Много мола

Новите търговски центрове ще прередят витрините и пазара на търговски площи

"Наех магазин в мол в центъра на Хасково за 5 евро на квадрат, а доскоро на толкова ми предлагаха складове." Разказът е на Мартин Насев, собственик на веригата за мебели "Мартинели". Звучи невъзможно или преувеличено. Все пак инвестицията в изграждано на нов търговски център значително надхвърля тази в складово хале. Най-малкото защото цената на терените в центъра на градовете е в пъти по-висока, от тази в която и да било индустриална зона в страната. Ако обаче направим сметката по малко по-различен начин, историята му изглежда съвсем логична.

Защото в годината, когато се очаква рекорден спад в потреблението, повече от 200 000 кв.м нови търговски площи предстои да бъдат завършени и да им се търсят наематели. В това число не влизат над петдесетте хиляди квадратни метра на столичния мол "Сердика център" (на бул. "Ситняково"), който отвори преди по-малко от месец. Не влиза и търговската площ от 66 хил. кв.м на другия мега софийски проект - The Mall (на бул. "Цариградско шосе"), чиято премиера предстои в края на април. Не ги слагаме в сметката по проста причина, че макар и трудно, за площите в тях вече са намерени наематели. Във всяко друго изчисление за развитието на пазара на търговски площи в България обаче те вече са и ще са ключови.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал

Coca-Cola EP отива в Garitage

Coca-Cola EP отива в Garitage