Петя Димитрова е главен изпълнителен директор и председател на управителния съвет на Пощенска банка от 2012 г. Тя обаче е част от институцията от 2003 г. насам, когато постъпва като финансов директор. Преди това е била старши одитор в PriceWaterhouseCoopers. Димитрова ще е сред участниците в годишната конференция на "Капитал" Annual FinTech Summit.
Доколко възприемате финтех компаниите като заплаха и доколко като възможни партньори?
Навлизането на финтех компаниите в сектора активира един режим на "здравословна конкуренция", която вече даде своите положителни резултати. Стимулира ни да надградим постигнатото и да предложим още по-стойностни продукти и услуги. Със сигурност финтех компаниите могат да бъдат партньори и опитът през последните години показа, че колаборациите между двете страни са възможни и носят ползи както за компаниите, така и за клиентите. Финтех компаниите разчитат на бързи и гъвкави решения, но банките могат да добавят към това предимствата, които са изграждали с години - огромна клиентска база, стабилна инфраструктура и най-вече доверието на клиентите. Финтех компаниите могат значително да подпомогнат изграждането на по-добра и модерна екосистема, а банките могат да им предложат достъп до големи пазари и мащаб на развитите.Как успявате да се конкурирате с безплатни или евтини услуги от небанкови дружества и очаквате ли натиск върху приходите ви от такси?
Колко голямо предизвикателство са новите регулации при платежните услуги и какви са трудностите при въвеждането на нови услуги?
Въвеждането на нови регулации винаги се прави с цел - било то услугите да станат по-достъпни, по-ясни за клиентите или пък по-сигурни. Това води до допълнителни изисквания, които често са свързани със значителни инвестиции. Ние приемаме това предизвикателство и инвестираме, за да отговорим на всички необходими изисквания, като същевременно концентрираме усилията си и върху отличното клиентско изживяване, което винаги се стараем да подобрим. Не бива да забравяме, че регулациите поставят рамки и в това отношение понякога дават и нови перспективи и възможности за развитие.Какви технологични въведения, насочени към индивидуалните клиенти, планирате за 2021 г.?
Сега повече от всякога сме фокусирани върху иновативни решения, с които да надградим добавената стойност на продуктите и услугите, които гарантират перфектното клиентско изживяване. Пандемията ускори развитието на сектора и ни помогна да преминем на ново ниво в общуването с нашите клиенти. Разбира се, усилията ни са насочени към развитието на дигиталните ни канали, както и към създаването на нови възможности за банкиране, които следват очакванията и нуждите на потребителите. Пуснахме уникална за пазара иновация - дигитални зони за експресно обслужване, които веднага бяха разпознати като алтернатива от клиентите. Това ни мотивира да развиваме непрекъснато тази услуга, към която ще добавим още нови и ценни функционалности. В същото време ще разширим значително и локациите, в които се предлага услугата, за да я направим още по-масова и достъпна.
В този изключително предизвикателен момент предложихме на клиентите си дигитално решение от ново поколение с нашия Онлайн център за жилищно кредитиране, с който въведохме нов модел за бързо и удобно клиентско обслужване. Използвахме съвременните технологии, за да пренесем процеса на кандидатстване и отпускане на жилищен кредит в дигитална среда, и така отговорихме в максимална степен на потребителските очаквания.
Нашите клиенти могат да извършват почти всички основни банкови операции онлайн - от заявяване и усвояване на кредит, през сключване на застраховки, до издаване и получаване на кредитни и дебитни карти. Заложихме на иновациите и в комуникацията със служителите - ние сме първата банка, която въведе и успешно използва Digital Office - мобилна апликация за вътрешна комуникация, и така внедрихме още едно модерно решение за цялостно управление и дигитализация на вътрешните процеси посредством онлайн комуникация в екипа.
Безспорно най-важната и вълнуваща иновация, която предстои да пуснем на пазара, е нашият дигитален портфейл. Вярваме, че това ще бъде едно наистина ново, уникално и съвършено преживяване за клиентите, които търсят и очакват най-добрите решения за управление на личните си финанси. С него на практика клиентите ще получат незабавен достъп до основни банкови услуги, защото ще пренесат банката в мобилния си телефон. В новия си портфейл те ще могат да добавят всички свои банкови карти и да ги управляват ефективно благодарение на богатия набор от функционалности, които са заложени в приложението. Ще имат активен контрол върху средствата си 24/7, което е незаменимо удобство в днешно време и съм убедена, че клиентите ни ще го оценят.
Петя Димитрова е главен изпълнителен директор и председател на управителния съвет на Пощенска банка от 2012 г. Тя обаче е част от институцията от 2003 г. насам, когато постъпва като финансов директор. Преди това е била старши одитор в PriceWaterhouseCoopers. Димитрова ще е сред участниците в годишната конференция на "Капитал" Annual FinTech Summit.
0 коментара