Fintech Summit 2021: Мнението на потребителите е ключово при разработка на финтех продукт
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Fintech Summit 2021: Мнението на потребителите е ключово при разработка на финтех продукт

Fintech Summit 2021: Мнението на потребителите е ключово при разработка на финтех продукт

Виктор Стоянов, директор управление дистанционни услуги и дигитални канали в Уникредит Булбанк, пред "Капитал"

2859 прочитания

Световната икономическа криза, предизвикана от коронавируса през 2020 г., удари глобалната финансова екосистема. Като част от нея секторът на финансовите технологии не остана незасегнат. Но макар и видимо да се бори с последствията от COVID-19, той има всички шансове да излезе от тази криза по-силен. Какви са перспективите и бъдещето на сектора след пандемията, нови предизвикателства, но и новите модели на развитие. Това ще са част от темите на годишната конференция на "Капитал" FinTech Summit, която ще се проведе на 30 март. Традиционно в нея ще вземат участие експерти, визионери, иноватори и представители на компании от страната и чужбина, както и на централната власт и регулаторите. Повече за конференцията може да научите тук.

Виктор Стоянов има повече от 14 години професионален опит в банковия сектор - банкиране на дребно, бизнес и продуктово развитие, продажби и потребителски финанси. Директор на управление дистанционни услуги и дигитални канали в Уникредит Булбанк. Стоянов ще вземе ще вземе участие в годишната конференция на "Капитал" Annual FinTech Summit.

Смятате ли, че банките все повече започват да приличат на финтех компании, а финтех компаниите на банки?

Истината е някъде по средата, но краткият отговор е по-скоро да. През последните години сме свидетели на много сериозна трансформация в банковия сектор, която е повлияна от финтех компаниите. Съответно до някаква степен можем да кажем същото и в обратната посока, финтех компаниите се опитват да навлизат все по-усилено в територията на традиционните банки. Специално при банките този процес се случва със селективен подход. Те осъзнават силните си страни и постепенно започват да се развиват и в областите, в които финтех компаниите имат предимство - дигиталните платформи, клиентското преживяване и правилното анализиране на данни, т.е. дават възможност за трансформиране и подобряване на услугите към клиентите. Финтек компаниите ги приемаме по-скоро като източник на вдъхновение, отколкото като конкуренция, тъй като банките имат значително повече капитал и клиенти и са напълно обезпечени по отношение на сигурността.

Ние все повече се вслушваме в нашите клиенти и ги включваме в процеса на разработка на нови продукти и услуги. Понастоящем точно това правим в Уникредит Булбанк при създаването на новото ни мобилно банкиране, което предстои да стартира официално на пазара много скоро. Поканихме всички съществуващи потребители да станат наши бета-тестери, като изпробват новия "Булбанк мобайл" и ни изпратят своите коментари и препоръки. Получихме много ценна обратна връзка, която ще ни помогне да направим мобилното приложение още по-добро и лесно за употреба.

Как виждате финтех сектора в България и по света след COVID-19?

И преди, и след пандемията този сектор ще бъде еднакво важен както за местния пазар, така и на глобално ниво. Пандемията даде много сериозен тласък в дигитализирането на редица сектори, което вече беше започнало да се случва, като кризата промени поведението на клиентите и в ритейла, и в корпоративното банкиране. Ние отбелязахме повече прогрес в дигиталната трансформация в първите няколко месеца на 2020, отколкото през последните три години. Дигиталните и изцяло дистанционни процеси, конкретно в банковия сектор, ще продължат да се развиват и да бъдат предпочитан начин за ежедневно банкиране дори и след като забравим за ковид-19 - това просто е модел на взаимоотношения, който допада както на клиентите, така и на финансовите институции. Разбира се, филиалите ще продължат да изпълняват своята основна роля да бъдат място за консултации, когато е необходим съвет към клиентите по отношение на по-комплексна услуга или продукт.

Световната икономическа криза, предизвикана от коронавируса през 2020 г., удари глобалната финансова екосистема. Като част от нея секторът на финансовите технологии не остана незасегнат. Но макар и видимо да се бори с последствията от COVID-19, той има всички шансове да излезе от тази криза по-силен. Какви са перспективите и бъдещето на сектора след пандемията, нови предизвикателства, но и новите модели на развитие. Това ще са част от темите на годишната конференция на "Капитал" FinTech Summit, която ще се проведе на 30 март. Традиционно в нея ще вземат участие експерти, визионери, иноватори и представители на компании от страната и чужбина, както и на централната власт и регулаторите. Повече за конференцията може да научите тук.

Виктор Стоянов има повече от 14 години професионален опит в банковия сектор - банкиране на дребно, бизнес и продуктово развитие, продажби и потребителски финанси. Директор на управление дистанционни услуги и дигитални канали в Уникредит Булбанк. Стоянов ще вземе ще вземе участие в годишната конференция на "Капитал" Annual FinTech Summit.

Смятате ли, че банките все повече започват да приличат на финтех компании, а финтех компаниите на банки?


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.