Revolut: В извънредното положение българите плащат по-рядко онлайн, но по-големи суми
Най-много се увеличават покупките през eMAG, Foopanda, PlayStation, показва проучване на британската финтех компания


Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
Посещенията на магазини и вериги за хранителни стоки намаляват, но потребителските разходи се увеличават. Броят на транзакциите на потребителите отчита спад, но за сметка на това обемът на отделните транзакции се увеличава. Резултатите на големите вериги като Lidl, Kaufland, "Фантастико" и Billa са сходни - всяка от компаниите е отчела спад в броя на транзакциите между 11 и 33%, но ръст при обема на отделните плащания с 33-39%.
Това са основните изводи от проучването на британската финтех компания Revolut, която има повече от 200 хил. потребители в България и над 10 млн. клиенти в Европа и САЩ. Данните са базирани на поведението на българските потребители на дигиталната банка в страната през периода 1 март - 10 април 2020 г. и проследяват поведението им в контекста на коронавирус пандемията.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове