"Холдинг пътища" е най-вероятният строител на последната отсечка от магистрала "Тракия"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Холдинг пътища" е най-вероятният строител на последната отсечка от магистрала "Тракия"

Отваряне на оферти за магистрала Тракия

"Холдинг пътища" е най-вероятният строител на последната отсечка от магистрала "Тракия"

"Сдружение Тракия IV", в което влизат 9 български компании, предложи най-ниската цена

Яна Бодурова
5554 прочитания

Отваряне на оферти за магистрала Тракия

© Красимир Юскеселиев


"Сдружение Тракия IV", в което влизат 9 български компании, пет от които свързани с "Холдинг  пътища", предложи най-ниската цена от 174 705 600 лв. млн. без ДДС за изграждането на 49-километровата връзка между Ямбол и Карнобат. Това значи, че ако калкулираме и ДДС към офертата, за километър от участъка държавата ще плати 2.19 млн. евро. Това е близо до предложената от цената от 2.2 млн. евро за километър, с която "Трейс груп холд" спечели търга за участъка от магистралата между Стара и Нова Загора. Засега лидер в класацията за предложена ниска цена е гръцката компания "Актор", която ще построи отсечката между Стара Загора и Карнобат за 1.9 млн. евро на километър. 

Макар и по-висока от офертата на гръцката компания за предишния лот, цената на "Холдинг пътища" е близо наполовина по-ниска от индикативната стойност от 277 млн. евро, пресметната от агенция "Пътища".

Тъй като офертата на "Сдружение Тракия IV"  не се отклонява с повече от 30% от предложените от  останалите участници, няма да се наложи да се прави икономическа обосновка на офертата. Тоест компаниите в обединението няма да доказват пред тръжната комисия, че наистина може да построят магистралата на тази цена.  

Както "Капитал" писа, месеци преди отварянето на офертите в пътностроителния бранш сдружението с водеща компания "Холдинг пътища" се спрягаше като един от най-вероятните победители. Причината е, че в този участък са разположени основните кариери и асфалтови бази на компаниите, участващи в него, и от там могат да предложат по-конкурентна цена.

Любопитен детайл е, че сочените за "отличници" в изготвянето на тръжни документи -"Трейс" - в тази процедура са допуснали груби грешки и офертата им не беше отворена.  Припомняме ви, че след като спечели първия търг, компанията "пропусна" сроковете да подаде документи във втората процедура.

От общо 13 компании, подали документи за участие в процедурата, бяха отворени ценовите оферти само на шест.  

Участниците

Сдружение "Балканстрой - Гранит" (198 380 000 лв. без ДДС) - Обединението включва "Балканстрой" и "Гранит" - от Македония.

Strabag (283 833 156 лв. без ДДС)

Австрийската компания има реализирани няколко проекта у нас, като премиерата й в България беше ремонтът на софийското летище и беше съпроводена от серия  скандали. Последният й проект е изграждането на един от най-големите офисни центрове в София - "Мега парк" на друга австрийска компания - "Соравия". Според неофициална информация компанията е пред подписване на договор за строителството на дълго отлагания търговски център Bulgaria Mall на столичния булевард "България".

Консорциум "Български магистрали-Кабиле" (204 105 000 без ДДС)

С ново име на обединението, но в същия състав, като този път участват българските компании "Автомагистрали Черно море", "Главболгарстрой", "Пътстрой 92" и "Иса 2000". В предишната процедура те предложиха третата най-ниска цена от 131 437 550 лв. без ДДС.

Alpine (252 295 649.69 без ДДС)

В първата процедура за избор на изпълнител за изграждането на магистрала "Тракия" от Стара до Нова Загора австрийската компания участва в консорциум с "Холдинг Пътища", като след отваряне на ценовите им оферти се оказа, че предлаганата от тях сума от 373 641 762 лв. с ДДС надвишава близо три пъти най-ниската оферта на българската "Трейс". Във втория търг за отсечката между Нова Загора и Ямбол те участваха сами, но отново предложиха най-високата цена от 191 570 661.29 лв. без ДДС.  В България "Алпине" изгражда хидровъзела "Цанков камък". Участвала е в търговете за магистрала "Люлин" и софийското метро, а в момента нейна дъщерна компания е сред кандидатите за завода за боклука на София, заедно с германската "Хохтийф".

