Делът на онлайн транзакциите с нашите продукти се повиши до над 30%

Цветан Кръстев - съосновател и управител на Access Finance и член на управителния съвет на Management Financial Group (MFG)

Цветан Кръстев - съосновател и управител на Access Finance и член на управителния съвет на Management Financial Group (MFG)
Цветан Кръстев - съосновател и управител на Access Finance и член на управителния съвет на Management Financial Group (MFG)
Цветан Кръстев - съосновател и управител на Access Finance и член на управителния съвет на Management Financial Group (MFG)    ©  Дилян Марков
Цветан Кръстев - съосновател и управител на Access Finance и член на управителния съвет на Management Financial Group (MFG)    ©  Дилян Марков

Визитка

Цветан Кръстев е съосновател и управител на Access Finance и член на управителния съвет на Management Financial Group (MFG). Най-разпознаваемият бранд на Access Finance е международната кредитна карта за разплащане и пазаруване Бяла Карта. С брандовете си Бяла Карта и AXI Card компанията оперира на четири европейски пазара - България, Румъния, Полша, а от началото на 2021 г. - и Испания. В България в компанията работят над 230 души, които обслужват близо 200 000 активни картодържатели. Визията на Access Finance е да осигури достъп до удобен финансов инструмент на повече хора без оглед на моментното им финансово състояние и социален статус, като им осигури възможността да удовлетворяват своите желания в искания от тях момент. Поставяйки фокус именно върху нуждите на потребителите, Access Finance прилага едни от най-иновативните решения за работа и обслужване, за да гради стабилни и дълготрайни отношения със своите клиенти.

Благодарим Ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Визитка

Цветан Кръстев е съосновател и управител на Access Finance и член на управителния съвет на Management Financial Group (MFG). Най-разпознаваемият бранд на Access Finance е международната кредитна карта за разплащане и пазаруване Бяла Карта. С брандовете си Бяла Карта и AXI Card компанията оперира на четири европейски пазара - България, Румъния, Полша, а от началото на 2021 г. - и Испания. В България в компанията работят над 230 души, които обслужват близо 200 000 активни картодържатели. Визията на Access Finance е да осигури достъп до удобен финансов инструмент на повече хора без оглед на моментното им финансово състояние и социален статус, като им осигури възможността да удовлетворяват своите желания в искания от тях момент. Поставяйки фокус именно върху нуждите на потребителите, Access Finance прилага едни от най-иновативните решения за работа и обслужване, за да гради стабилни и дълготрайни отношения със своите клиенти.

Какво промени пандемията в сектора на разплащанията и финансовите услуги като цяло и конкретно в Access Finance?

Пандемията даде голямо отражение в посока дигитализация, и то не само на финансовия сектор. Потребителските навици на хората се промениха значително в целия сектор. Българите започнаха да пазаруват много по-интензивно онлайн, като данните ни показват, че делът на онлайн транзакциите с нашите продукти се повиши до над 30%. Забелязахме и тенденция, че вече и клиенти над 50-годишна възраст започнаха да използват този начин на пазаруване. Също по време на пандемията интересът към нашия продукт естествено се повиши. Ние решихме категорично да не търсим възможности по време на кризата, а да се фокусираме около това как да облекчим положението на нашите клиенти, като направихме серия от кампании, с които да подкрепим засегнатите от пандемията потребители. Това укрепи връзката с клиентите ни и те ни отговориха с лоялност. Също така открихме, че дистанционната работа, макар и да не е предпочитана от лична гледна точка, се оказа съвсем работещ вариант, който не се отрази негативно върху качеството на работа. И ето, че днес вече наемаме служители не само в София, а от цялата страна, които са пълноценни участници във виртуалния ни офис.

Въпреки икономическата криза компанията продължава геоекспанзията си - кои са следващите стъпки и как решавате към кои пазари да се насочите?

- След скорошното отваряне на Испания, където продуктът ни се приема много добре, вече имаме работещ офис в Сан Франциско, САЩ, и екип, който работи усилено за отварянето на този пазар още в рамките на следващата година. В активна фаза сме по посока експанзия на още един голям западноевропейски пазар - Германия. Имаме планове и за други държави, разбира се, но те все още са на ниво проучване.

За нас най-важно беше да утвърдим бизнес модела ни като скалируем и устойчив и в чужбина и доказваме с резултатите си, че това е факт. Винаги сме били много амбициозни и търсим активно подходящите инвеститори, които да бъдат наши партньори в амбицията ни.

Какви са плановете ви за развитие на бизнес модела в България и на другите пазари, на които оперирате?

- Едва ли има човек в сектора ни, който да не е наясно, че пластиките постепенно ще изчезнат. Това е необратим процес, който отдавна следим и управляваме. Един от фокусите ни е именно създаването на изцяло дигитален продукт за пазарите в Европа и САЩ, като не забравяме и дигитализацията на настоящите продукти.

В момента работим върху изцяло дигитални алтернативи на нашите карти и развиваме дигиталното си приложение. Планираме и навлизане в нов сегмент в началото на следващата година. Разширяваме продуктовата си база за партньорите ни в телекомуникациите - една бизнес ниша и възможност, която се оказа особено успешна, и търсим да репликираме модела и на пазарите извън България.

Кoе е най-сериозното предизвикателство пред финансовите компании, когато говорим за дигитална трансформация?

- Като експерт, който следи пазара отблизо, мога да определя като най-голямото предизвикателство намирането на уникален UX, или т.нар. клиентско изживяване. Да успееш да намериш най-добрия, лесен, бърз, сигурен и удобен начин продуктът ти да се използва е много трудно и същевременно удовлетворяващо начинание, граничещо с изкуство.

Доколко са готови потребителите в България за изцяло дигитални разплащания?

- От края на септември - началото на октомври тази година Бяла Карта е вече налична в Google Pay и ApplePay. С тази нова възможност за разплащане Access Finance продължава да води в тенденциите за дигитализация на продуктите и услугите и дигиталните разплащания, като постоянно повишаваме вече високото качество на предоставяните от нас услуги.

Към момента имаме около 10 000 клиенти, които се разплащат дигитално през дигиталната ни карта, използвайки само телефона си. През следващата година целта ни е около 40% от клиентите ни да използват телефоните си за разплащания, което мисля, че ще се случи и по естествен път.

Къде виждате сектора си след пет години?

- В телефона и изкуствения интелект. Дигитализацията неминуемо ще промени индустрията в следващите няколко години. Както вече споменах, предвиждаме пластиките да изчезнат и да бъдат заменени изцяло от дигитални карти, които ще са много по-конкурентни и ефикасни. Затова и за нас основните посоки на развитие като бизнес в следващото десетилетие дори са именно дигитализацията и геоекпанзията. Фокусът ни е върху индентифициране и дълбок анализ на клиентските предпочитания и очаквания, така че да продължаваме да развиваме конкурентни и гъвкави продукти и услуги. Тази стратегия вече се е доказала като успешна за нашите клиенти, които получават функционалните и иновативни продукти, които търсят и от които се нуждаят. А в наши дни, когато имаш добра идея - не я отлагаш. Трябва да я реализираш вед­нага и да бъдеш конкурентен на пазара. Затова и търсим и привличаме инвеститори, които със знания и опит да ни подкрепят и заедно да скалираме бизнеса десетократно.

Банковият сектор също се трансформира и банковият клон скоро ще се превърне повече в екзотика отколкото в официално място за обслужване на клиенти.