Застрахователният сектор изостава в дигитализацията от банковия
Сътрудничеството между традиционните играчи и технологичните компании ще е ключово за промяната в бранша


Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Развитието на технологиите променя все по-осезаемо плащанията и банковите услуги. За сметка на това обаче застрахователният сектор изостава значително в това отношение въпреки все по-агресивните опити за навлизане в него от страна на технологичните компании. Причината за това са предимно регулаторните пречки пред иновациите в сферата. Този проблем се оказа и централна тема за третия панел на организираната от "Капитал" конференция Annual FinTech&InsureTech Summit. Участниците в него се обединиха около тезата, че съобразените с интересите както на застрахователите, така и на клиентите законодателни реформи са пътят към ускоряването на дигитализацията в застрахователния сектор.
Те посочиха обявения от финансовия министър Владислав Горанов по-рано на конференцията "регулаторен пясъчник" - Sofia RegTech Sandbox, като възможност за координирането на интересите и идеите на големите играчи на пазара. Участници изразиха мнение, че платформата може да представлява своеобразен шанс за сектора, който ще подпомогне координацията между различните играчи на пазара - застрахователни компании, иншуртех стартъпи и застрахователни брокери по отношение на дигитализирането на бизнеса.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.