Застрахователният пазар узрява все повече за идеята за дигитализация

Пандемията е ускорила процеса, коментираха представители на сектора по време на конференцията Fintech Summit 2021

Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Технологиите и навлизането на големите данни в застраховането ще помогнат на сектора да се доближи до клиентите, като предложи повече персонализирани решения, съобразени с нуждите им. Този процес се ускорява от пандемията, която е принудила компаниите да дигитализират дейността си по-бързи темпове, за да могат да отговорят на новите условия. Фактори са и растящата готовност на потребителите да използват електронни канали за комуникация със застрахователите и брокерите, както и готовността на регулаторите да съдействат за създаването на благоприятна правна среда за целта. Това са част от изводите, около които се обединиха представители на сектора в един от панелите на организираната от "Капитал" годишна конференция Fintech Summit 2021.

Като цяло обаче за момента навлизането на технологиите в застраховането остава по-скромно в сравнение с банковия сектор, а присъствието на нови играчи в лицето на технологични компании, предлагащи застрахователни решения, е минимално. Обяснение за това донякъде може да бъде и фактът, че подобно на други държави в региона местният застрахователен пазар остава по-слаборазвит в сравнение със западните страни например, като основният двигател традиционно за автомобилните полици, докато имущественото, здравното и животозастраховането са сравнително по-скромно представени.

Да узрееш за технологиите


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар