Банките: Ударна дигитализация

Какво казаха представителите на IT сектора за технологичната трансформация на банките по време на конференцията "Банките и бизнесът", организирана от "Капитал"

Капитал
Капитал    ©  Капитал
Капитал
Капитал    ©  Капитал

Банките отдавна не са просто банки - до голяма степен те са и технологични компании, притиснати от глобалната финтех вълна, която ги накара да се насочат към повече дигитални решения. Коронавирусът допълнително ускори тази трансформация. "Капитал" събра на годишната си конференция "Банките и бизнесът", която се проведе онлайн, представители на софтуерния и консултантския сектор, които да коментират именно технологичната еволюция на банковия сектор през тази година.

"Много от играчите вече бяха започнали да предоставят дигитални услуги - не в мащаба, в който им се наложи, но това бе добра основа да приведат системите в работен режим", коментира в началото на разговора Калин Радев, основател и изпълнителен директор на Software Group, който бе и модератор на разговора. "Наложи се решения да бъдат разработени много бързо - някои частично, други напълно."


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


2 коментара
  • 2
    guentchovelev avatar :-P
    guentchovelev

    Всички банки в БГ са са МНОГОООО дървено, бавно и неефективно обслужване. Системите с които работят - НЕ им дават възможност явно. Пример - подновява договор за фирма пакет в Райфайзен - 10 минути цъка. Вместо да има бутон - поднови както старата система.

    Друг пример - имам карта с високи лимите - подновяват е. Новата карта обаче е с стандартни лимити. МНОГООООО е трудно да видят каква е била предишната и новата и тя да е така ...

    Трети пример - Райфайзен - обновява си он-лайн банкирането - с цел - по-добра работа на клиентите. Стария им вариант - на 4К монитор виждах към 15-20 реда с платежни, в новия им - 3-5! Щото - огромно меню отгоре -стил за мобилен телефон - 100% са игнорирали бизнеса, който работи на ПС! Старото им банкиране - с 1 клик нов платежно копие от старото правиш, в новото - 3 клика. Язък им за милионите, дето са дали ... То сама Райфайзен да беше - да ги сменя, ма то 90% са все така ...

    Приятно изключение е ПИБ ... тяхното обслужване, он-лайн система е поне 2 пъти по-добре (по-бързо и ефективно) от 4-5 други БГ банки с които съм работил. Обаче след КТБ случката - не могат са основна банка


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал