Revolut: В извънредното положение българите плащат по-рядко онлайн, но по-големи суми

Най-много се увеличават покупките през eMAG, Foopanda, PlayStation, показва проучване на британската финтех компания

В България финтех компанията има над 200 хил. индивидуални потребители и над 2000 бизнес клиента
В България финтех компанията има над 200 хил. индивидуални потребители и над 2000 бизнес клиента    ©  Reuters
В България финтех компанията има над 200 хил. индивидуални потребители и над 2000 бизнес клиента
В България финтех компанията има над 200 хил. индивидуални потребители и над 2000 бизнес клиента    ©  Reuters

Посещенията на магазини и вериги за хранителни стоки намаляват, но потребителските разходи се увеличават. Броят на транзакциите на потребителите отчита спад, но за сметка на това обемът на отделните транзакции се увеличава. Резултатите на големите вериги като Lidl, Kaufland, "Фантастико" и Billa са сходни - всяка от компаниите е отчела спад в броя на транзакциите между 11 и 33%, но ръст при обема на отделните плащания с 33-39%.

Това са основните изводи от проучването на британската финтех компания Revolut, която има повече от 200 хил. потребители в България и над 10 млн. клиенти в Европа и САЩ. Данните са базирани на поведението на българските потребители на дигиталната банка в страната през периода 1 март - 10 април 2020 г. и проследяват поведението им в контекста на коронавирус пандемията.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал

Действай или се провали

Действай или се провали