Интервю | Андриус Бицейка, Revolut: В нашия Топ 10 градове по потребители София е на осмо място
Заместник изпълнителният директор на финтех гиганта ще участва в конференцията на "Капитал" Fintech and Insurtech Summit


Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
По последна информация потребителите на Revolut са над 27 милиона души. Колко очаквате да са те в края на 2023 г.?
В момента вече имаме над 28 милиона потребители - много хора се регистрират за нашите услуги всеки ден в световен мащаб и продължаваме да растем бързо. Нашите предстоящи глобални планове включват стартиране в Бразилия, Индия, продължаваме да разширяваме и разнообразяваме нашата услуга в САЩ, Япония.В България те са около и над половин милион. Как оценявате страната ни като пазар? Какви са плановете на компанията за развитието си тук?
В момента в България имаме 550 000 потребители и непрекъснато растем. Повечето потребители са от София, което го прави 8-ми град в топ 10 на клиентите и с 35% процент на приемане сред населението в трудоспособна възраст.
По последна информация потребителите на Revolut са над 27 милиона души. Колко очаквате да са те в края на 2023 г.?
В момента вече имаме над 28 милиона потребители - много хора се регистрират за нашите услуги всеки ден в световен мащаб и продължаваме да растем бързо. Нашите предстоящи глобални планове включват стартиране в Бразилия, Индия, продължаваме да разширяваме и разнообразяваме нашата услуга в САЩ, Япония.В България те са около и над половин милион. Как оценявате страната ни като пазар? Какви са плановете на компанията за развитието си тук?
В момента в България имаме 550 000 потребители и непрекъснато растем. Повечето потребители са от София, което го прави 8-ми град в топ 10 на клиентите и с 35% процент на приемане сред населението в трудоспособна възраст.България, подобно на други пазари в региона на Централна и Източна Европа (ЦИЕ), има подобен потребителски профил: младежи, възрастова група 25 - 34, повече мъже, отколкото жени, предимно живеещи в по-големите градове, висока мобилност (пътуват много или работят в чужбина). Нашето приложение става все по-популярно сред по-опитните възрастови групи (35 - 54). Повечето от тях тестваха нашето суперприложение по време на пандемията и сега откриват удобството на нашия продукт, особено когато пътуват в страната или в чужбина. Много клиенти на Revolut активно пътуват и използват приложението и картите ни, докато посещават България през лятото. Те също така използват функциите ни Stays и Homes в приложението, за да резервират хотели и частни апартаменти в България. Планираме да добавим още туристически услуги към приложението, обмисляме резервирането на коли и много други услуги.
Регионът на ЦИЕ е важен за нас поради много фактори: хората са по-мобилни (работят в чужбина и/или пътуват много), обичат да използват цифрови технологии и използват по-малко пари в брой. Ние се развиваме в региона предимно органично, хората обичат нашата марка и продукт и го използват все по-често. Вече имаме над осем милиона клиенти на Revolut в ЦИЕ и растем бързо. Притежавайки пълен банков лиценз в Европа, започнахме да предлагаме кредитни продукти като потребителски заеми, кредитни карти, "купи сега, плати по-късно" и лихвоносни спестовни продукти в първите европейски страни. Това е в процес на разработване. Що се отнася до България, ние се фокусираме върху консолидирането на нашата пазарна позиция и повишаване на осведомеността за нашите основни продукти и функции.
Как се разви и промени финтех секторът през последните шест години от постъпването ви в Revolut?
Финтех индустрията претърпя значителна трансформация през последните шест години, водена от технологичния напредък, промените в потребителското поведение и регулаторните правила. Няколко са основните промени: широко разпространение на мобилно банкиране и незабавни плащания; блокчейн технология, която придоби популярност във финтех индустрията с много компании, разработващи решения, които използват технологията за сигурни транзакции; отворено банкиране, което позволява създаването на нови финансови продукти и услуги, които използват данни от трети страни; увеличено използване на изкуствен интелект и машинно обучение в индустрията за автоматизация на процесите и персонализиране на услугите; разработени инструменти за проверка на цифрова идентичност; много регулаторни промени, които подкрепят финтех иновациите и защитават потребителите.Що се отнася до нас, ние се развиваме към общо финансово суперприложение, което не само предоставя цифров портфейл. Потребителите на нашето приложение могат да управляват ежедневните си финанси с нашите усъвършенствани инструменти за бюджетиране и анализи, да използват продукти за начин на живот и пътуване, като например да резервират престой в чужбина в частен апартамент, да инвестират в акции, стоки или криптовалути, както и да разговарят помежду си в нашето приложение за незабавни съобщения, изпращайте пари на деца чрез Revolut <18. Ние непрекъснато разширяваме продуктовото си портфолио в пазарите и индустриите, т.е. фокусираме се много върху нови услуги за туристическата индустрия.
Какви са очакванията ви за 2023 г. и след това? Какво да очакваме от сектора? Как мислите, че ще се развива, и очаквате ли нови компании да засилят конкуренцията?
Индустрията ще продължи да се развива поради разширяването на отвореното банкиране, приемането на децентрализирано финансиране, по-широкото използване на изкуствен интелект и машинно самообучение и т.н. Тъй като финтех индустрията продължава да расте и прави иновации, регулаторните органи ще въведат нови закони и разпоредби, които да защитават потребителите и да гарантират, че финансовите услуги се предоставят по безопасен и сигурен начин. Що се отнася до нас, въпреки предизвикателствата в технологичната индустрия и много съкращения във водещи глобални компании нашата позиция остава силна - ние не само сме печеливши, непрекъснато растем, но също така се разширяваме към нови пазари и продължаваме да наемаме все повече таланти. Затова оставаме положително предпазливи за оставащата 2023 г. и след това.
Как определяте мястото на Revolut на финтех пазара?
Като финтех компания правим иновации и изграждаме наши собствени патентовани технологии, които ни позволяват да предлагаме по-добра обработка на транзакции, отколкото много стари банки могат да предложат. Хората очакват транзакциите да бъдат незабавни, достъпни и лесни и ние се опитваме да отговорим на тези очаквания. Но ние вече не нарушаваме само разплащателната индустрия: нашето приложение предоставя на хората безпроблемно изживяване при работа с ежедневни финанси (бюджетиране, анализи, наличие на акаунт за деца), но също за пътуване и начин на живот (обмяна на валута, резервация на настаняване, безопасно пазаруване с кешбек), инвестиционни инструменти (листнати акции в САЩ, криптовалути, стоки), на някои пазари започнахме да предлагаме кредит.Кои компании определяте като основни конкуренти?
Не гледаме на конкуренцията като наш основен фокус. Основната ни цел е да създадем най-добрия продукт за нашите клиенти.През изминалата година удвоихте броя на служителите си въпреки общата тенденция на съкращения в технологичния сектор. Предвиждате ли намаляване или увеличаване на персонала до края на тази година? Това увеличение дължи ли се, поне отчасти, на привличане на хора от вашите съществуващи аутсорсинг партньори?
В момента екипът ни е над 6000 души в световен мащаб и продължаваме да растем. И това не е свързано с инсорсинг на позиции по никакъв начин.Какви нови услуги да очакват вашите клиенти през следващите месеци?
Обикновено навлизаме на даден пазар с банкови сметки, дебитни карти и незабавни парични преводи, услуги за обмяна на валута и по-късно въвеждаме повече продукти като трезори, кредити, инвестиции или лайфстайл продукти, включително нефинансови услуги като резервация на ваканционно настаняване или приложението за незабавни съобщения, но това е процес стъпка по стъпка.Започнахме да предлагаме кредитни продукти като потребителски заеми, кредитни карти, "купи сега, плати по-късно" и спестовни продукти в първите европейски пазари и ще продължим разширяването си в тази сфера. Що се отнася до бъдещите планове, също така ще подобрим инвестиционното си предлагане с допълнителни услуги, ще пуснем съвместни сметки за двойки и семейства, в Ирландия ще започнем да предлагаме автомобилно застраховане, ще подобрим предложенията ни за пътувания в световен мащаб.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.