Клиентите, които веднъж са ползвали дигитален портфейл, стават редовни потребители

Клиентите, които веднъж са ползвали дигитален портфейл, стават редовни потребители

Борислав Генов - директор "Банкиране на дребно" на УниКредит Булбанк

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
2489 прочитания

Визитка

Борислав Генов е директор "Банкиране на дребно" на УниКредит Булбанк от май тази година. Той започва кариерата си в "УниКредит" през 2002 г. като стажант в Булбанк, а през 2006 г. става част от стартиращия екип на UniCredit Clarima - България. От 2007 г. е заемал различни ръководни длъжности като директор "Продажби" и директор POS бизнес, а през 2012 г. е назначен за главен бизнес директор и член на управителния съвет на "УниКредит Кънсюмър Файненсинг България". Преди да поеме настоящата си длъжност е бил главен изпълнителен директор на "УниКредит Кънсюмър Файненсинг Румъния" и директор "Банкиране на дребно" в УниКредит Банк - Баня Лука. Борислав Генов завършва престижния Bocconi University в Милано.

Вече дигиталните портфейли не са новост, но все още много хора се въздържат да ги ползват, защото се притесняват, че са несигурни, сложни и т.н. Какви са основните страхове на клиентите ви и как ги разсейвате?

През миналата година успяхме да финализираме нашия проект, с който да предложим възможността на всички наши клиенти да дигитализират картите си - независимо от операционната им система (iOS или Android) и картов бранд. Оттогава наблюденията ни са, че тази услуга е една от най-предпочитаните. Клиентите, които веднъж изпробват услугата, не се отказват повече от нея, даже напротив, превръщат се в редовни потребители и я препоръчват на свои близки и познати. Клиентското преживяване при плащане с телефон е изключително бързо и лесно. Не на последно място, услугата е сигурна и при всяко плащане клиентът получава веднага нотификация.

Какво показват данните във вашата банка - колко и какви като профил са потребителите на услугата?

- Данните показват, че за последната година клиентите с дигитализирани карти са се увеличили с над 5 пъти спрямо юли 2020. Като абсолютна стойност за нас това означава повече от 50 хиляди клиенти, които са избрали възможно най-модерния начин за плащане.

Очаквано най-големият дял от потребителите на дигитални портфейли са клиентите на възраст между 26 и 45 години. Това обаче съвсем не означава, че в останалите възрастови групи делът е малък. Светът се променя и всички предпочитаме да плащаме бързо и сигурно.

Пандемията преобърна ли потребителските навици при плащанията, или просто ускори вече започналата промяна?

- Пандемията безспорно даде огромен тласък на дигитализацията и, разбира се, потребителските навици при плащанията също бяха силно повлияни. Ситуацията около CОVID-19 наложи картите като платежен инструмент и това беше сред причините и за увеличаване на лимитите за плащане без ПИН през миналата година. Пандемията обаче не е единственият двигател. Като банка ние активно работим за това клиентите ни да са наясно с предимствата на дигиталните плащания.

Организираме все повече кампании, в които водещо е плащането с дигитализирани карти. Клиентите ни, които плащат с телефона си, реално подпомагат и значими каузи. Така например в края на миналата година банката дари по 10 стотинки за всяко плащане на клиент с телефона. Съвсем скоро приключи друга подобна инициатива, при която банката се ангажира с дарение за "Капачки за бъдеще" отново за всяко плащане на наши клиенти, осъществено с телефон през юли.

Идеята на дигиталния портфейл е да замести кожения и човек да няма нужда от него. За какви случаи все пак препоръчвате на клиентите си да носят банковата си карта със себе си?

- Телефонът е неделима част от всекидневието ни. От своя страна плащанията с телефон набират скорост и за част от клиентите ни вече са най-естественият начин за плащане. Те не могат да си представят, че трябва да извадят пластика, за да платят, а дори вече теглят пари с телефона си на многото безконтактни банкомати. Все още за повечето интернет плащания е необходимо да имате и физическата пластика с вас, за да може да въведете данните й при покупката, но постепенно и това ще се промени и транзакциите ще се случват изцяло през дигиталните портфейли.

Според вашите очаквания кога пластмасовата карта ще изчезне напълно?

- В обозримо бъдеще ще има една малка част от клиентите, които ще продължат да използват пластика. За останалата част е на разположение плащането с телефон. Освен навиците на клиентите важни са също действията, които банките предприемаме, за да представим тази възможност. В тази връзка трябва да спомена и включването на бизнес картите на УниКредит Булбанк в семейството на дигиталните портфейли, което ще даде допълнителен тласък и ръст при тези плащания.

Визитка

Борислав Генов е директор "Банкиране на дребно" на УниКредит Булбанк от май тази година. Той започва кариерата си в "УниКредит" през 2002 г. като стажант в Булбанк, а през 2006 г. става част от стартиращия екип на UniCredit Clarima - България. От 2007 г. е заемал различни ръководни длъжности като директор "Продажби" и директор POS бизнес, а през 2012 г. е назначен за главен бизнес директор и член на управителния съвет на "УниКредит Кънсюмър Файненсинг България". Преди да поеме настоящата си длъжност е бил главен изпълнителен директор на "УниКредит Кънсюмър Файненсинг Румъния" и директор "Банкиране на дребно" в УниКредит Банк - Баня Лука. Борислав Генов завършва престижния Bocconi University в Милано.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.

Още от Капитал