Visa движи бъдещето на разплащанията

Visa движи бъдещето на разплащанията

Севдалина Василева, генерален мениджър на Visa за България, Гърция и Кипър

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
2666 прочитания

Какво конкретно промени пандемията във вашата компания и в сектора, в който работите? Коя беше най-голямата трудност и как я преодоляхте?

В резултат от пандемията станахме свидетели на промяна в поведението и на потребителите, и на бизнеса: огромно нарастване на безконтактните и онлайн плащания и безпрецедентно навлизане на дигиталните технологии в сферата на търговията и услугите. Над 80% от трансакциите с карти Visa в Европа вече са безконтактни (декември 2020 г.), а в България - над 90%. Най-големи затруднения изпита малкият бизнес, който работеше предимно във физическия свят. Бързата промяна в предпочитанията на потребителите и средата оказа натиск върху тях да адаптират бизнеса си към дигиталния свят. Делът на търговците, които продават за първи път онлайн, се е увеличил от 27% на 43% през последната година. В отговор на новата ситуация Visa реагира в множество направления. За да улесним потребителите при пазаруване, в тясно сътрудничество с финансовите институции увеличихме лимита на безконтактните разплащания и продължаваме да работим активно за навлизане на мобилните разплащания на пазара. Помагаме на МСП да се адаптират в новата нормалност, тъй като те са гръбнакът на икономиката.

Как Visa може да помогне за ускоряване на икономическото възстановяване?

- Във Visa сме наясно, че пандемията доведе до сериозни промени и трудности за всички. Вярваме, че нашата компания може да окаже положително въздействие за възстановяването от нея - като подпомага малкия бизнес в цяла Европа да заработи отново и да расте в дигиталното пространство, ускорява растежа на мобилните разплащания с Visa Token Service, за да подобри потребителското изживяване и сигурност при всяка трансакция, инвестира във и подкрепя технологично дигитализирането на публичните услуги в полза на икономиката и обществото. Ще продължим да насърчаваме развитието на по-добри, достъпни и ефективни иновативни решения заедно с български финтех партньори и стартъпи, които участват в Програмата за иновации на Visa. От 2018 г. досега 29 млади финтех компании предложиха нови решения за разплащане и се развиха благодарение на участието си в нея. Разширихме обхвата на програмата, като я направихме регионална за Югоизточна Европа и я координираме от България, което е свидетелство за нашата добра работа.

Промени ли корона кризата основните сфери на фокус на компанията?

- Няма промяна в плановете на Visa за българския пазар в резултат на ковид-19. Темата за безконтактните картови и дигитални разплащания е по-актуална от всякога.

Основните области, в които са насочени усилията ни, са разширяване на приемането и използването на карти в България и намаляването на кешовите разплащания посредством най-сигурните, достъпни и удобни технологични решения и продукти, включително в сферата на отвореното банкиране, незабавните и междуфирмените разплащания. Един добър пример са внедрените безконтактни плащания в градския надземен транспорт в София, които скоро ще бъдат достъпни и в метрото.

Каква е ролята на Visa в бъдещето на разплащанията?

- Visa движи бъдещето на разплащанията и движението на пари във всичко - от индивидуалния клиент и малкия търговски обект до интелигентните градове и електронните публични услуги. Visa подпомага тази трансформация, като предоставя технологии на ниво платформа, които дават възможност на партньорите ни да бъдат иновативни и да предлагат услуги в тон със съвременните нужди на хората и бизнеса. И всичко това с гаранцията на безусловна сигурност, най-напредничави технологии, световен опит и глобално признат бранд.

Какво конкретно промени пандемията във вашата компания и в сектора, в който работите? Коя беше най-голямата трудност и как я преодоляхте?

В резултат от пандемията станахме свидетели на промяна в поведението и на потребителите, и на бизнеса: огромно нарастване на безконтактните и онлайн плащания и безпрецедентно навлизане на дигиталните технологии в сферата на търговията и услугите. Над 80% от трансакциите с карти Visa в Европа вече са безконтактни (декември 2020 г.), а в България - над 90%. Най-големи затруднения изпита малкият бизнес, който работеше предимно във физическия свят. Бързата промяна в предпочитанията на потребителите и средата оказа натиск върху тях да адаптират бизнеса си към дигиталния свят. Делът на търговците, които продават за първи път онлайн, се е увеличил от 27% на 43% през последната година. В отговор на новата ситуация Visa реагира в множество направления. За да улесним потребителите при пазаруване, в тясно сътрудничество с финансовите институции увеличихме лимита на безконтактните разплащания и продължаваме да работим активно за навлизане на мобилните разплащания на пазара. Помагаме на МСП да се адаптират в новата нормалност, тъй като те са гръбнакът на икономиката.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.