Пандемията ни направи още по-бързи

Пандемията ни направи още по-бързи

Антония Събева, главен изпълнителен директор на Management Financial Group (MFG)

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
3310 прочитания

© Константин Кръстев-Коко


Визитка

Антония Събева е главен изпълнителен директор на Management Financial Group (MFG) от 2017 г. Стартира кариерата си в първата от компаниите на холдинга - "Изи Асет Мениджмънт", през 2010 г. като част от одиторския екип на фирмата, откъдето преминава към технологичния център на групата.

Management Financial Group е 100% българска група компании, чиято мисия е да осигури възможност за лесен достъп до финансиране на всеки без оглед на моментното му социално и финансово състояние. Някои от компаниите в групата оперират на българския пазар от над 16 години. Групата е активна в шест държави: България, Румъния, Украйна, Полша, Испания и Северна Македония, и осъществява планирана мащабна геоекспанзия на ключови европейски пазари и поне на още един континент до края на 2021 г. Management Financial Group има 15 действащи лиценза за финансови институции - кредитиращи, за кредитно посредничество, парични преводи, платежни услуги, издаване на електронни пари, които са издадени от националните банки на България, Румъния, Украйна, Полша и Северна Македония. Основният фокус на MFG е предлагането на финансови и кредитни продукти за физически лица, през малък и среден бизнес, до средно големи корпоративни клиенти. В портфолиото на холдинга влизат компании и брандове като Easy Credit, "Бяла Карта", Viva Credit, Fintrade, Prospect Capital, P2P лендинг платформата iuvo и др.

Какво конкретно промени пандемията във вашата компания и в сектора, в който работите?Кои бяханай-голямата трудност инай-голямата възможност, които тя ви донесе?

Пандемията промени основно нагласите и разбиранията на всички ни. Осъзнахме много по-ясно, че действията на всеки един от нас влияят на невероятно голям брой хора. Че отговорността, която всеки човек носи, е огромна. Бих дала два много различни примера. Вирус, който тръгна от един китайски град, повлия буквално на целия свят. И то дългосрочно и във всяка сфера на живота. Мениджмънтът на нашата група чрез своите решения повлия и влияе не само на своите служители, които са около 8300 души в няколко европейски държави, но и на техните семейства и близки хора.

Тук искам да добавя как работата ни влияе и на живота и бизнеса на нашите клиенти. В тези предизвикателни времена дружеството ни за кредитиране на микро- и малък бизнес Fintrade покдрепя именно малките компании в нужда не само с финансиране, но и с консултации, които съществено могат да подобрят бизнеса и оборотите им. Отделно, въпреки че хората вече започват да се успокояват и респективно потреблението да се възстановява, ние продължаваме да подхождаме отговорно и с грижа към хората и как те ще посрещнат бъдещите си задължения.

Пандемията определено ни направи още по-отговорни и по-съпричастни!

Ние като хора вече не сме същите потребители, а ако говорим от позицията на предоставящи услуги - не сме и същите доставчици.

Пандемията ни направи още по-бързи. Твърдя го с увереност както за нашата група компании в Management Financial Group, така и в нашия бизнес сектор. MFG оперира на пет (по време на пандемията станаха шест) пазара в една силно регулирана законово и чувствителна чисто човешки сфера. Приемаха се нормативни актове и вътрешни политики - различни за всеки един пазар, които трябваше да бъдат имплементирани в процеси и софтуер буквално за дни, а имаше и случаи - за часове.

Всички изпитахме страх. Лично за мен най-трудното по време на кризата беше да не го показвам, да демонстрирам увереност в утрешния ден и в решенията, които вземам в тази абсолютно никому непозната ситуация, да запазя хората си - техните доходи, физическо и психическо здраве.

Какви възможности ни донесе пандемията? Преди всичко ни даде възможност да разберем кои са хората, на които наистина може да се разчита. Видяхме, че бързината е относително понятие и е въпрос преди всичко на вътрешна мотивация. Даде ни възможност да преразгледаме процесите и да търсим непрекъснати оптимизации. Отделно пандемията постави много голям акцент върху ефективността.

Кои от промените, наложени заради пандемията, ще запазите и защо?

- Преди пандемията в нашата група нямаше възможност за работа от дома, както и гъвкаво начало и край на работното време. Сега практически на всички хора сме предоставили такава регламентирана, но все пак лимитирана възможност. Нещо, което пандемията ни показа още по-ясно, е, че работното място е изключително важен елемент в нашия социален живот, а запазването на психичното здраве на хората, за които отговаряме, трябва да е основен приоритет на работодателите.

