С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
13 9 юли 2014, 12:27, 9627 прочитания

"Моите финанси": След бурята - кога и как се подават заявки за застрахователни обезщетения (допълнена в 16.15 ч.)

Компаниите ще работят с удължено работно време и ще обработват претенции по бърза процедура

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Специално издание "Имоти": С грижа за защитата на дома

Как да изберем подходящата застраховка на жилището – не действайте прибързано и внимавайте в детайлите

4 ное 2014

Лична ракета срещу градушка

Базовите застраховки за дома и автомобила покриват всички природни бедствия без земетресение

11 юли 2014

Със сребърен куршум срещу градушките

Технологиите за борба с природното бедствие съществуват, но не са пълна панацея

9 юли 2014

Щетите от бурята може да струват на застрахователите над 50 млн. лв.

Платените обезщетения ще намалят печалбата в сектора за тази година

9 юли 2014

Как градушката премина над София (видео)

Данните на радарa на изпълнителната агенция показват колко бързо се е сформирал фаталният облак

9 юли 2014

След градушка - ракети

Ден след бурята в София правителството отпусна допълнително 1.2 милиона лева за борба с градушките

9 юли 2014

Защо Агенция "Борба с градушките" не можа да спаси София

Агенцията се занимава само със земеделски земи, парите й свършват, а информацията явно не е стигнала до Гражданска защита

8 юли 2014

Вечерни новини: 8 юли

Готви се скрита приватизация на НЕК, алармираха от КТ "Подкрепа". От министерството опровергават информацията. Силна буря с градушка отне живот и нанесе щети в София. Безработицата през май е без подобрение на годишна база

8 юли 2014
Застрахователите ще приемат заявления за щети с удължен срок и по облекчена процедура, съобщиха от компаниите. От снощи много клиенти вече са подали информация за пострадали автомобили, по-малко са щетите при сгради. Засега няма никакви проблеми при обработването на заявленията, но е възможно да се чака повече заради натовареност, предупредиха от компаниите. Бурята в късните следобедни часове на вторник засегна основно София и крайните й квартали, както и района на Монтана и Бойчиновци.

Застрахователите, до които се допитахме, обясниха, че засега нямат информация за подадени много заявления в Монтана, тъй като там и продажбите на полици не са много. Около 20-25% от автомобилите в България са застраховани и по-малко от 10% от жилищата. И в двата случая често това е по задължение – с покупка на лизингов автомобил и заради ипотечен кредит. Щетите от градушка, вятър, дъжд и подобни природни бедствия се покриват от основните пакети по "Домашно имущество" и "Автокаско". Базовите продукти осигуряват плащането на обезщетения точно при пожар и природни бедствия, така че всички, които имат сключена полица, дори и само с основно покритие, могат да получат обезщетение. Според Кодекса за застраховането обезщетението трябва да бъде платено до 15 дни след като клиентът предостави всички поискани документи.


Информация за връзки с компаниите и за работното им време има и на сайта на Комисията за финансов надзор - fsc.bg.

От "Булстрад" обявиха, че заявките за щети се регистрират при облекчена процедура, без да се изискват документи от метеорологичната служба за доказване на събитие. Срокът за регистрация на щетите се удължава до 31 юли. Обичайно при нормални условия за щети по "Каско" срокът е 3 дни, а за имуществено е 7 дни. Двата клиентски центъра в София ще работят с удължено работно време от 8 до 19.30 часа. Адресите им могат да бъдат намерени на сайта на "Булстрад". Всички заявления могат да се подават и по електронен адрес claims_gi@bulstrad.bg, а за повече информация контактния център на дружеството на телефон 0800 11 111 работи денонощно. За по-малки щети на сгради като счупени стъкла, има облекчена процедура за плащане без оглед, само с предоставена снимка и описание на повреденото, посочват от компанията.

В "Алианц" центровете за обслужване са с работно време от 8.30 до 20 часа, но от дружеството уточниха, че няма да затварят, докато има чакащи клиенти. Центровете ще работят в събота и неделя от 8.30 до 17 часа. Сроковете за регистрация на щети по колите се удължават с 30 календарни дни след градушката, а за имущество – до 14 дни. Завеждането на щети по автомобили може да се направи директно в офисите на "Алианц", в сервизите, с които компанията работи, както и в тези на дилърите на автомобили. За пострадало имущество информация може да се заяви по телефона, като номерата и адресите са на сайта на дружеството, както и на специалния телефон 02 930 2353, който ще приема обаждания в рамките на работния ден до 20 часа. След това щети се регистрират на 0800 13014. След заявяването компанията ще изпрати служители да направят оглед и ще изплаща възможно най-бързо обезщетенията, обясниха от "Алианц".



"Армеец" са удължили срока за работа на центровете за клиентско обслужване до 20 часа, като със сигурност ще работят и в събота. Още преди няколко дни компанията е удължила работното време на офисите си във Варна и Добрич, за да обработи по-бързо щетите от наводненията. Заявленията за пострадали от градушка ще се приемат до 15 работни дни, но при необходимост срокът ще се увеличил, обясниха от "Армеец". За щети на автомобили се изисква предоставяне на регистрационен талон и документ за собственост, след което се прави оглед от компанията. Заявления за щети по коли и жилища могат да се подават на всички електронни пощи на дружеството, както и на специалния мейл gradushka@armeec.bg, а формулярът може да бъде изтеглен от сайта. За информация денонощно работи контактния център на тел. 0700 1 39 39.

От компанията съобщиха, че към 17.20 часа в сряда всички чакащи автомобили в центъра им за огледи до "Интерпред" в София са обслужени.

"Лев инс" ще приема заявления за пострадали автомобили и имущество до 15 дни след градушката, а офисите в София ще работят с удължено време от 8 до 19.30 часа, както и в почивните дни. По желание на клиентите обезщетения ще могат да се плащат по метода "Бърза писта" в рамките на деня, в който е заведена щетата, поясняват от компанията. Претенции могат да се завеждат в три от центровете на "Лев инс" в София, като адресите може да намерите на сайта. Оттам може да се изтегли и заявление за щета, а информация може да се подаде и на телефоните на дружеството – 0899 999 100 за имущество и 0800 15 333 на денонощния безплатен кол-център.

ДЗИ е удължило работното време на пунктовете за щети по автомобили в София до 19.30 часа до края на седмицата. В събота и неделя те ще работят от 8.30 до 16 часа. Срокът за деклариране на претенции за плащане се удължава на 25 дни след бедствието, без да се изисква бележка от Националния институт по метеорология и хидрология. Повече информация служителите на компанията ще предоставят на денонощния телефон 0 700 16 166.

В "Бул инс" работното време на ликвидационните офиси е удължено от 8 до 20 часа, ще се работи и в почивните дни. Заявленията за щети ще се приемат до две седмици, считано от днес, т.е. до 22 юли. От компанията са увеличили мобилните групи за огледи, а бележки от метеорологичната служба няма да се изискват. За връзка с мобилните групи може да се използва тел. 02/91 981 715, както и националния център за връзка с дружеството на 0700 166 33.

От "Уника" обработват заявки още от снощи, като заявленията могат да се подават със снимка, за да стане по-бързо плащането на обезщетение. Допълнителни документи не се изискват. От компанията обясниха, че стандартните пакети, дори и с най-базовото покритие, осигуряват плащане при щети от буря – както градушка, така и наводнение. Заявки за пострадало имущество и автомобили могат да се подават онлайн, през сайта на дружеството uniqa.bg, а информация може да се получи на телефон 0700 111 50.

"Дженерали България" напомниха, че приемат информация за щети както онлайн на https://klienti.generali.bg/ , така и през мобилното приложение, което може да се изтегли от сайта им. По този начин няма нужда да се заявява щета в офис. Работното време за приемането на заявления се удължава от 8 до 20 часа в работните дни, а срокът за приемането им ще е до 30 работни дни. Заявки могат да се изпращат и чрез центровете на комопанията във Варна, Бургас, Пловдив и Велико Търново, а за допълнителна информация е безплатният денонощен телефон 0800 12 712.

Ликвидационните центрове на "Евроинс" в София и Монтана ще работят с удължено време – от 8.30 до 20 часа в работните дни, и от 9 до 18 часа в събота. Допълнителни документи няма да се изискват, а срокът за заявяване на щети е удължен до 30 дни след събитието. Адреси на ликвидационните центрове могат да бъдат намерени на сайта на дружеството, а заявки ще се приемат и по мейли imushtestvo@euroins.bg, likvidacia@euroins.bg и montana2@euroins.bg. Щети за движимо и недвижимо имущество се подават и на телефон 02 / 4895 443,  всеки работен ден от 9.00ч. до 17.00 ч. От компанията посочиха, че ако не става въпрос за сериозна и спешна щета, клиентите могат да не подават веднага заявление, а след1-2 дни, за да не се налага да чакат на опашка. От "Евроинс" успокоиха, че ще обработят възможно най-бързо всички подадени заявки.

От "Виктория" също няма да искат допълнителни документи, а два от офисите им в София ще работят с удължено време до края на седмицата – от 9 до 20 часа. Адресите могат да бъдат намерени на сайта на застрахователя. От дружеството уточняват, че заявка за щета може да се направи и по телефона – на 0700 19 577.

От "Олимпик-клон България" също няма да искат бележки от НИМХ, а щети по автомобили и сгради ще могат да се завеждат до 31 юли. Офисите и огледите на щети ще са са с удължено работно време от 8.30 до 18 часа, а в централното управление е открито специално гише. Информация какви документи са необходими за получаване на обезщетение има в сайта на дружеството.

При "ОББ-Ей Ай Джи ЗД" срокът за приемане на заявления ще продължи 30 дни след 8 юли, дотогава трябва да са минали и огледите на щетите. Бележки за бурята няма да се изискват, но е възможно от компанията да имат нужда от документи за направени разходи по възстановяване на щетите, за да може да изплатят обезщетение.

От "Енергия" ще приемат заявленията в София и Монтана до 25 юли, също без бележка, само с попълнено уведомление от бланка на дружеството, полица и документи на автомобила и собственика му.

В срок от 10 дни ще приема заявленията "ОЗК- Застраховане", а в същия срок трябва да се предостави и имуществото за оглед. Това означава, че ако сте далеч от дома си, а той е пострадал, може да заявите щета, но трябва да осигурите достъп и за оглед. Бележка за бурята няма да се изисква, а работното време на Ликвидационния център до 15 юли ще е от 8 до 19 часа.

От застрахователно дружество "България" удължават сроковете за заявки и огледи на 15 дни, т.е. до 24 юли. Бележка от НИМХ няма да се иска.

"Групама застраховане" удължава срока за предяване на претенции на 30 дни след градушката, а за предоставяне на имущество за оглед крайна дата няма фиксирана. Изплащането ще става с комплекта документи, които се изискват обичайно, без да добавя бележка от НИМХ.Щети могат да се заявят на тел. 0700 123 32, както и в офисите на компанията в София, Бургас, Варна и Пловдив.

Ликвидационният център на "ХДИ ЗАСТРАХОВАНЕ" в София ще работи от 8.30 до 19 часа през работните дни тази седмица, както и в събота от 9 до 17 часа за приемане на заявки по "Автокаско". При нужда е възможно работното време да се удължава още, посочват от компанията. Заявления за щети по автомобили и сгради ще се приемат до 17.30 часа на 18 юли, като е възможно ново удължаване. Уведомления за получаване на обезщетение има качени на сайта на дружеството, а бележка от НИМХ не се изисква.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

20 ноември 2018г.
София хотел Балкан

capital.bg/banks

Шеста годишна конференция "Банките и бизнесът"



Теми в програмата:


  • Банковият сектор през 2019 – приоритети и предизвикателства
  • Подготовка за банковия съюз и ERM 2 – какво е важно и какви ще са ефектите върху бизнеса
  • Тенденции при кредитирането - ще има ли промяна в цената на и какво ще е движението на лихвите
  • Нови възможности и програми за финансиране
  • Пазарът на необслужвани кредити
  • Иновации и технологични решения за по-висока ефективност на сектора​

Повече информация и програма: capital.bg/banks

Прочетете и това

Над 500 хил. лв. ще струват на застрахователите наводненията край Мизия 1 Над 500 хил. лв. ще струват на застрахователите наводненията край Мизия

Само от "Алианц" оценяват щетите на повече от 300 хил. лв. засега. Останалите все още не са ги изчислили точно.

18 авг 2014, 4786 прочитания

Как се получават пари от банки с отнет лиценз 24 Как се получават пари от банки с отнет лиценз

Дори да има недостиг на средства, задължението за изплащане на всички гарантирани влогове остава

18 авг 2014, 16278 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Моите Финанси" Затваряне
Доходността на повечето пенсионни фондове надминава 7%

По изчисления на КФН в края на миналата година инвестициите на много от пенсионните фондове са били по-рискови, отколкото през 2012 г.

Защо "Гражданската отговорност" е обречена да поскъпва

И без решението на ВКС цената на застраховката е тръгнала нагоре

Умното разширяване на "Фесто"

Германската Festo изгражда развойно звено към българската си компания, в което до пет години ще работят над 200 души

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Книга: Саймън Синек - "Лидерите винаги обядват последни"

Според Синек е важно един ръководител да избяга от статистиката

Андалусия: една добра седмица

Жега, история и гамбас в Южна Испания

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 45

Капитал

Брой 45 // 10.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Икономиките на ЕС и България се забавят, Brexit пред финал

Емисия

DAILY @7PM // 14.11.2018 Прочетете