"Моите финанси": След бурята - кога и как се подават заявки за застрахователни обезщетения (допълнена в 16.15 ч.)
Компаниите ще работят с удължено работно време и ще обработват претенции по бърза процедура


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Застрахователите ще приемат заявления за щети с удължен срок и по облекчена процедура, съобщиха от компаниите. От снощи много клиенти вече са подали информация за пострадали автомобили, по-малко са щетите при сгради. Засега няма никакви проблеми при обработването на заявленията, но е възможно да се чака повече заради натовареност, предупредиха от компаниите. Бурята в късните следобедни часове на вторник засегна основно София и крайните й квартали, както и района на Монтана и Бойчиновци.
Застрахователите, до които се допитахме, обясниха, че засега нямат информация за подадени много заявления в Монтана, тъй като там и продажбите на полици не са много. Около 20-25% от автомобилите в България са застраховани и по-малко от 10% от жилищата. И в двата случая често това е по задължение – с покупка на лизингов автомобил и заради ипотечен кредит. Щетите от градушка, вятър, дъжд и подобни природни бедствия се покриват от основните пакети по "Домашно имущество" и "Автокаско". Базовите продукти осигуряват плащането на обезщетения точно при пожар и природни бедствия, така че всички, които имат сключена полица, дори и само с основно покритие, могат да получат обезщетение. Според Кодекса за застраховането обезщетението трябва да бъде платено до 15 дни след като клиентът предостави всички поискани документи.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
13 коментара
Кажете нещо за винетките и безумното изискване:
освен двете части на стикера/втората част и тая която е на счупеното стъкло/:
- актът за констатиране на счупването или кражбата на предно панорамно стъкло. Необходимо е да се представи служебна бележка/удостоверение, издадена от органите на МВР или протокол за ПТП ;
Какви са тия глупости!?!?? МВР нямат ли друга по-важна работа? А ние?
Защо винетките не са електронни?
Към Весела Николаева - Здравейте, ами другите застрахователи като ХДИ и Групама? Те също са публикували информация, но вие не я съобщавате?
Това е добре и за тях. Ще се види кой се интересува от клиентите си и кой иска само да взима.
БулИнес - 02/91 981 715 - несъществуващ номер, току-що го проверих.
До коментар [#3] от "papad":
Здравейте, след малко ще добавим информацията и от тях. Гледахме да съобщим възможно най-бързо за тези, които имаме.
Дaно пострaдaлите сa сключили полици при
нaй -голям процент на обезщетение:)
До коментар [#3] от "papad":
оф да ти имам проблемите - нямало информация за пазарните "лидери" ХДИ и Групама...
да повторим пак за ВИНЕТКИТЕ, защото вече става ПРОБЛЕМ с ОТКАЗИТЕ ДА ИЗДАВАТ тези БЕЛЕЖКИ от МВР!
Звънях в АПИ и те потвърдиха, че е имало проблеми точно с този "документ", а те не можели без него, защото го изисква Закона - там пише просто "при счупен остъкло - МВР" и точка......
- актът за констатиране на счупването или кражбата на предно панорамно стъкло. Необходимо е да се представи служебна бележка/удостоверение, издадена от органите на МВР или протокол за ПТП ;
Какво общо има МВР-КАТ със събитие, което нито е криминално, нито е ПТП и касае застрахователи предимно?
И второ - как МВР-КАТ констатира това "счупване".
или с една дума:
#ОСТАВКА
Сега да видим КФН дали си е вършила принципно работата.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.