Fintech Summit 2021: Промяната в начина на мислене е ключова за дигиталната трансформация на банките
Демократизацията на услугите дава възможност на всяка една компания да си партнира с най-добрите в света, казва пред "Капитал" Питър Барон от TBI
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Питър Барон е главен изпълнителен директор на TBIF (TBI Bank). Той има богат опит в банкирането на дребно с фокус върху дигиталната трансформация и развитието на бизнеса. Барон ще е сред участниците в годишната конференция на "Капитал" Annual FinTech Summit, където ще говори за това как т.нар. кредитиране 3.0 променя играта във финансовия сектор.
Кoе е най-сериозното предизвикателство пред финансовите институции, когато говорим за дигитална трансформация?
Споделял съм го по време на предишните издания на FinTech Summit, но не пречи да го кажа отново - за мен това е начинът на мислене. Имам предвид умението да се променяш и адаптираш към новите очаквания пред една успешна модерна компания. Много е трудно да излезеш от силозите на един традиционен и регулиран бизнес. Имайте предвид, че в една банка има много различни отдели основно заради комплексността на процесите в нея. Предизвикателството е всеки един от тях да започне да прилага гъвкави (agile) методологии, но и цялата компания да се променя заедно и в една и съща посока. От опит знам, че този процес започва отвътре, от ДНК-то на екипа. Не целя да кажа, че ние в TBI вече сме завършили дигиталната си трансформация, но сме осъзнали нуждата да разкъсаме оковите на традициите във финансите и с екипа всеки ден правим крачка напред в тази посока. Финтех компаниите натиснаха спусъка на тази промяна, но е факт, че банките имат дълъг път пред себе си, преди да променят начина си на мислене.Kакви уроци научихте от настоящата икономическа криза и промени ли тя бизнеса на TBI?
Знам, че може да прозвучи странно, но не научихме нищо, което не сме знаели преди. Беше ни ясно, че бизнесът се дигитализира и това е процес, който ние започнахме преди пет години. Но ако допреди година мислехме, че това ще е маратон, сега вече спринтираме на дълги разстояния. Много други бизнеси също осъзнаха това, но за нас в TBI пандемията не промени драстично плановете ни.В коя област виждате най-голям потенциал за партньорство между банките и финтех компаниите?
Ето тук за мен е голямата промяна - нека го наречем индустриализирането на сътрудничеството с други компании и създаването на една обща екосистема с партньорите. Всяка една платформа, всяка една услуга се демократизира и е достъпна в целия свят. Така дори и по-малки играчи могат да се възползват от най-добрите услуги от доставчици в глобален мащаб. И тук всъщност се връщаме към първия въпрос. Защото дали ще се възползваш от всички потенциални партньорства всъщност опира до начина ти на мислене. Искаш ли да имаш по-ефективни процеси вътре в компанията и навън към клиентите? Ако осигуриш на екипа си възможността да предлага и прилага нови технологични решения в името на по-добрите услуги за клиента, чрез правилните партньорства можеш да добавиш изключително голяма стойност за тях и да бъдеш крачки пред конкурентите. Ако в ДНК-то на компанията има заложени любопитство и глад за иновативни решения и ако си отворен за тях, aко имаш страстта винаги да бъдеш по-добър, цялата информация на света е пред теб и можеш да се възползваш от нея.Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.