По време на пандемията направихме доста промени, свързани с дистанционното предоставяне на нашите услуги. Истината обаче е, че те не бяха наложени от пандемията, а от бързата дигитална трансформация на нашата сфера и са в нашия фокус от години. От години ние се позиционираме като постоянно развиваща и разгръщаща се финтех екосистема. Някои от промените в процеса просто станаха и бяха изпълнени като приоритет номер 1. Както споменах обаче, причината за това не бе пандемията.

Как се промениха плановете на групата за последната една година? Планирате линови инвестиции?

- Както почти всички бизнеси, така и ние отложихме през 2020 г. плановете си за развитие. По отношение на географското ни развитие в началото на 2021 г. започнахме дейност в Испания с дружеството ни Access Finance и вече повече от половин година успешно предлагаме кредитни карти AXI Card на този пазар. През тази година имаме амбицията да започнем операции в Русия, Хърватия и Албания. Оглеждаме и други западноевропейски пазари.

Пандемията ни направи и доста по-внимателни. Към момента сме решили да изчакаме с рестартирането на мексиканския ни проект поради малко по-неясната ситуация, свързана с пандемията там.

Стартиращ проект за нашата група е NewPay - революционна за България услуга и чекаут решение, известна по света като BNPL (buy-now-pay-later), или "купи сега, плати по-късно". Интересът към услугата е изключително висок и в момента колегите работят активно по интеграцията с популярни онлайн магазини в страната. Вярвам, че скоро от този модел на отложено плащане ще могат да се възползват клиентите на всички напредничави онлайн търговци, които искат да разширят дейността си, да отговорят на съвременните тенденции за предлагане на по-лесни, сигурни и удобни методи на плащане и да предложат далеч по-голяма гъвкавост на пазаруване.

Ще предефинираме и бизнес кредитирането с въвеждането на нов тип финансиране - от предприемачи за предприемачи, където компанията ни Prospect Capital ще участва на равни начала като партньор при финансирането на работни начинания и проекти.

И това са едва част от плановете ни за развитие. В групата предстоят още интересни проекти и начинания, за които се надявам скоро да мога да споделя повече.

Как очаквате да излезете от 2021 като група? А каква е прогнозата ви за следващите 2-3 години?

- Ние все още живеем в една доста несигурна среда. Не знаем ще имаме ли правителство, или ще имаме нови избори. Четем негативни прогнози за пандемията през есента и дори още през август. Всичко това прави всеки нормален бизнес несигурен, а специално за нашата група тази несигурност се мултиплицира по броя на пазарите. Ако средата, в която живеем и оперираме, е стабилна до края на годината, се надяваме да постигнем около 10% процента ръст.

Предвиждаме още разширяване на международната ни дейност, защото пазарът в страната е силно конкурентен и потребителите получават все повече възможности. Предимството ни е, че групата ни е силно диверсифицирана и 50% от операциите ни са в чужбина, което ни позволява да се развиваме стабилно при промени в средата.

Визитка

Антония Събева е главен изпълнителен директор на Management Financial Group (MFG) от 2017 г. Стартира кариерата си в първата от компаниите на холдинга - "Изи Асет Мениджмънт", през 2010 г. като част от одиторския екип на фирмата, откъдето преминава към технологичния център на групата.

Management Financial Group е 100% българска група компании, чиято мисия е да осигури възможност за лесен достъп до финансиране на всеки без оглед на моментното му социално и финансово състояние. Някои от компаниите в групата оперират на българския пазар от над 16 години. Групата е активна в шест държави: България, Румъния, Украйна, Полша, Испания и Северна Македония, и осъществява планирана мащабна геоекспанзия на ключови европейски пазари и поне на още един континент до края на 2021 г. Management Financial Group има 15 действащи лиценза за финансови институции - кредитиращи, за кредитно посредничество, парични преводи, платежни услуги, издаване на електронни пари, които са издадени от националните банки на България, Румъния, Украйна, Полша и Северна Македония. Основният фокус на MFG е предлагането на финансови и кредитни продукти за физически лица, през малък и среден бизнес, до средно големи корпоративни клиенти. В портфолиото на холдинга влизат компании и брандове като Easy Credit, "Бяла Карта", Viva Credit, Fintrade, Prospect Capital, P2P лендинг платформата iuvo и др.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.