Бизнес без граници – бързо и удобно с iBanFirst

Как източноевропейските компании могат да разширят бизнеса си с помощта на доверен партньор

Бизнес без граници – бързо и удобно с iBanFirst
Бизнес без граници – бързо и удобно с iBanFirst

Редица предприемачи от Източна Европа мечтаят да развият бизнеса си, като покрият пазарите не само в Европа, но и по света. За да се случи това по-бързо и безпроблемно, всеки се нуждае от доверен партньор, с когото да извърви пътя рамо до рамо. Като компания, чиято цел е да подпомага тези планове, iBanFirst предлага на предприятията пълна гама от финансови продукти, предназначени за валутни трансакции.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Редица предприемачи от Източна Европа мечтаят да развият бизнеса си, като покрият пазарите не само в Европа, но и по света. За да се случи това по-бързо и безпроблемно, всеки се нуждае от доверен партньор, с когото да извърви пътя рамо до рамо. Като компания, чиято цел е да подпомага тези планове, iBanFirst предлага на предприятията пълна гама от финансови продукти, предназначени за валутни трансакции.

Възможности

Това включва изпращането или получаването на пари в различни валути, което позволява на предприятията да събират вземания или да извършват плащания към доставчици, партньори и служители по цял свят. А това е повече от важно във време, в което все повече фирми търгуват със свои клиенти и партньори от другия край на планетата. Не само това - платформата iBanFirst предлага и продукти за хеджиране и експертни познания за защита на предприятията от валутни рискове.

"iBanFirst е финтех. Ние помагаме на бизнеса да расте, да навлезе на чужди пазари, като снемаме тежестта на международните плащания от плещите им чрез това, което наричаме решения за управление на риска", обясни Йохан Габриелс, регионален директор на iBanFirst на специално събитие в Букурещ, посветено на това как компаниите от Източна Европа могат да се развият и да открият нови пазари. То бе организирано от платформата iBanFirst и на него присъстваха редица предприемачи, които споделиха как са успели да наложат фирмите си на различни пазари.

Сред модераторите на събитието беше и Деан Тодоров, директор за България в iBanFirst.

"Днес говорим за Югоизточна Европа, за хората от бизнеса, за предприемачите, за тези, които са успешни, но също и за тези, които мечтаят да изградят еднорозите, мултинационалните компании на бъдещето. Видях, че предприемачите се гордеят, че са румънци, унгарци или българи. Важно е как развивате компаниите си, с каква култура. Научих, че източноевропейците са по-мотивирани", добави регионалният директор на iBanFirst.

Гъвкав бизнес, но как?

Откриването на сметка в iBanFirst е напълно безплатно, което прави услугата още по-атрактивна за бизнеса. Нещо повече - платформата предлага над 30 валути за откриване на сметки, получаване на плащания, държане на средства и извършване на плащания, а пълният списък на поддържаните валути може да бъде открит на официалния сайт на компанията bg.ibanfirst.com.

Според основателя и главен изпълнителен директор на iBanFirst Пиер Антоан Дюсулие развитието на технологиите в региона на Югоизточна Европа ще бъде бурно и това е добре дошло за компаниите, които вече са тук. "Преди 10 години видях, че във Франция няма екосистема от предприемачи. Започнахме да инвестираме, да създаваме тази екосистема - тя е необходима, защото може да доведе до експоненциален растеж. Много вероятно е тук в региона да се случи това, което се случи в Силициевата долина", каза още той.

Опита си за разрастване на компанията сподели и изпълнителният президент на eMag Юлиан Станчиу. По думите му ситуацията в региона се е променила значително в сравнение с времето, когато eMag е започнала да си търси нови пазари. Станчиу насърчи фирмите да инвестират, като подчерта, че потенциалът в региона е огромен. "Мисля, че сега имате всички данни, ако искате да отидете на други пазари, законодателството е по-ясно и можете да изградите 10-годишен план с инвестиции и рисков капитал", посочи изпълнителният президент на eMag и изтъкна: "Досега сме инвестирали около половин милиард евро в нематериални активи: марка, технологии, интелектуална собственост".

Бизнесът да правиш бизнес

Трудно ли се вземат решенията за разширяване на бизнеса коментира Момчил Василев, който е изпълнителен директор на глобалната предприемаческа мрежа Endeavor за България: "За мен международното разширяване е стратегическо решение на предприемача. Това се свежда до две основни неща, първото от които е да си достатъчно амбициозен, което, за съжаление, невинаги е случаят с предприемачите в нашия регион. Второто е дали това, което предлагаш, е важно само за местния пазар или и за международния, защото това ще привлече вниманието както на клиентите в чужбина, така и на инвеститорите", обясни той.

Опита си сподели и Калин Радев - съосновател и главен изпълнителен директор на Software Group, който подчерта, че компанията му е международна от първия си ден. "Имаме 9 регионални офиса и клиенти в 86 страни на всички континенти", заяви той. Според Радев най-голямата и ценна инвестиция са хората. "Когато отидете на нов пазар, ключът е да имате партньори. Направихме дигитален маркетинг, работихме с големите световни анализатори, но ако нямахме правилните партньори в друга държава, които разбират местната специфика, нямаше да можем да отворим офисите", каза още той.

"В допълнение към инвестирането в хората, втората важна инвестиция е във времето. Нямаме цялото време на света и трябва да избираме внимателно кои игри искаме да играем. Не е нужно да навлизаме във всеки пазар, само в тези, които имат смисъл", коментира Калоян Куманов, съосновател на НИК.