С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 апр 2007, 0:00, 3562 прочитания

Офис за един ден

Нова услуга предлага удобно решение на офисните неволи на компаниите в София

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

За да си наеме качествен офис в модерна бизнес сграда в София, една компания трябва да сключи договор със собственика за минимум 2 години.

Някои от фирмите обаче не развиват активно дейност в столицата, а търсят основно престижен адрес и за тях е нерентабилно да инвестират в дългосрочно наемане и поддръжка на офис. За мениджърите на по-малките компании, които тепърва навлизат у нас или работят по временни проекти в столицата, пък е практически невъзможно да инвестират в офис с престижна локация и често им се налага да провеждат деловите си срещи в заведения или по фоайета на хотели. За подобни ситуации в София вече се предлага услуга - краткосрочно наемане на офиси, както и изнасянето на всички поддържащи дейности към друга фирма ( т.нар виртуален офис).


Краткосрочните наеми

Наемането на офис за кратко се оказва предизвикателство за новонавлизащите на българския пазар компании. "Повечето бизнес сгради, които биха отговорили на изискванията на подобни наематели, се отдават дългосрочно, а и рядко предлагат по-малки площи, каквито обикновено са необходими за стартиращия бизнес", обяснява Красимир Димитров, управляващ партньор в Source Real Estate Advisors, компания, която специализира в отдаването под наем на офис площи. Кенет Олендорф, вицепрезидент EMEA North на Regus Group, които се занимават с офис аутсорсинг, също смята, че за малките компании е трудно да се намерят качествени офис площи. "Навсякъде по света намирането на висококласен офис за 3-4 души е предизвикателство, затова специализираните услуги за краткосрочно наемане остават една от малкото алтернативи", смята Олендорф.

Възможността да се наеме офис в София за няколко дни или месец тепърва предстои да добива популярност. Една от предпоставките за това е увеличаващият се брой чуждестранни фирми, които проучват пазара в България и се нуждаят временно от помещение, където да извършват дейността си. "Получаваме много запитвания от компании, които биха искали да наемат офис за 2-3 седмици. Това са предимно чужди предприемачи, които търсят място за провеждане на срещи, или IT компании, които започват бизнеса си тук и имат нужда от зала, където да интервюират потенциалните си служители", казва Красимир Димитров. 



С краткосрочното отдаване обикновено се занимават специалисти, които поддържат една или няколко оборудвани офис сгради, които се предоставят на желаещите при поискване. В зависимост от конкретната политика на офис аутсорсинг фирмата бизнес сградите се купуват или наемат дългосрочно. При Regus например имотите не са собственост на компанията, а са наети, тъй като това позволява по-голяма гъвкавост - в случай че предпочитанията на клиентите се изместят към друга част на града. "Хубавото в случая е, че фирмата е гъвкава - ако се нуждае от дадена услуга, може да си плати и да я получи веднага, а ако няма нужда от нея - просто спестява средства", обяснява Кенет Олендорф. "За една малка фирма е невъзможно да поддържа всички функции, които са й необходими. Именно тук идва ролята на аутсорсинг компаниите - те спестяват средства и правят бизнеса по-гъвкав", допълва той.

Виртуален офис

Краткосрочното отдаване на офиси е свързано и с друга популярна услуга - така наречения виртуален офис. Той дава възможност на фирмата да има всички предимства на реалните бизнес центрове, без обаче да инвестира в наемането на имот и в обучението на персонал. Служителите на виртуалния офис приемат телефонни обаждания, изпращат и приемат факсове и email от името на фирмата клиент и извършват всички други секретарски услуги, необходими за доброто функциониране на бизнеса.

В София една от първите фирми, започнали да предлагат тази услуга още през 2004 г., е "Виртуален офис". "Заимствахме идеята от Великобритания, където е много скъпо да се поддържа реален офис. Виртуалният позволява да се тества пазарът и компанията да прецени дали ще има достатъчно клиенти и дали си струва да се открива клон в съответния град", обяснява Кирил Попов, управител на фирмата. Неговите наблюдения са, че в последно време все повече чужденци се интересуват от услугата виртуален офис, докато в началото клиентите са били предимно българи. "Много по-трудно е да обясниш на нашите фирми за какво става въпрос, българите са много по-недоверчиви, докато чуждестранните клиенти познават услугата и с тях се работи много по-бързо", казва Попов. Опитът на Regus, които имат бизнес центрове в 70 страни по света, а отскоро и в България, показва обратната тенденция - първоначално клиентите са повече чужденци, а впоследствие - местни хора.

Бъдещето

Засега фирмите, предлагащи услугите виртуален офис и краткосрочно наемане, се броят на пръсти и не се боят от конкуренцията. От Regus посочиха, че смятат наличието на конкуренция за плюс, тъй като така се популяризира бизнесът и привлича нови клиенти. В значително по-малката "Виртуален офис" също считат, че за тези услуги има бъдеще. "Ние и Regus предлагаме услугата си по два различни начина, всеки от които си има предимства. От клиента зависи да прецени кое е по-доб­ре за него", уверен е Кирил Попов. Той има амбиция да разшири бизнеса си, като открие клонове в по-големи градове като Пловдив и Варна. Regus също смятат да разширят мрежата си в страната в следващите няколко години. "Не мога да кажа колко бизнес сгради ще управляваме в България, но в следващите 2 години виждам потенциал за развитие на 3-4 офис центъра в София, а в последствие и в другите по-големи градове", коментира Кенет Олендорф. На фона на тези оптимистични прогнози Красимир Димитров е малко скептичен: "Вероятно краткотрайното наемане на офиси ще става все по-популярно поради многото компании, които искат да навлязат на българския пазар. Едва ли можем да очакваме голям бум обаче, тъй като никой не би построил офис сграда, без да е сигурен, че може да й намери дългосрочни наематели", прогнозира Димитров.

Идеята
Идеята за така наречения офис аутсорсинг е продиктувана от нарастващата мобилност на бизнеса и нуждата на работодателите да бъдат близо до служителите си, а те от своя страна - до клиентите на фирмата. Изследване на маркетинговата компания IDC предвижда, че за периода 2004 - 2009 г. броят на мобилните работници в света ще нарасне с 200 млн. и ще достигне 850 млн. души. Наред с това все повече от допълнителните дейности се пренасочват към външни фирми. "Днес компаниите биха искали да се фокусират върху основния си бизнес", казва Кенет Олендорф.
В този случай специализираните фирми за аутсорсинг поемат ежедневните дейности и организацията на цялостната работа в офиса.


Клиентите
За разлика от преди, когато виртуалният офис е бил силно обвързан с ИТ бизнеса, в момента потребителите на тази услуга са представители на различни сектори. Отново преобладават ИТ фирмите, консултантските и одиторските компании, адвокатските бюра и предприемачите. В доклада си "Решения за аутсорсинг на работни пространства" Доналд Уилкс от IBM Global Business services откроява основно две форми на офис аутсорсинга - хотелиерството, където се предлагат работни места, за по-дълъг период от време и самообслужването, където клиентите ползват еднократно пространствата в офис сградите, за да проведат належащи телефонни разговори, изпратят и получат факсове и т.н.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

13 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:


  • Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
  • Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред региона и България
  • Най-важните сделки за годината и какво стои зад тях
  • Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2019
  • Защо за МСП е важно да са публични компании и каква подкрепа има за това
  • Нови инициативи в сектора за инвестиции с рисков капитал

Повече подробности на capital.bg/conference

Прочетете и това

Новата сграда на Брендо 2 Новата сграда на Брендо

Тя ще е жилищна, на 11 етажа и ще обгръща стария хотел "Рила"

15 ное 2018, 1499 прочитания

Строителството на жилища в България нараства значително през третото тримесечие Строителството на жилища в България нараства значително през третото тримесечие

Последните данни на НСИ сочат, че визите за строежа им са се увеличили с 32% спрямо същия период миналата година

7 ное 2018, 1782 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Имоти" Затваряне
Жилище и още нещо

Селищата от затворен тип в страната са все по-достъпна алтернатива за хората със средни доходи

Синя вълна с червено мъртво вълнение

Демократи и републиканци си поделиха контрола над Конгреса, което означава повече надзор и отчетност за управлението на Тръмп

Кои са банките с най-ниски такси

БНБ вече прави сравнение между офертите на всички институции на пазара

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Кино: "Бохемска рапсодия"

Силата на музиката в спектакъл за сърцето

Андалусия: една добра седмица

Жега, история и гамбас в Южна Испания

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 45

Капитал

Брой 45 // 10.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Плажове с вечни концесионери, пореден проблем около Ветко Арабаджиев, петролът поевтинява

Емисия

DAILY @7AM // 15.11.2018 Прочетете