Fintech Summit 2021: Промяната в начина на мислене е ключова за дигиталната трансформация на банките
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Fintech Summit 2021: Промяната в начина на мислене е ключова за дигиталната трансформация на банките

TBI

Fintech Summit 2021: Промяната в начина на мислене е ключова за дигиталната трансформация на банките

Демократизацията на услугите дава възможност на всяка една компания да си партнира с най-добрите в света, казва пред "Капитал" Питър Барон от TBI

Мария Иванова
3606 прочитания

TBI

© TBI


Световната икономическа криза, предизвикана от коронавируса през 2020 г., удари глобалната финансова екосистема. Като част от нея секторът на финансовите технологии не остана незасегнат. Но макар и видимо да се бори с последствията от COVID-19, той има всички шансове да излезе от тази криза по-силен. Какви са перспективите и бъдещето на сектора след пандемията, нови предизвикателства, но и новите модели на развитие. Това ще са част от темите на годишната конференция на "Капитал" FinTech Summit, която ще се проведе на 30 март. Традиционно в нея ще вземат участие експерти, визионери, иноватори и представители на компании от страната и чужбина, както и на централната власт и регулаторите. Повече за конференцията може да научите тук.

Питър Барон е главен изпълнителен директор на TBIF (TBI Bank). Той има богат опит в банкирането на дребно с фокус върху дигиталната трансформация и развитието на бизнеса. Барон ще е сред участниците в годишната конференция на "Капитал" Annual FinTech Summit, където ще говори за това как т.нар. кредитиране 3.0 променя играта във финансовия сектор.

Кoе е най-сериозното предизвикателство пред финансовите институции, когато говорим за дигитална трансформация?

Споделял съм го по време на предишните издания на FinTech Summit, но не пречи да го кажа отново - за мен това е начинът на мислене. Имам предвид умението да се променяш и адаптираш към новите очаквания пред една успешна модерна компания. Много е трудно да излезеш от силозите на един традиционен и регулиран бизнес. Имайте предвид, че в една банка има много различни отдели основно заради комплексността на процесите в нея. Предизвикателството е всеки един от тях да започне да прилага гъвкави (agile) методологии, но и цялата компания да се променя заедно и в една и съща посока. От опит знам, че този процес започва отвътре, от ДНК-то на екипа. Не целя да кажа, че ние в TBI вече сме завършили дигиталната си трансформация, но сме осъзнали нуждата да разкъсаме оковите на традициите във финансите и с екипа всеки ден правим крачка напред в тази посока. Финтех компаниите натиснаха спусъка на тази промяна, но е факт, че банките имат дълъг път пред себе си, преди да променят начина си на мислене.

Kакви уроци научихте от настоящата икономическа криза и промени ли тя бизнеса на TBI?

Знам, че може да прозвучи странно, но не научихме нищо, което не сме знаели преди. Беше ни ясно, че бизнесът се дигитализира и това е процес, който ние започнахме преди пет години. Но ако допреди година мислехме, че това ще е маратон, сега вече спринтираме на дълги разстояния. Много други бизнеси също осъзнаха това, но за нас в TBI пандемията не промени драстично плановете ни.

В коя област виждате най-голям потенциал за партньорство между банките и финтех компаниите?

Ето тук за мен е голямата промяна - нека го наречем индустриализирането на сътрудничеството с други компании и създаването на една обща екосистема с партньорите. Всяка една платформа, всяка една услуга се демократизира и е достъпна в целия свят. Така дори и по-малки играчи могат да се възползват от най-добрите услуги от доставчици в глобален мащаб. И тук всъщност се връщаме към първия въпрос. Защото дали ще се възползваш от всички потенциални партньорства всъщност опира до начина ти на мислене. Искаш ли да имаш по-ефективни процеси вътре в компанията и навън към клиентите? Ако осигуриш на екипа си възможността да предлага и прилага нови технологични решения в името на по-добрите услуги за клиента, чрез правилните партньорства можеш да добавиш изключително голяма стойност за тях и да бъдеш крачки пред конкурентите. Ако в ДНК-то на компанията има заложени любопитство и глад за иновативни решения и ако си отворен за тях, aко имаш страстта винаги да бъдеш по-добър, цялата информация на света е пред теб и можеш да се възползваш от нея.

Световната икономическа криза, предизвикана от коронавируса през 2020 г., удари глобалната финансова екосистема. Като част от нея секторът на финансовите технологии не остана незасегнат. Но макар и видимо да се бори с последствията от COVID-19, той има всички шансове да излезе от тази криза по-силен. Какви са перспективите и бъдещето на сектора след пандемията, нови предизвикателства, но и новите модели на развитие. Това ще са част от темите на годишната конференция на "Капитал" FinTech Summit, която ще се проведе на 30 март. Традиционно в нея ще вземат участие експерти, визионери, иноватори и представители на компании от страната и чужбина, както и на централната власт и регулаторите. Повече за конференцията може да научите тук.

Питър Барон е главен изпълнителен директор на TBIF (TBI Bank). Той има богат опит в банкирането на дребно с фокус върху дигиталната трансформация и развитието на бизнеса. Барон ще е сред участниците в годишната конференция на "Капитал" Annual FinTech Summit, където ще говори за това как т.нар. кредитиране 3.0 променя играта във финансовия сектор.

Кoе е най-сериозното предизвикателство пред финансовите институции, когато говорим за дигитална трансформация?

Споделял съм го по време на предишните издания на FinTech Summit, но не пречи да го кажа отново - за мен това е начинът на мислене. Имам предвид умението да се променяш и адаптираш към новите очаквания пред една успешна модерна компания. Много е трудно да излезеш от силозите на един традиционен и регулиран бизнес. Имайте предвид, че в една банка има много различни отдели основно заради комплексността на процесите в нея. Предизвикателството е всеки един от тях да започне да прилага гъвкави (agile) методологии, но и цялата компания да се променя заедно и в една и съща посока. От опит знам, че този процес започва отвътре, от ДНК-то на екипа. Не целя да кажа, че ние в TBI вече сме завършили дигиталната си трансформация, но сме осъзнали нуждата да разкъсаме оковите на традициите във финансите и с екипа всеки ден правим крачка напред в тази посока. Финтех компаниите натиснаха спусъка на тази промяна, но е факт, че банките имат дълъг път пред себе си, преди да променят начина си на мислене.

Kакви уроци научихте от настоящата икономическа криза и промени ли тя бизнеса на TBI?

Знам, че може да прозвучи странно, но не научихме нищо, което не сме знаели преди. Беше ни ясно, че бизнесът се дигитализира и това е процес, който ние започнахме преди пет години. Но ако допреди година мислехме, че това ще е маратон, сега вече спринтираме на дълги разстояния. Много други бизнеси също осъзнаха това, но за нас в TBI пандемията не промени драстично плановете ни.

В коя област виждате най-голям потенциал за партньорство между банките и финтех компаниите?

Ето тук за мен е голямата промяна - нека го наречем индустриализирането на сътрудничеството с други компании и създаването на една обща екосистема с партньорите. Всяка една платформа, всяка една услуга се демократизира и е достъпна в целия свят. Така дори и по-малки играчи могат да се възползват от най-добрите услуги от доставчици в глобален мащаб. И тук всъщност се връщаме към първия въпрос. Защото дали ще се възползваш от всички потенциални партньорства всъщност опира до начина ти на мислене. Искаш ли да имаш по-ефективни процеси вътре в компанията и навън към клиентите? Ако осигуриш на екипа си възможността да предлага и прилага нови технологични решения в името на по-добрите услуги за клиента, чрез правилните партньорства можеш да добавиш изключително голяма стойност за тях и да бъдеш крачки пред конкурентите. Ако в ДНК-то на компанията има заложени любопитство и глад за иновативни решения и ако си отворен за тях, aко имаш страстта винаги да бъдеш по-добър, цялата информация на света е пред теб и можеш да се възползваш от нея.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.