Правим финансовите услуги за всички по-удобни, по-бързи и по-близки

Антония Събева - главен изпълнителен директор на Management Financial Group (MFG)

Правим финансовите услуги за всички по-удобни, по-бързи и по-близки
Правим финансовите услуги за всички по-удобни, по-бързи и по-близки
   ©  Константин Кръстев-Коко
   ©  Константин Кръстев-Коко

Визитка

Антония Събева е главен изпълнителен директор на Management Financial Group (MFG) от 2017 г. Стартира кариерата си в първата от компаниите на холдинга - "Изи Асет Мениджмънт", през 2010 г. като част от одиторския екип на фирмата, откъдето преминава към технологичния ѝ център.

Компанията

Management Financial Group е 100% българска група компании, чиято мисия е да осигури възможност за лесен достъп до финансиране на всеки без оглед на моментното му социално и финансово състояние. Някои от компаниите в групата оперират на българския пазар от над 16 години.

MFG е активна в шест държави: България, Румъния, Украйна, Полша, Испания и Северна Македония, и планира мащабна геоекспанзия на ключови европейски пазари и поне на още един континент.

Основният фокус на MFG е предлагането на финансови и кредитни продукти за физически лица и малък и среден бизнес. Дружествата в групата имат общо 15 действащи регистрации и лиценза за извършване на различни регулирани дейности - кредитиране, кредитно посредничество, пощенски парични преводи, платежни услуги и издаване на електронни пари, които са издадени от съответните надзорни органи на България, Румъния, Русия, Полша, Естония, Украйна и Северна Македония. В портфолиото на холдинга влизат компании и брандове като Easy Credit, Бяла Карта, Viva Credit, Fintrade, АКПЗ, Violeta, P2P лендинг платформата iuvo, моделът "купи сега, плати по-късно" NewPay, приложението за управление на лични финанси Rilla, приложението за мобилни разплащания Settle и др.

Благодарим Ви, че чететете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Визитка

Антония Събева е главен изпълнителен директор на Management Financial Group (MFG) от 2017 г. Стартира кариерата си в първата от компаниите на холдинга - "Изи Асет Мениджмънт", през 2010 г. като част от одиторския екип на фирмата, откъдето преминава към технологичния ѝ център.

Компанията

Management Financial Group е 100% българска група компании, чиято мисия е да осигури възможност за лесен достъп до финансиране на всеки без оглед на моментното му социално и финансово състояние. Някои от компаниите в групата оперират на българския пазар от над 16 години.

MFG е активна в шест държави: България, Румъния, Украйна, Полша, Испания и Северна Македония, и планира мащабна геоекспанзия на ключови европейски пазари и поне на още един континент.

Основният фокус на MFG е предлагането на финансови и кредитни продукти за физически лица и малък и среден бизнес. Дружествата в групата имат общо 15 действащи регистрации и лиценза за извършване на различни регулирани дейности - кредитиране, кредитно посредничество, пощенски парични преводи, платежни услуги и издаване на електронни пари, които са издадени от съответните надзорни органи на България, Румъния, Русия, Полша, Естония, Украйна и Северна Македония. В портфолиото на холдинга влизат компании и брандове като Easy Credit, Бяла Карта, Viva Credit, Fintrade, АКПЗ, Violeta, P2P лендинг платформата iuvo, моделът "купи сега, плати по-късно" NewPay, приложението за управление на лични финанси Rilla, приложението за мобилни разплащания Settle и др.

Какви са уроците, които научихте от настоящата икономическа криза?

Трудно ми е да отделя икономическата криза от здравната и социалната, в които се намираме. Истината е, че последните две години много ни промениха и като хора, и като бизнес. Накараха ни да се "стегнем", да се съсредоточим върху важните неща, да ценим повече времето и да разчитаме повече на екипите си. Нещо изключително интересно, което научих в този период, е, че повечето хора, в това число и нашите клиенти, са финансово отговорни, много разумни и предпазливи хора! Това го казвам с убеденост, защото го видях с очите си. Като обществена нагласа някак си сме подценявали голяма част от хората, считайки, че добра финансова ориентация имат едва ли не само тези със специфични финансови познания и опит. С радост казвам, че това не е така. Мнозинството българи (това наблюдаваме и на останалите 5 пазара, на които оперираме) СА финансово отговорни и това се дължи не на образование или опит, а на интуиция и здравомислие. Трябва да спрем да подценяваме хората и да мислим вместо тях!

Не мога да кажа, че кризата е променила ценностите и целите ни. Ние винаги сме били близо до клиентите си - в домовете им, в дигиталното пространство, на улицата, в телефоните им. Там, където и когато сме им нужни. Радваме се на тяхното доверие и го отстояваме всеки ден. Правим финансовите услуги за всички по-удобни, по-бързи и по-близки. Нашият сектор се намира от година във вихъра на т.нар. digital disruption и няма компания по света, която да не е предприела действия по автоматизация и дигитализация. Пандемията просто ги ускори и ние в MFG успяхме още по-бързо да дадем на клиентите си по-добри продукти и по-добро клиентско преживяване.

Kак се промени поведението на потребителите в резултат на пандемията?

- Клиентите ни действаха изключително рационално в тази криза. Те намалиха драстично своето потребление, включително и ползването на кредитни продукти. При първоначалния шок клиентите ни "изчезнаха". Няма да скрия, че неяснотата какво се случва и какво предстои притесни не само тях, но и нас, бизнеса. Трябваше бързо да се реорганизираме. За нас клиентите и хората в компанията са еднакво важни. Потърсихме бързи начини да ги защитим и обезпечим тяхната сигурност. Първи на пазара (преди банките и останалите НБФИ) променихме част от условията си, за да намалим тежестта към клиента в тази несигурна обстановка, без да търсим показност. С цената на печалбата си съхранихме колегите си и не се разделихме с нито един от тях, защото наша ценност - не само на думи - са хората! Не мисля, че взехме грешно решение през този период. Резултатът е, че клиентите останаха с нас, а колегите ни са по-мотивирани и отдадени от всякога.

Какви технологични въведения, насочени към клиентите ви, планирате за 2022?

- Ние продължаваме да следваме неотклонно стратегията си. Частта от нея, обхващаща технологичните нововъведения, включва обогатяване на портфолиото с нови платежни, застрахователни и други финансови и нефинансови услуги. Стремим се да предложим цялостно решение на клиентите си със сериозен акцент върху дигиталното изживяване, опирайки се на знанието ни за тях и възможностите на съвременните технологии. Мнозина говорят за машинно обучение, изкуствен интелект и невронни мрежи, но малко от нас знаят какво в действителност е това и каква сила ни дава. С гордост мога да кажа, че нашият екип от анализатори използва от години тези технологии в работата си и с тях ще продължим да работим в посока индивидуализиран подход към клиента, неговите нужди и изживяване. Именно в такава посока продължаваме и своето развитие.

Какви са очакванията ви за резултатите на групата през следващите 2-3 години?

- Както споменах, в пандемичната обстановка трябваше да вземем решение на какво да заложим - на печалбата или на хората. Щастлива съм, че избрахме хората. Очакваме пандемията да отмине, хората да се успокоят, да нормализират потреблението си, което пък да даде възможност да реализираме чувствителни ръстове на пазарите, на които оперираме.

Плановете ни за следващите години са и в посока увеличаване на продуктовото разнообразие, подобряване на клиентското изживяване, като основен акцент ще бъде международната ни експанзия. Работим доста сериозно за стъпване на големи пазари като САЩ, Германия, Русия, Хърватия, както и за развитието на испанския пазар, където навлизаме от началото на 2021 г. Залагайки на възможностите на големите пазари, допълнени със знанията и опита, които имаме, сме уверени, че скоро можем да се превърнем в сериозен участник на тези пазари с правилния изцяло дигитален продукт.

Как очаквате да се промени секторът на финансовите услуги в България и по света след COVID-19?

- Финансовият сектор се намира в процес на усилена дигитална трансформация от няколко години. Не мисля, че пандемията ще наложи допълнителна промяна. Очаквам все по-активно да започне използването на възможностите, които PSDII дава. При нас все още масовият потребител не знае какво точно е това. Не знае например, че може да вижда всичките си сметки на едно място, да прави разплащанията си от банковите си сметки от там, да дава възможност на трети страни да виждат движенията по сметките му с цел определяне на кредитоспособност или предоставяне на персонализирани продукти, което ще му спести време за набавяне на хартиени документи. Българинът е предпазлив и умерено скептичен, когато става въпрос за нововъведения, свързани с финансите му. Ще ни трябва малко време да ги приемем и видим, че те улесняват живота ни и правят финансовите операции бързи, сигурни и удобни.

Друго, което очаквам, е хората у нас да разширят доверието си и към други възможности за управление на средствата си. Към момента масово се използва най-сигурният начин - банкови депозити, който ще си остане най-традиционен. Но в ситуацията сега, когато на практика не се предлагат такива, е добре да се опитат и други познати възможности като Р2Р лендинг, каквато например е нашата платформа iuvo.

Очаквам и появата на все повече платформи, които да обединяват различни видове доставчици на финансови услуги и да правят избора на клиента по-бърз и лесен.

Въобще моментът е доста интересен и наситен с възможности, на които ще се радвам да бъда свидетел. Вярвам, че на част от тях нашата група ще бъде и двигател!

Още от Капитал