Банките прегръщат все по-силно идеята за дигитализация на услугите си
Корона кризата е ускорила този процес, казаха банкери и финансисти по време на Fintech Summit 2021
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Технологиите и иновациите стават неизбежна част от банковия сектор, а границата между традиционните институции и новите стартъп компании става все по-размита. Разликата между тях е в регулациите, които правят въвеждането на иновациите в банките малко по-бавни. Те обаче са онези, които дават гаранция и стабилност за финансите и активите на клиентите. Това са част от изводите, които направиха банкери и финансисти по време на годишната конференция на "Капитал" Fintech Summit 2021. И още - пандемията, разбираемо, е увеличила търсенето на онлайн банкови услуги и е станала причина за нови финтех решения. А те са дали възможност за по-близка връзка с клиента, както и неговата обратна връзка, която е позволила по-добра крайна услуга.
"Банките все още са единствените институции, които предлагат оф- и онлайн услуги, а ковид кризата показа, че те са способни да се адаптират и трансформират възможно най-бързо", каза Петя Димитрова, главен изпълнителен директор и председател на УС на Пощенска банка, по време на панела "Състоянието на финтех и банките през 2021 г.". Димитрова даде пример с Пощенска банка, която създаде 24-часови онлайн зони за онлайн банкиране, където има подкрепа и от банкови служители, а през пандемията онлайн банкирането се е увеличило. "Говорим за фронтофиса, но иновациите и технологиите навлязоха и в бекофиса", каза Димитрова.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.