Fintech Summit 2021: Как пандемията ускори дигитализацията на финансовите услуги
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Fintech Summit 2021: Как пандемията ускори дигитализацията на финансовите услуги

Fintech Summit 2021: Как пандемията ускори дигитализацията на финансовите услуги

Банките продължават да инвестират в дигитални канали, стана ясно по време на конференцията на "Капитал"

4825 прочитания

© Капитал


СOVID-19 е ускорил дигитализацията на банковите и финансовите услуги, а основен фактор за все по-големите промени са и новите регулации в сектора. Единодушни по този въпрос бяха участниците в панела "Финтех иновации и пътят към дигитална трансформация във финансовата индустрия" на годишната конференция на "Капитал" Fintech Summit 2021.

Промяната започва от клиентите

"Пандемията беше трудна за всички, но същевременно подпомогна много и дигиталната трансформация", заяви по време на срещата Виктор Стоянов, директор управление дистанционни услуги и дигитални канали в Уникредит Булбанк. Според него банките и преди кризата са инвестирали значително в дигитални канали, но последната година е ускорила целия процес и заради желанията на клиентите.

За Борислав Диков, началник-отдел "Дигитално банкиране" в Пощенска банка, важното е институцията му да е сред водещите, а да не следва тенденциите в процеса на дигитализиране на пазара. "Вече може да изпълняваме дистанционно почти всички важни операции, включително и за бизнеса - откриване на сметка, отваряне на кредитна линия, сключване на застраховка и др.", коментира Диков.

Случилото се през последната година е изисквало смяна в мисленето не само на клиентите, но и на банките и финансовите компании, смята и Георги Георгиев, директор софтуерно развитие в Smart IT, част от Management Financial Group.

На въпроса на модератора на панела Горан Ангелов, изпълнителен директор и основател на IBS Bulgaria, за това кои ще бъдат най-важните фактори за бързото дигитализиране на пазара, участниците посочиха още и регулациите. "През следващите години ще говорим много и за локални регулации, не само такива на европейско ниво. Важно е иновациите да идват вътре от компанията, която да разбира, че това е правилният път", заяви Виктор Стоянов. На подобно мнение беше и Борислав Диков, според когото основна задача на "дигиталните хора" в банките е да убедят останалите в ползите от промените. "През 2021 г. само изцяло дигитализирани организации ще бъдат в челото на трансформацията", допълни експертът.

Георги Георгиев пък посочи колко са се променили тенденциите през последните години и, ако преди време всяка технология е трябвало да доказва ползите си, за да бъде въведена, сега е ясно, че дигитализацията е в основата на всичко.

Рано ли е за супер приложение

Интересни мнения се чуха и по време на предложената дискусия от Горан Ангелов за възможното бъдещо сътрудничество между банките по отношение на дискутираната идея за супер приложение (софтуер, който създава цялостна екосистема и позволява на потребителите да използват различни финансови услуги на едно място).

"За мен посоката към супер банково приложение е правилното решение. Ще добавим повече стойност към тези услуги при едно приложение, в което си партнират различни доставчици", заяви Виктор Стоянов от Уникредит Булбанк.

На малко по-различно мнение беше Борислав Диков, според когото ще е по-трудно при подобно супер приложение да се подновяват и добавят нови функционалности заради комплексността му. "Може би ще е по-добро за крайните потребители, но в същото време не бива да забравяме, че те са свикнали с по-опростени приложения", допълни Диков.

СOVID-19 е ускорил дигитализацията на банковите и финансовите услуги, а основен фактор за все по-големите промени са и новите регулации в сектора. Единодушни по този въпрос бяха участниците в панела "Финтех иновации и пътят към дигитална трансформация във финансовата индустрия" на годишната конференция на "Капитал" Fintech Summit 2021.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.