кредитна оценка. Персонализираната оферта се получава в случай, че потребителят предварително е заявил, че се интересува от услугата. Когато предложението пристигне в мобилната апликация, потребителят може да го подпише дигитално и в рамките на часове договорената сума се получава по сметка на клиента. Разлика, в сравнение с услугата на конкурентната банка е, че за да удостовери самоличността си, потребителят трябва да свали и приложението на Evrotrust, като отново той не дължи такса за ползване на услугата.Всички разходи по одобрението и получаването на кредита, в това число и за електронният подпис, са за сметка на ОББ. При изцяло дигиталния кредит е премахната и таксата за кредитна оценка, която клиентите биха дали, ако кандидатстват за кредит в банков клон. Готови оферти с предварително одобрение на потребителски кредити са получили 20% от ползвателите на мобилното банкиране ОББ Мобайл, посочиха от институцията.

"Ползвателите на "ОББ Мобайл" са се увеличили с повече от 88% от началото на годината, като статистиката ни за активни потребители в приложението показва ръст от 73%, което за нас е ясната тенденция, че клиентите все повече търсят и ползват услуги изцяло онлайн и в движение", коментира Петър Андронов, главен изпълнителен директор на ОББ и кънтри мениджър на KBC Group за България.

Заявката на банкерите е овърдрафт заемите да са само началото и в скоро време през мобилните апликации да се предложат още много допълнителни услуги, които да отговорят на променените потребителски навици. Някои банки също така предлагат и откриване на депозити през мобилните им приложения.

Овърдрафт заемите на Уникредит Булбанк се предлагат онлайн от 10 октомври и досега над 200 клиенти са приели предложението и са се възползвали от възможността да получат кредит през мобилния си телефон, без да ходят на място до офис на банката. Офертата е персонализирана е се получава като push нотификация на телефона до предварително определена целева група потребители, които имат история като надеждни клиенти на банката. Ако потребителят реши да приеме предложението, той бива отпратен към мобилното си банкиране, където с няколко клика потвърждава самоличността си и получава заявената сума по сметка. Процедурата отнема между 3 и 5 минути, като системата на Evrotrust е вградена в апликацията. Самото удостоверяване на самоличността става чрез снимка на личната карта и верифициране на данните от нея в системата.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Финтех иновации по 10

Финтех иновации по 10

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK