"Моите финанси": Сигурни разплащания с карта

Предпразничното пазаруване е в пика си, а с него и различни електронни разплащания. Предлагаме Ви няколко съвета как да ги направите по-сигурни.

Когато плащате с карта в магазина, никой не може да ви иска информация, различна от въвеждането на код на терминала за плащане. Всяко устно споделяне или записване на данни от картата може да се използа за измами.
Когато плащате с карта в магазина, никой не може да ви иска информация, различна от въвеждането на код на терминала за плащане. Всяко устно споделяне или записване на данни от картата може да се използа за измами.
Когато плащате с карта в магазина, никой не може да ви иска информация, различна от въвеждането на код на терминала за плащане. Всяко устно споделяне или записване на данни от картата може да се използа за измами.    ©  Анелия Николова
Когато плащате с карта в магазина, никой не може да ви иска информация, различна от въвеждането на код на терминала за плащане. Всяко устно споделяне или записване на данни от картата може да се използа за измами.    ©  Анелия Николова
Текстът е от рубриката "Моите финанси". Ако имате въпроси, свързани с личните финанси, пишете ни на [email protected], или в коментарите под материала. Можете да ни следите през страницата на в. "Капитал" във Facebook, както и в Twitter на twitter.com/MyFinancesBG

Декември вече традиционно е месец на покупките и с всяка следваща година все повече от тези покупки се плащат с дебитни или кредитни карти. Технологиите им за сигурност постоянно се повишават, но все пак остава притеснение у много хора доколко сигурни са за разплащане.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
11 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    barter avatar :-|
    barter
    • - 8
    • + 2

    В Англия проблемът с плащанията по интернет е решен много елегантно. При всяко плащане ти искат произволни цифри от номера на картата, различни всеки път, а не както тук целия номер.

    Нередност?
  • 2
    anelia99 avatar :-|
    Angelina
    • + 10

    Най-сигурно е с виртуална карта, превеждаш необходимата сума за покупката и няма как да ти вземат повече пари от сметката.

    Нередност?
  • 3
    g.e.m. avatar :-|
    ГЕМ
    • + 2

    Абе трябва да се внимава, когато се работи с карта, независимо на какъв терминал се намира човек, а и не е лошо винаги да има (определен) кеш в себе си...

    Нередност?
  • 4
    fbr45306322 avatar :-|
    MyTwoCents
    • + 4

    „Сверявайте сумата на бележката, върху която се подписвате – дали отговаря на това, което дължите в действителност.“

    Сверявайте сумата още преди да въведете ПИН!

    "Препоръчително е да се уверите, че адресът на интернет страницата започва с https:// и има икона на катинар в долния десен ъгъл на екрана, която гарантира, че личната информация на картодържателя се предава по сигурен начин"

    Това подсигурява връзката до сайта, но ако самият сайт е измамен, то не ви спасява по никакъв начин.

    „препоръчват да разполагате с две карти и така ако нещо стане с едната, ще може да използвате другата.“

    Аз имам четири и пак имам проблеми в чужбина. Просто българските карти често са считани за съмнителни и се отказват транзакции с тях.

    Нередност?
  • 5
    patchev avatar :-|
    HXP
    • + 3

    Каквото и да си говорим, разплащания с карта в България са доста по-рисковани отколкото в белите страни.

    Нередност?
  • 6
    ivailoa avatar :-|
    Ivailo Asparouhov
    • + 2

    Моля въобще да не ми хвалите "експертите" от ОББ. Преди 3 месеца ми дръпнаха пари от Англия, въпреки че бях в БГ, картата е МС с чип и имах активирана 3д секюър услугата. Великата банка ме накара да ходя в РПУ за служ. бележка, след два месеца давах показания и в следствието на СГП, а накрая се оказа даже че трансакцията не е осчетоводена и ми взвха 30 лв за нова пластика (иначе да подпиша декларация че ще ползвам компромртираната карта на мой риск).Найс а?

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 7
    fbr45306322 avatar :-|
    MyTwoCents
    • - 1

    [quote#6:"ivailoa"]накрая се оказа даже че трансакцията не е осчетоводена[/quote]

    Да не би да са ти блокирали сума по картата за резервация или нещо подобно. За това 3Д не е необходимо. Не ти вземат сума, но ти намалява разполагаемото салдо. А пък си мислиш, че някой ти точи картата и се вкарваш в приключения.

    Нередност?
  • 8
    ivailoa avatar :-|
    Ivailo Asparouhov
    • - 1
    • + 1

    Напротив, получих смс че е направена покупка на пос в магазин за авточасти за 300 и косур паунда. Беше си чист фрод. Ако не се бях обадил да блокират картата щяха да я източат цялата. И това ми се е случвало преди години. Ползвам кредитни карти от 2000 г. насам и съм видял доста.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 9
    zaza avatar :-?
    zaza
    • + 1

    Понеже много рекламират безконтактното плащане...

    Какво пречи някой да ви лепне мобилен постерминал за портфейла, докато се разхождате в магазина или сте в автобуса?!? И така да извърши "безконтактно" плащане от вашата карта?!?

    Някой има ли идея дали има защита срещу това?!?

    Нередност?
  • 10
    igkotzev avatar :-|
    igkotzev
    • + 4

    Разликата. Карта от САЩ и нашите "банки".

    В Щатите давам по телефона данните от дебитна си карта на един търговец. Това били друга фирма с "подобно име" - чиста измама, но вината си е моя. Почват да ми теглят месечно сума. Усещам се след три месеца, онези вече изтеглили 150 долара. Обаждам се в Банк оф Америка, веднага ми възстановяват сумата, завеждат жалба от мое име и ми се извиняват, че трябва да преиздадат картата, която ще получа по пощата. Предлагат ми временна карта, ако искам да взема от най-близкия офис.

    България тази година. Кредитна карта от голяма бг банка. Обаждат ми се, картата блокирана. Трябва да я преиздадем, опит за онлайн злоупотреба в чужбина. Посещавам офис, за да попълня заявка за преиздаване. За получаване, отново лично, отново в клона им. Не могат да дадат информация какво се е случило, къде, към кой е опита за плащането.

    На БГ банките оценка около 1.3 по десетобалната!

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал