"Моите финанси": След бурята - кога и как се подават заявки за застрахователни обезщетения (допълнена в 16.15 ч.)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Моите финанси": След бурята - кога и как се подават заявки за застрахователни обезщетения (допълнена в 16.15 ч.)

От сутринта пред офисите на застрахователите има опашки от клиенти, които искат бързо да подадат документи за обезщетения след бурята

"Моите финанси": След бурята - кога и как се подават заявки за застрахователни обезщетения (допълнена в 16.15 ч.)

Компаниите ще работят с удължено работно време и ще обработват претенции по бърза процедура

Весела Николаева
10395 прочитания

От сутринта пред офисите на застрахователите има опашки от клиенти, които искат бързо да подадат документи за обезщетения след бурята

© Юлия Лазарова


Застрахователите ще приемат заявления за щети с удължен срок и по облекчена процедура, съобщиха от компаниите. От снощи много клиенти вече са подали информация за пострадали автомобили, по-малко са щетите при сгради. Засега няма никакви проблеми при обработването на заявленията, но е възможно да се чака повече заради натовареност, предупредиха от компаниите. Бурята в късните следобедни часове на вторник засегна основно София и крайните й квартали, както и района на Монтана и Бойчиновци.

Застрахователите, до които се допитахме, обясниха, че засега нямат информация за подадени много заявления в Монтана, тъй като там и продажбите на полици не са много. Около 20-25% от автомобилите в България са застраховани и по-малко от 10% от жилищата. И в двата случая често това е по задължение – с покупка на лизингов автомобил и заради ипотечен кредит. Щетите от градушка, вятър, дъжд и подобни природни бедствия се покриват от основните пакети по "Домашно имущество" и "Автокаско". Базовите продукти осигуряват плащането на обезщетения точно при пожар и природни бедствия, така че всички, които имат сключена полица, дори и само с основно покритие, могат да получат обезщетение. Според Кодекса за застраховането обезщетението трябва да бъде платено до 15 дни след като клиентът предостави всички поискани документи.

Информация за връзки с компаниите и за работното им време има и на сайта на Комисията за финансов надзор - fsc.bg.

От "Булстрад" обявиха, че заявките за щети се регистрират при облекчена процедура, без да се изискват документи от метеорологичната служба за доказване на събитие. Срокът за регистрация на щетите се удължава до 31 юли. Обичайно при нормални условия за щети по "Каско" срокът е 3 дни, а за имуществено е 7 дни. Двата клиентски центъра в София ще работят с удължено работно време от 8 до 19.30 часа. Адресите им могат да бъдат намерени на сайта на "Булстрад". Всички заявления могат да се подават и по електронен адрес [email protected], а за повече информация контактния център на дружеството на телефон 0800 11 111 работи денонощно. За по-малки щети на сгради като счупени стъкла, има облекчена процедура за плащане без оглед, само с предоставена снимка и описание на повреденото, посочват от компанията.

В "Алианц" центровете за обслужване са с работно време от 8.30 до 20 часа, но от дружеството уточниха, че няма да затварят, докато има чакащи клиенти. Центровете ще работят в събота и неделя от 8.30 до 17 часа. Сроковете за регистрация на щети по колите се удължават с 30 календарни дни след градушката, а за имущество – до 14 дни. Завеждането на щети по автомобили може да се направи директно в офисите на "Алианц", в сервизите, с които компанията работи, както и в тези на дилърите на автомобили. За пострадало имущество информация може да се заяви по телефона, като номерата и адресите са на сайта на дружеството, както и на специалния телефон 02 930 2353, който ще приема обаждания в рамките на работния ден до 20 часа. След това щети се регистрират на 0800 13014. След заявяването компанията ще изпрати служители да направят оглед и ще изплаща възможно най-бързо обезщетенията, обясниха от "Алианц".

"Армеец" са удължили срока за работа на центровете за клиентско обслужване до 20 часа, като със сигурност ще работят и в събота. Още преди няколко дни компанията е удължила работното време на офисите си във Варна и Добрич, за да обработи по-бързо щетите от наводненията. Заявленията за пострадали от градушка ще се приемат до 15 работни дни, но при необходимост срокът ще се увеличил, обясниха от "Армеец". За щети на автомобили се изисква предоставяне на регистрационен талон и документ за собственост, след което се прави оглед от компанията. Заявления за щети по коли и жилища могат да се подават на всички електронни пощи на дружеството, както и на специалния мейл [email protected], а формулярът може да бъде изтеглен от сайта. За информация денонощно работи контактния център на тел. 0700 1 39 39.

От компанията съобщиха, че към 17.20 часа в сряда всички чакащи автомобили в центъра им за огледи до "Интерпред" в София са обслужени.

"Лев инс" ще приема заявления за пострадали автомобили и имущество до 15 дни след градушката, а офисите в София ще работят с удължено време от 8 до 19.30 часа, както и в почивните дни. По желание на клиентите обезщетения ще могат да се плащат по метода "Бърза писта" в рамките на деня, в който е заведена щетата, поясняват от компанията. Претенции могат да се завеждат в три от центровете на "Лев инс" в София, като адресите може да намерите на сайта. Оттам може да се изтегли и заявление за щета, а информация може да се подаде и на телефоните на дружеството – 0899 999 100 за имущество и 0800 15 333 на денонощния безплатен кол-център.

ДЗИ е удължило работното време на пунктовете за щети по автомобили в София до 19.30 часа до края на седмицата. В събота и неделя те ще работят от 8.30 до 16 часа. Срокът за деклариране на претенции за плащане се удължава на 25 дни след бедствието, без да се изисква бележка от Националния институт по метеорология и хидрология. Повече информация служителите на компанията ще предоставят на денонощния телефон 0 700 16 166.

В "Бул инс" работното време на ликвидационните офиси е удължено от 8 до 20 часа, ще се работи и в почивните дни. Заявленията за щети ще се приемат до две седмици, считано от днес, т.е. до 22 юли. От компанията са увеличили мобилните групи за огледи, а бележки от метеорологичната служба няма да се изискват. За връзка с мобилните групи може да се използва тел. 02/91 981 715, както и националния център за връзка с дружеството на 0700 166 33.

От "Уника" обработват заявки още от снощи, като заявленията могат да се подават със снимка, за да стане по-бързо плащането на обезщетение. Допълнителни документи не се изискват. От компанията обясниха, че стандартните пакети, дори и с най-базовото покритие, осигуряват плащане при щети от буря – както градушка, така и наводнение. Заявки за пострадало имущество и автомобили могат да се подават онлайн, през сайта на дружеството uniqa.bg, а информация може да се получи на телефон 0700 111 50.

"Дженерали България" напомниха, че приемат информация за щети както онлайн на https://klienti.generali.bg/ , така и през мобилното приложение, което може да се изтегли от сайта им. По този начин няма нужда да се заявява щета в офис. Работното време за приемането на заявления се удължава от 8 до 20 часа в работните дни, а срокът за приемането им ще е до 30 работни дни. Заявки могат да се изпращат и чрез центровете на комопанията във Варна, Бургас, Пловдив и Велико Търново, а за допълнителна информация е безплатният денонощен телефон 0800 12 712.

Ликвидационните центрове на "Евроинс" в София и Монтана ще работят с удължено време – от 8.30 до 20 часа в работните дни, и от 9 до 18 часа в събота. Допълнителни документи няма да се изискват, а срокът за заявяване на щети е удължен до 30 дни след събитието. Адреси на ликвидационните центрове могат да бъдат намерени на сайта на дружеството, а заявки ще се приемат и по мейли [email protected], [email protected] и [email protected]. Щети за движимо и недвижимо имущество се подават и на телефон 02 / 4895 443,  всеки работен ден от 9.00ч. до 17.00 ч. От компанията посочиха, че ако не става въпрос за сериозна и спешна щета, клиентите могат да не подават веднага заявление, а след1-2 дни, за да не се налага да чакат на опашка. От "Евроинс" успокоиха, че ще обработят възможно най-бързо всички подадени заявки.

От "Виктория" също няма да искат допълнителни документи, а два от офисите им в София ще работят с удължено време до края на седмицата – от 9 до 20 часа. Адресите могат да бъдат намерени на сайта на застрахователя. От дружеството уточняват, че заявка за щета може да се направи и по телефона – на 0700 19 577.

От "Олимпик-клон България" също няма да искат бележки от НИМХ, а щети по автомобили и сгради ще могат да се завеждат до 31 юли. Офисите и огледите на щети ще са са с удължено работно време от 8.30 до 18 часа, а в централното управление е открито специално гише. Информация какви документи са необходими за получаване на обезщетение има в сайта на дружеството.

При "ОББ-Ей Ай Джи ЗД" срокът за приемане на заявления ще продължи 30 дни след 8 юли, дотогава трябва да са минали и огледите на щетите. Бележки за бурята няма да се изискват, но е възможно от компанията да имат нужда от документи за направени разходи по възстановяване на щетите, за да може да изплатят обезщетение.

От "Енергия" ще приемат заявленията в София и Монтана до 25 юли, също без бележка, само с попълнено уведомление от бланка на дружеството, полица и документи на автомобила и собственика му.

В срок от 10 дни ще приема заявленията "ОЗК- Застраховане", а в същия срок трябва да се предостави и имуществото за оглед. Това означава, че ако сте далеч от дома си, а той е пострадал, може да заявите щета, но трябва да осигурите достъп и за оглед. Бележка за бурята няма да се изисква, а работното време на Ликвидационния център до 15 юли ще е от 8 до 19 часа.

От застрахователно дружество "България" удължават сроковете за заявки и огледи на 15 дни, т.е. до 24 юли. Бележка от НИМХ няма да се иска.

"Групама застраховане" удължава срока за предяване на претенции на 30 дни след градушката, а за предоставяне на имущество за оглед крайна дата няма фиксирана. Изплащането ще става с комплекта документи, които се изискват обичайно, без да добавя бележка от НИМХ.Щети могат да се заявят на тел. 0700 123 32, както и в офисите на компанията в София, Бургас, Варна и Пловдив.

Ликвидационният център на "ХДИ ЗАСТРАХОВАНЕ" в София ще работи от 8.30 до 19 часа през работните дни тази седмица, както и в събота от 9 до 17 часа за приемане на заявки по "Автокаско". При нужда е възможно работното време да се удължава още, посочват от компанията. Заявления за щети по автомобили и сгради ще се приемат до 17.30 часа на 18 юли, като е възможно ново удължаване. Уведомления за получаване на обезщетение има качени на сайта на дружеството, а бележка от НИМХ не се изисква.

Застрахователите ще приемат заявления за щети с удължен срок и по облекчена процедура, съобщиха от компаниите. От снощи много клиенти вече са подали информация за пострадали автомобили, по-малко са щетите при сгради. Засега няма никакви проблеми при обработването на заявленията, но е възможно да се чака повече заради натовареност, предупредиха от компаниите. Бурята в късните следобедни часове на вторник засегна основно София и крайните й квартали, както и района на Монтана и Бойчиновци.

Застрахователите, до които се допитахме, обясниха, че засега нямат информация за подадени много заявления в Монтана, тъй като там и продажбите на полици не са много. Около 20-25% от автомобилите в България са застраховани и по-малко от 10% от жилищата. И в двата случая често това е по задължение – с покупка на лизингов автомобил и заради ипотечен кредит. Щетите от градушка, вятър, дъжд и подобни природни бедствия се покриват от основните пакети по "Домашно имущество" и "Автокаско". Базовите продукти осигуряват плащането на обезщетения точно при пожар и природни бедствия, така че всички, които имат сключена полица, дори и само с основно покритие, могат да получат обезщетение. Според Кодекса за застраховането обезщетението трябва да бъде платено до 15 дни след като клиентът предостави всички поискани документи.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

13 коментара
  • 1
    mickmick avatar :-|
    mickmick

    Кажете нещо за винетките и безумното изискване:

    освен двете части на стикера/втората част и тая която е на счупеното стъкло/:
    - актът за констатиране на счупването или кражбата на предно панорамно стъкло. Необходимо е да се представи служебна бележка/удостоверение, издадена от органите на МВР или протокол за ПТП ;

    Какви са тия глупости!?!?? МВР нямат ли друга по-важна работа? А ние?

  • 2
    mickmick avatar :-|
    mickmick

    Защо винетките не са електронни?

  • 3
    papad avatar :-|
    papad

    Към Весела Николаева - Здравейте, ами другите застрахователи като ХДИ и Групама? Те също са публикували информация, но вие не я съобщавате?

  • 4
    cezar_cezar avatar :-|
    есе

    Това е добре и за тях. Ще се види кой се интересува от клиентите си и кой иска само да взима.

  • 5
    sib avatar :-|
    sib

    БулИнес - 02/91 981 715 - несъществуващ номер, току-що го проверих.

  • 6
    vesselan avatar :-|
    Весела Николаева

    До коментар [#3] от "papad":

    Здравейте, след малко ще добавим информацията и от тях. Гледахме да съобщим възможно най-бързо за тези, които имаме.

  • 7
    izabell avatar :-|
    izabell

    Дaно пострaдaлите сa сключили полици при
    нaй -голям процент на обезщетение:)

  • 8
    borko_to avatar :-|
    borko_to

    До коментар [#3] от "papad":

    оф да ти имам проблемите - нямало информация за пазарните "лидери" ХДИ и Групама...

  • yaga

    да повторим пак за ВИНЕТКИТЕ, защото вече става ПРОБЛЕМ с ОТКАЗИТЕ ДА ИЗДАВАТ тези БЕЛЕЖКИ от МВР!

    Звънях в АПИ и те потвърдиха, че е имало проблеми точно с този "документ", а те не можели без него, защото го изисква Закона - там пише просто "при счупен остъкло - МВР" и точка......


    - актът за констатиране на счупването или кражбата на предно панорамно стъкло. Необходимо е да се представи служебна бележка/удостоверение, издадена от органите на МВР или протокол за ПТП ;

    Какво общо има МВР-КАТ със събитие, което нито е криминално, нито е ПТП и касае застрахователи предимно?

    И второ - как МВР-КАТ констатира това "счупване".

    или с една дума:

    #ОСТАВКА

  • 10
    uprsport avatar :-|
    Uprsport

    Сега да видим КФН дали си е вършила принципно работата.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK