Британските банки започват да събират COVID заеми за 75 млрд. паунда

Reuters

Британските банки започват да събират COVID заеми за 75 млрд. паунда

Събирачите на дългове преминават през обучение по емпатия

3902 прочитания

Reuters

© Reuters


Във Великобритания наближава времето компаниите да започнат да връщат банковите кредити, отпуснати по правителствената програма за подкрепа срещу корона кризата. Задачата пред банките е комплексна - трябва да избегнат загубите от заемите и да не се повтори случилото се през 2008 г., когато финансовите институции бяха принудени да плащат милиони обезщетения заради твърде груби методи на събиране на задълженията.

С наближаването на започването на процеса по събиране четирите най-големи банки в Англия са наели повече от 750 събирачи на задължения, като те преминават обучение за деликатно и коректно отношение към клиенти. Хана Бернард, шеф на отдела по бизнес банкиране в Barclays, сподели пред Reuters как нейната банка подхожда към ситуацията. "Проведохме тренировъчен лагер, за да сме напълно убедени, че всеки един събирач на задължения е напълно подготвен", казва тя.

Най-популярната схема за финансово подпомагане, при която малки и средни бизнеси можеха да вземат кредит до 50 хил. паунда, без да минават процес на проверка и одобрение, се очакваше да донесе около 60% загуби на правителството. Въпреки факта, че тези заеми са гарантирани от правителството на 80% или 100%, банките трябва да се опитат да съберат задълженията още преди правителството да започне да връща гарантираните кредити на финансовите институции. Това кара някои банкери да смятат, че банките ще са на загуба, когато процесът приключи, но банкери, интервюирани от Reuters, споделят, че случаите на измами са по-малко от очакваното.

Английските банки твърдят, че рязко и грубо отношение ще бъде използвано само в случаи, в които се смята, че става дума за измама, за да се избегне впечатлението, че банките ще излязат на печалба от пандемията. Въпреки това лекар със самостоятелен кабинет, който е изтеглил кредит от 50 хил. паунда, се оплака, че в документа, който е получил от HSBC, е маркирал полето за финансови затруднения, но въпреки това не е получил отсрочка и му е била потърсена цялата сума. От банката твърдят, че са опитали да се свържат с клиента и по трите възможни начина за тях, но не са получили отговор от него.

Най-трудното предстои

"Не трябва да забравяме високите нива на правителствена помощ към бизнесите. Истинският проблем ще настъпи, когато тази помощ приключи, защото не е ясно колко от тях ще оцелеят", смята Андрю Харисън, временния шеф по бизнес банкиране в NatWest. Той допълни, че неговата банка е наела над 150 допълнителни събирачи на задължения, като също така е минато обучение по поведенчески науки, за да бъде изгладен процесът. От HSBC също заявиха, че са наели допълнителни събирачи, които са преминали през обучения. "Това, в което сме по-добри отколкото през 2008 г. , не само ние като банки, но и като общество, е че вече истински разбираме уязвимостта и стресът, който хората преживяват. Също така осъзнаваме и връзката между личния живот и бизнеса на хората", сподели Аманда Мърфи, управляваща търговското банкиране в HSBC. "Ако някой човек каже, че е на лимита на възможностите си, това не е просто израз. Нашите служители са обучени да пренасочват подобни случаи на специализирани за това отдели, а и да им обяснят варианти за помощ", допълни тя.

Плановете за държавен орган, който да се занимава със събирането на задължения, пропаднаха, което отново поставя банките на преден план. Освен за метода, по който събират задължения, те ще бъдат следени и за лихвите, които начисляват на клиентите си. Повечето от заемите са отпуснати на фиксирана лихва от 2.5%, но има немалка част, която е с нефиксирана. Близо 17 хил. фирми, изтеглили заеми на обща стойност над 3 млрд. паунда, са го направили при двуцифрена лихва. Тези заеми са били отпуснати не от банки, а от кредитни фирми, които обаче не могат да се възползват от изгодното финансиране, предлагано от централната банка.

По информация на Reuters един подобен кредитор - Tide, вече е заявил на малките бизнеси, теглили кредит от тях, че разсрочване на задълженията няма да е възможно. Причината за това е, че от Tide "просто не могат да си го позволят". "Наистина искахме да помогнем на хората и сме точно толкова разочаровани, колкото и те", заяви Оливър Прил, изпълнителният директор на компанията.

Във Великобритания наближава времето компаниите да започнат да връщат банковите кредити, отпуснати по правителствената програма за подкрепа срещу корона кризата. Задачата пред банките е комплексна - трябва да избегнат загубите от заемите и да не се повтори случилото се през 2008 г., когато финансовите институции бяха принудени да плащат милиони обезщетения заради твърде груби методи на събиране на задълженията.

С наближаването на започването на процеса по събиране четирите най-големи банки в Англия са наели повече от 750 събирачи на задължения, като те преминават обучение за деликатно и коректно отношение към клиенти. Хана Бернард, шеф на отдела по бизнес банкиране в Barclays, сподели пред Reuters как нейната банка подхожда към ситуацията. "Проведохме тренировъчен лагер, за да сме напълно убедени, че всеки един събирач на задължения е напълно подготвен", казва тя.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Covid 19

Научавайте най-важното, без ненужна емоция и шум. Обобщение на информацията и най-важното, което засяга средата, бизнеса и вашите пари.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход