Иноваторът myPOS прави живота по-лесен и градовете по-умни

Финтех компанията има дълъг списък от проекти, улесняващи гражданите и бизнеса

Полина Тоскова, регионален мениджър на myPOS за България
Полина Тоскова, регионален мениджър на myPOS за България
Полина Тоскова, регионален мениджър на myPOS за България
Полина Тоскова, регионален мениджър на myPOS за България

Темата накратко

  • myPOS - компанията, която е в челната петица на най-успешните финтех компании у нас, спомага за дигитализацията на услугите в редица градове
  • Проекти с летище София и такси индустрията улесняват пътниците
  • Използването на нови финансови технологии води до подобрения в големи паркинг зони
  • myPOS си партнира и със "Samsung Австрия", за да оптимизира железопътния транспорт


myPOS е не само лидер на европейската финтех сцена, но и компания, която вярва, че българските градове могат да бъдат по-умни. За умни градове се говори все по-често и в тях традиционните услуги улесняват гражданите чрез използването на нови технологии. Такива са технологиите, които оптимизират градския транспорт, улесняват паркирането или дигитализират администрацията. Накратко - подобряват начина ни на живот.


Благодарим Ви, че чететете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Темата накратко

  • myPOS - компанията, която е в челната петица на най-успешните финтех компании у нас, спомага за дигитализацията на услугите в редица градове
  • Проекти с летище София и такси индустрията улесняват пътниците
  • Използването на нови финансови технологии води до подобрения в големи паркинг зони
  • myPOS си партнира и със "Samsung Австрия", за да оптимизира железопътния транспорт


myPOS е не само лидер на европейската финтех сцена, но и компания, която вярва, че българските градове могат да бъдат по-умни. За умни градове се говори все по-често и в тях традиционните услуги улесняват гражданите чрез използването на нови технологии. Такива са технологиите, които оптимизират градския транспорт, улесняват паркирането или дигитализират администрацията. Накратко - подобряват начина ни на живот.

Именно това се стреми да прави myPOS - компания, която предлага модерни платежни решения, позволяващи на бизнесите да приемат картови плащания. Освен че помага на търговците, myPOS дава на крайния потребител гъвкавост - например да зареди гориво или карта за градския транспорт на машина за самообслужване, да направи плащане от телефона си или да плати безкешово на вендинг автомат.

"Новите технологии, включително дигиталните разплащания, ни позволяват да управляваме рутината и да предлагаме услуги с по-висока степен на ефективност, а това води до по-добра градска среда", обяснява Полина Тоскова, регионален мениджър на myPOS за България. "Нашата основна цел е да помагаме на бизнеса да расте, но ние осъзнаваме, че за да подобрим условията, в които живеем, технологиите трябва да бъдат приети от всички - бизнеса, гражданите и местната власт. Затова подаваме ръка на множество компании, които смятат, че решенията за цифрови плащания ще помогнат на градовете ни да се развиват", допълва тя.

Решенията за цифрови плащания помагат на градовете да станат по-умни по няколко начина, един от които е градският транспорт. myPOS започва да работи в тази насока още през 2018 г. с Центъра за градска мобилност в столицата. Компанията дава възможност на пътуващите да заредят своята карта за транспорт или да платят глобата си на автомат с ПОС терминал.

myPOS внедрява и други градски решения, които повишават удобството и сигурността. Такова е smart parking. В момента компанията работи с летище София, където зоните за плащане на паркинг са обновени и клиентите могат да платят с карта. Вече има паркинг машини на двата терминала, а скоро ще има и опция за плащане през мобилно приложение и новия сайт на летището.

"Идеята е да се спести време на потребителите, като им се даде възможност не само да платят онлайн, но и да правят резервациите си по този начин", казва Тоскова.

Този тип умни паркинг услуги предлагат информация в реално време, както и възможност за резервации, запазване на паркомясто и заплащане на престоя предварително. Друго удобство е QR плащането на излизане от паркинг зоната, директно от автомобила.

myPOS вече има доста опит в тази сфера. Компанията си партнира с лидери в автоматизацията и е внедрила платежни решения в множество паркинг зони, някои от които в най-големите болници, търговски обекти и бизнес центрове в страната.

Това става чрез интеграция на ПОС устройства със системите за управление на автомобилния поток. Заплащането на паркинг престой чрез QR код се случва, след като клиентите сканират кода от билета си. Системата проверява времето на престоя и други детайли и показва дължимата сума. Така пътуващите могат да платят от колата си с карта или с Google и Apple Pay.

"Автоматизираните системи за управление на паркинга отговарят на клиентските изисквания за самообслужване, бързина и сигурност", обяснява Полина Тоскова.

Според нея автоматизираната търговия се харесва, тъй като предоставя на клиентите денонощен достъп и бързина, а на търговците - възможност да отговорят на конкретните изисквания на потребителя. Поради това стотици myPOS устройства вече са инсталирани на автомати като машини за бързо хранене или закупуване на застраховки, бензиноколонки на самообслужване, паркинг системи и машини за плащане на синя и зелена зона. myPOS работи с няколко летища в страната, за да внедри вендинг машини от ново поколение, както и с няколко общини, за да предложи зарядни станции за електрически автомобили с опция за плащане.

Не е учудващо, че компанията е избрана за партньор от различни организации. На myPOS се доверяват над 150 000 търговеца в над 30 европейски страни, а тази година компанията спечели приза "Компания на годината" в категория "Финанси" от "Forbes България".

myPOS е известна с това, че все още е единствената платформа в Европа, която позволява на търговците, приемащи плащания чрез нейните инструменти, да получат парите си веднага, без да бъдат таксувани допълнително за това. Платформата улеснява малките бизнеси, като дигитализира не само приемането на картови плащания, но и управлението на парични потоци, дистанционни продажби и електронна търговия. Освен това с myPOS всеки търговец получава безплатна търговска сметка в 14 валути, безплатна бизнес карта и достъп до множество модерни инструменти, които да помогнат на бизнеса да расте.

Един такъв инструмент, който бе ключов за оцеляването на бизнесите по време на пандемия, е myPOS Glass - софтуерният ПОС, с който всеки Android телефон, поддържащ NFC технология, може да се превърне в ПОС терминал.

Иновативният продукт е пример за решение, което помага не само на малките търговци, но и на големите градове. Приложението вече се използва в австрийските влакове, за да могат кондукторите да приемат картови плащания с Android устройства, позволявайки на пътниците да си купят билет в движение. В бъдеще приложението на myPOS ще се използва и с кетъринг услугите в австрийския транспортен сектор.

"Транспортният сектор е от ключово значение за градовете ни, тъй като хората и стоките трябва да се придвижват бързо и лесно. Решенията за цифрови плащания правят това възможно", добавя Полина Тоскова.

В България myPOS Glass бързо придобива популярност сред доставчиците и таксиметровите шофьори. myPOS започва да работи с такси индустрията още през 2016 г. и в момента с компанията си партнират над 2300 таксита във Варна, Пловдив и София.

"Може да се каже, че ние променихме мирогледа на таксиметровите шофьори и ги убедихме в ползите на безконтактните плащания с помощта на Mastercard. Радваме се, че все повече транспортни компании виждат удобствата и разбират, че могат да приемат плащания в движение, без това да им коства време и средства.", казва Тоскова.

Иновативните компании като myPOS не само помагат на търговците да направят промени, но и въвеждат инициативи, които могат да направят градовете ни по-добро място за живот. Според прогнози в бъдеще над 70% от населението на Земята ще се концентрира в градовете, което означава, че ни е нужна интелигентна комуникация, добра инфраструктура, модерни технологии и преди всичко умни компании, които водят промяната към по-добро.

Още от Капитал