Как финтех решенията тласкат малкия бизнес напред

Как финтех решенията тласкат малкия бизнес напред

Пестене на средства и време, лесна дигитализация, приспособимост – това са само някои от начините, с които модерните платежни решения помагат на бизнеса.

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
4135 прочитания

Накратко

  • Дигитализирането на бизнеса е неизбежно, но не е неизбежен разходът по него.
  • Макар малките фирми да са най-засегнати от пандемията, технологичните решения им помагат да останат гъвкави, разказват бизнес собственици.
  • Търговците вече могат да стартират своя онлайн магазин без усилие и да плащат само когато правят продажба.
  • Българската финтех компания myPOS помага на предприемачите да успеят в кризисни условия.


Новите технологии дават конкурентно предимство

Идва несигурна есен, особено за малките предприемачи. Някои търговци обаче вече са разбрали, че могат да останат конкурентни, като използват финтех решения, създадени специално, за да помогнат на малкия и средния бизнес.

Говорим за иновации като приемане на безконтактни плащания чрез телефона, скоростно и безплатно създаване на онлайн магазин и ПОС терминали, които дават незабавен достъп до постъпилите средства.

Малките фирми могат да си позволят всичко това срещу незначителна инвестиция благодарение на българската компания myPOS, която втора поредна година печели награда за иновация от престижния форум FinTech Breakthrough, оценяващ най-добрите финансови технологии в света.

myPOS има над 130 000 бизнес клиента в над 30 европейски страни, а една от уникалните иновации на компанията е мобилното приложение myPOS Glass, което превръща обикновен Android телефон в ПОС терминал, чрез NFC чипа, наличен в повечето смартфони. За да извършат плащане, клиентите просто трябва да доближат своята карта или смарт аксесоар до гърба на телефона на търговеца.

Именно приложението myPOS Glass и използването на NFC технология привличат вниманието на Николай Николов, собственик на зоомагазин и два компютърни сервиза в Слънчев бряг. "Аз работя 60% с чуждестранни туристи и 40% от тях предпочитат плащане с карта - обяснява той. - Факт е, че за малкото време, през което използвам приложението - около месец - съм генерирал 2000-2500 лева, които със сигурност щях да изтърва, защото хората имаха само карта в себе си и ако нямах опция да ми платят, щяха просто да си тръгнат", добавя Николов.

Лесни за използване приложения и сигурно увеличаване на оборота

Първоначално Николов е привлечен от myPOS Glass, но решава да инвестира и в компактния терминал myPOS Go, тъй като според него цената му е много достъпна, а се случва да има клиенти, чиито карти не са безконтактни. Той разказва, че ползва и двете устройства активно, защото правят бизнеса му по-лесен.

За търговците като него е голямо улеснение, че с myPOS те получават цялостно решение за приемане на картови плащания: лесни за употреба ПОС терминали; незабавно усвояване на приетите средства; безплатна търговска онлайн сметка с IBAN; безплатна Mastercard бизнес дебитна карта и други инструменти.

Николов разказва още, че за него най-големите плюсове са безплатните приложения и ниските такси. "Инвестицията е минимална за това, което получаваш, а именно качествено обслужване, лесна работа с приложенията и със сигурност увеличаване на оборота", допълва той.

Гъвкави продукти, които помагат на бизнеса да расте

Важен е също фактът, че myPOS няма месечни такси, което е спокойствие за малките фирми. "Всички продукти са замислени така, че да помагат на бизнеса, а не да го товарят - коментира изпълнителният директор на myPOS, Максим Кочнев. - В момента бизнесите се нуждаят от съобразителни решения, които да им помогнат да отговорят на потребителските изисквания и извънредната ситуация без сериозни инвестиции."

Според Кочнев myPOS винаги търси начини да откликне на клиентските потребности, което води до увеличение на продажбите - за миналата година отчетеният ръст е двуцифрен въпреки пандемията, а тази година продажбите растат с още 60 процента на годишна база.

"Динамичните промени, породени от коронавируса, ни дадоха причина да започнем работа по бързо развиващи се проекти, с които можем да се гордеем. Например в момента, когато пуснахме myPOS Glass, друга компания, разработила сходно решение за приемане на картови плащания през телефон, беше придобита от Apple за сто милиона долара. Това категорично показва, че в myPOS притежаваме способността да усещаме пазара и нуждите на своите клиенти", обяснява Кочнев.

Доброто проучване на пазара вдъхновява и последната услуга на компанията - платформата myPOS Online, с която всеки търговец може да изгради и управлява безплатен онлайн магазин.

Това, което прави услугата единствена по рода си, е, че търговецът плаща само когато прави продажба.

Безплатен онлайн магазин за стимулиране на продажбите

myPOS Online предлага огромен набор от функционалности, включително проследяване на инвентара, съвременни методи за сигурно плащане, опции за доставка или вземане от магазин, както и предварително подготвени дизайн теми, между които търговците да изберат най-подходящата за онлайн магазина си. В безплатната услуга е включен и хостингът.

Дори тези, за които досега е било немислимо да търгуват електронно, вече могат да го направят, защото myPOS Online се грижи за всички изисквания и детайли. Не са необходими технически познания в сферите на програмирането или дизайна, а от myPOS са се погрижили за сигурното приемане на онлайн плащания, както дори и за правните документи. Платформата предлага и оптимизиран чек-аут процес, високо ниво на сигурност, поддръжка, проследяване на поръчките и функции за лесна комуникация с клиентите.

"Ако допреди няколко години онлайн присъствието на бизнеса беше препоръчително, сега е наложително. Пандемията още не е приключила, а всички анализи прогнозират ръст на електронната търговия", казва Кочнев.

Наистина онлайн плащанията в Централна и Източна Европа нарастват с експоненциални темпове вследствие на COVID-19. Увеличава се и търсенето на безконтактни плащания и автоматизираното обслужване - т.нар. self-service, или автомати за самообслужване.

Автоматизирани платежни решения, отговарящи на новата реалност

"В Япония разнообразието от вендинг машини, където е възможно да се купи практически всичко, отдавна не е новост. Тази тенденция идва и в Европа, отчасти поради необходимост. Например през 2020 година се появиха първите вендинг машини, продаващи маски и антибактериални гелове. В новите условия потребителите изискват подобрено изживяване, което е свързано с денонощен, сигурен и безконтактен достъп до разнообразни стоки и услуги", посочва Дими Илиева, маркетингов директор на myPOS.

За да отговорят на търсенето, редица български компании си партнират с myPOS и така успяват да предложат на потребителите подобрено автоматизирано обслужване, в крак със световните тенденции. Пример са "Янтра Технолоджи" и "Дигитален рецепционист Ева".

"Янтра Технолоджи" предлага автоматизирани паркинг решения в едни от най-големите търговски обекти и бизнес центрове в България. Техните системи за броене и управление на автомобилния поток са интегрирани с устройствата myPOS Mini и myPOS Integra, което предоставя възможност за електронно разплащане.

"Все повече и повече хора имат необходимостта и желанието да плащат безконтактно, защото е много по-лесно", обобщават съсобствениците на компанията Орлин Петров и Илия Топалов.

Последната функционалност, представена от "Янтра Технолоджи" в партньорство с myPOS, е възможността клиентите да плащат чрез QR код за паркинг престоя си.

"Сканирате кода от билета, докато сте в колата, системата проверява времето на престоя ви и всички други детайли и ви показва какво дължите. Така можете да платите, докато пътувате към бариерата - с карта или с Google и Apple Pay. Няма нужда да напускате автомобила или да търсите разплащателна машина", обясняват Петров и Топалов, които си партнират с myPOS вече повече от година.

Другият интересeн партньор на финтех компанията е "Дигитален рецепционист Ева" - киоск, който автоматизира напълно хотелския чек-ин. Той говори всички нужни езици и също приема плащания чрез myPOS терминал.

"Хотелиерството е консервативна индустрия, но вече се налага да погледне към решенията за автоматизация", споделя Валентин Гаджонов, един от създателите на дигиталния рецепционист. Според него дигитализацията на малкия бизнес е неизбежна и пандемията просто ускори това развитие.

Освен че "Ева" отговаря на извънредните условия и осигурява защита на персонала, дигиталният рецепционист е отлична опция за малките хотели, които нямат физическа възможност да покрият нощните смени.

Всъщност всички платежни решения на myPOS са създадени за денонощна работа, за да може бизнесът да расте постоянно. Идеята на финтех компанията е не просто търговците да имат достъп до различни услуги, а да се възползват от цялостен пакет за бизнес управление. Затова myPOS продължава да се развива в посока бизнес хъб, в който търговецът има достъп до важни инструменти за управление на бизнеса чрез акаунта си.

"В myPOS не можем да продължим единствено в пространството на ПОС терминалите, не само защото умеем да виждаме отрано какво предстои, но и защото имаме ресурса и мотивацията да предложим на бизнеса, работещ с нас, много повече от платежни терминали", казва Илиева.

"Да не говорим, че с темпото, с което се движи финансовият и технологичният свят, не е толкова далеч времето, когато физическите устройства за плащане ще бъдат заменени с виртуални. Дори и сега плащаме във виртуалното пространство с един QR код. В много страни вече тенденцията е към пълна дигитализация и прехвърляне на плащанията в изцяло мобилна среда", допълва тя.

Ясно е, че дигитализацията на бизнеса е неизбежна. Важно е обаче, че някои технологични решения дават шанс на бизнесите да останат ликвидни в трудни времена. Компании като myPOS създават иновации, за да улеснят търговците и да им помогнат да достигнат до нови клиенти, а повечето клиенти търсят промяна.

"Определено наблюдаваме "отваряне" и на потребители, и на търговци към финтех решенията - отбелязва Дими Илиева. - Добрата вест е, че има и значително развитие на сектора в страната. Всъщност България е на една от водещите позиции по брой финтех компании в региона - в последното си проучване Findexable ни нареждат на 39-о място в света, което е със 17 позиции напред за една година. А съдейки по водещите пазари на myPOS - Франция, Италия, Холандия, бурното развитие на картовите плащания и свързаните с тях технологии в страната тепърва предстои."

Накратко

  • Дигитализирането на бизнеса е неизбежно, но не е неизбежен разходът по него.
  • Макар малките фирми да са най-засегнати от пандемията, технологичните решения им помагат да останат гъвкави, разказват бизнес собственици.
  • Търговците вече могат да стартират своя онлайн магазин без усилие и да плащат само когато правят продажба.
  • Българската финтех компания myPOS помага на предприемачите да успеят в кризисни условия.



Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.