"Моите финанси": След бурята - кога и как се подават заявки за застрахователни обезщетения (допълнена в 16.15 ч.)

Компаниите ще работят с удължено работно време и ще обработват претенции по бърза процедура

От сутринта пред офисите на застрахователите има опашки от клиенти, които искат бързо да подадат документи за обезщетения след бурята
От сутринта пред офисите на застрахователите има опашки от клиенти, които искат бързо да подадат документи за обезщетения след бурята
От сутринта пред офисите на застрахователите има опашки от клиенти, които искат бързо да подадат документи за обезщетения след бурята    ©  Юлия Лазарова
От сутринта пред офисите на застрахователите има опашки от клиенти, които искат бързо да подадат документи за обезщетения след бурята    ©  Юлия Лазарова

Застрахователите ще приемат заявления за щети с удължен срок и по облекчена процедура, съобщиха от компаниите. От снощи много клиенти вече са подали информация за пострадали автомобили, по-малко са щетите при сгради. Засега няма никакви проблеми при обработването на заявленията, но е възможно да се чака повече заради натовареност, предупредиха от компаниите. Бурята в късните следобедни часове на вторник засегна основно София и крайните й квартали, както и района на Монтана и Бойчиновци.

Застрахователите, до които се допитахме, обясниха, че засега нямат информация за подадени много заявления в Монтана, тъй като там и продажбите на полици не са много. Около 20-25% от автомобилите в България са застраховани и по-малко от 10% от жилищата. И в двата случая често това е по задължение – с покупка на лизингов автомобил и заради ипотечен кредит. Щетите от градушка, вятър, дъжд и подобни природни бедствия се покриват от основните пакети по "Домашно имущество" и "Автокаско". Базовите продукти осигуряват плащането на обезщетения точно при пожар и природни бедствия, така че всички, които имат сключена полица, дори и само с основно покритие, могат да получат обезщетение. Според Кодекса за застраховането обезщетението трябва да бъде платено до 15 дни след като клиентът предостави всички поискани документи.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
13 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    mickmick avatar :-|
    mickmick
    • + 13

    Кажете нещо за винетките и безумното изискване:

    освен двете части на стикера/втората част и тая която е на счупеното стъкло/:
    - актът за констатиране на счупването или кражбата на предно панорамно стъкло. Необходимо е да се представи служебна бележка/удостоверение, издадена от органите на МВР или протокол за ПТП ;

    Какви са тия глупости!?!?? МВР нямат ли друга по-важна работа? А ние?

    Нередност?
  • 2
    mickmick avatar :-|
    mickmick
    • + 17

    Защо винетките не са електронни?

    Нередност?
  • 3
    papad avatar :-|
    papad
    • + 5

    Към Весела Николаева - Здравейте, ами другите застрахователи като ХДИ и Групама? Те също са публикували информация, но вие не я съобщавате?

    Нередност?
  • 4
    cezar_cezar avatar :-|
    есе
    • - 1
    • + 6

    Това е добре и за тях. Ще се види кой се интересува от клиентите си и кой иска само да взима.

    Нередност?
  • 5
    sib avatar :-|
    sib
    • + 3

    БулИнес - 02/91 981 715 - несъществуващ номер, току-що го проверих.

    Нередност?
  • 6
    vesselan avatar :-|
    Весела Николаева
    • - 2
    • + 6

    До коментар [#3] от "papad":

    Здравейте, след малко ще добавим информацията и от тях. Гледахме да съобщим възможно най-бързо за тези, които имаме.

    Нередност?
  • 7
    izabell avatar :-|
    izabell
    • - 2
    • + 2

    Дaно пострaдaлите сa сключили полици при
    нaй -голям процент на обезщетение:)

    Нередност?
  • 8
    borko_to avatar :-|
    borko_to
    • - 2

    До коментар [#3] от "papad":

    оф да ти имам проблемите - нямало информация за пазарните "лидери" ХДИ и Групама...

    Нередност?
  • yaga
    • + 2

    да повторим пак за ВИНЕТКИТЕ, защото вече става ПРОБЛЕМ с ОТКАЗИТЕ ДА ИЗДАВАТ тези БЕЛЕЖКИ от МВР!

    Звънях в АПИ и те потвърдиха, че е имало проблеми точно с този "документ", а те не можели без него, защото го изисква Закона - там пише просто "при счупен остъкло - МВР" и точка......


    - актът за констатиране на счупването или кражбата на предно панорамно стъкло. Необходимо е да се представи служебна бележка/удостоверение, издадена от органите на МВР или протокол за ПТП ;

    Какво общо има МВР-КАТ със събитие, което нито е криминално, нито е ПТП и касае застрахователи предимно?

    И второ - как МВР-КАТ констатира това "счупване".

    или с една дума:

    #ОСТАВКА

    Нередност?
  • 10
    uprsport avatar :-|
    Uprsport
    • + 2

    Сега да видим КФН дали си е вършила принципно работата.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал