Трънливият път на София към Европа

За задръстванията, градския транспорт и още нещо

Бюлетин Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

Безспорна е нуждата да подредим столицата. Тя е осъзната на всички нива на обществото - болезнено силно сред гражданите на София, все по осезателно сред бизнес средите и градската администрация, и като че ли все още недостатъчно ясно на държавно равнище. В ерата на европейска интеграция и бързо настъпваща глобализация конкуренцията за икономическа и политическа власт се разиграва не толкова между отделните държави, колкото между световните градове и техните региони. Затова за България е от огромно значение развитието на София като способен конкурент на европейската и световната сцена и основен двигател за развитието на страната.

Сред политиците градоустройствените проблеми на столицата най-често се адресират със заклинанието "да превърнем София в модерен европейски град". Но какво се крие зад тази крилата фраза?


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    bluewater avatar :-|
    BlueWater
    • + 3

    Проучване на общественото мнение, направено през 1991, включващо по хиляда участници от всички страни - членки на тогавашния ЕС, подрежда най-желаните мерки за разрешаването на ескалиращия транспортен проблем в следния ред:

    * Подобряване на градския транспорт - 70%
    * Създаване на повече пешеходни зони - 47%
    * Намаляване на автомобилния трафик - 43%
    * Изграждане на повече велосипедни алеи - 34%.


    Само 22% от участващите в проучването са посочили като приоритет разширяването и изграждането на нови градски артерии.

    Нередност?
Нов коментар