Aktor (238 516 344.03 ДДС)

В топ три е на гръцките строителни компании по приходи и вече официално е избрана за изпълнител на 36-километровата отсечка от магистралата от Нова Загора до Ямбол. За изграждането й компанията предложи рекордно ниските 1.9 млн.евро за километър. Или по-точно 111 164 921.69 лв. без ДДС за целия участък.

Компанията е построила около 80% от олимпийските обекти в Атина за игрите през 2004 г., сред които олимпийския стадион и селото, както и международния център за радио и телевизия. Нейно дело е и част от метрото в гръцката столица. Компанията има и богат опит в пътното строителство. Тя е изграждала участъци от магистралата "Виа Игнатия", която свързва Източна със Западна Гърция. По странна ирония в момента компанията изгражда и най-скъпата на километър магистрала в Европа. Тя се намира в Черна гора и за километър от нея ще се платят 28.5 млн. евро.

От тръжната комисия за предишния лот на "Тракия" коментираха, че Aktor е била единствената компания от кандидатите, чиито обороти от пътно строителство са надхвърляли милиард лева.  

Сдружение "Tракия IV" (174 705 600 лв. млн. без ДДС)

В него влизат контролираните от Васил Божков "Холдинг Пътища" и "Мостстрой", както и компаниите "Галчев Холдинг", "Пътстройинжинеринг Т" и хасковската "АБ". Сдружението беше очакваният победил и в търга за отсечката до Карнобат, но цената от 164 980 000.00 лв която предложиха беше сред трите най-високи.

От компаниите в сдружението само "Галчев" няма опит в пътното строителство, но предстои да направи дебюта си в рехабилитацията на отсечката "Ветрендол-Септември" в партньорство с португалската "Лена".

Отстранените

 
"Rubau - Пътстрой"

Гръцката компания има дълга история в България. В момента тя строи жп линията Крумово – Първомай и завърши изграждането на мола на "Карфур" на бул. "Цариградско шосе" в София. Чрез дружество от групата инвестира в офис сграда с хотел срещу Министерството на земеделието и е главен изпълнител на проекта. Инвестирала е и в друга офисна сграда на булевард "България" в столицата, както и във ваканционни имоти в Боровец.

"Сдружение Тракия IV", в което влизат 9 български компании, пет от които свързани с "Холдинг  пътища", предложи най-ниската цена от 174 705 600 лв. млн. без ДДС за изграждането на 49-километровата връзка между Ямбол и Карнобат. Това значи, че ако калкулираме и ДДС към офертата, за километър от участъка държавата ще плати 2.19 млн. евро. Това е близо до предложената от цената от 2.2 млн. евро за километър, с която "Трейс груп холд" спечели търга за участъка от магистралата между Стара и Нова Загора. Засега лидер в класацията за предложена ниска цена е гръцката компания "Актор", която ще построи отсечката между Стара Загора и Карнобат за 1.9 млн. евро на километър. 

Макар и по-висока от офертата на гръцката компания за предишния лот, цената на "Холдинг пътища" е близо наполовина по-ниска от индикативната стойност от 277 млн. евро, пресметната от агенция "Пътища".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    chet avatar :-|
    Cvetan Harizanov

    Интересно , как този път фирмите на Божков дадоха най-ниска цена. Нали на Трейс цената не беше реална или разбрахте че вече не можете да трупате милиони за сметка на държавата.А пък за Трейс беше ясно че няма кой да ги пусне да вземат още един голям обект и по - добре за здравето е да не участват.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

В градската строителна джунгла

В градската строителна джунгла

Намери ми наемател

Намери ми наемател

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.