В името на удобството
Веригите се ориентират към малки магазини, като окупират дори топ центъра на София


Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Съвсем скоро в района на столичния площад "Славейков" ще се появи нов наемател. И той далеч няма да е продавач на книги. Новината е, че в магазина, където се помещаваше "Техномаркет", ще влезе Carrefour. Помещението вече е опразнено, изтрито е дори логото на веригата за техника от козирката над входа, а за доскорошното й присъствие напомнят само промоционалните плакати по витрините.
Всъщност на пазара на търговски площи от няколко месеца беше ясно, че за бившето кино на площад "Славейков" се търси нов наемател – след трансформацията си в книжарница, последвана от обект на "Техномаркет", става хранителен магазин. Въпросът бе под какъв бранд, тъй като на финалния етап в преговорите участваха трите най-активни вериги в центъра на града – Carrefour, Billa и "Пикадили", а обектът е бил гледан и от търговци на облекла и дрогерии. В крайна сметка влиза френската верига най-вероятно с магазина под бранда Carrefour Express.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
17 коментара
Цитат:
"В Литва например обичайно се пазарува веднъж седмично, хората ходят с колите си и са готови да изминат 10-15 километра до близкия хипермаркет"
Коментар:
За софийски терен 15 км напред и обратно значат 2 пъти пресичане на поне 3-4 култови тапи от типа на Канала, телевизионната кула, Румънското посолство, светофара на "Пушкин", този на "И.Е. Гешов" и "Прага", на "Каблешков" и "Борис III," кръговото на 4-ти км, левия завой на "Овча купел" и т.н. - поне 100-тина са, от които да ти се вдигне кръвното и да изгориш половин туба бензин нахалос. После следва въртене около блока като самолетоносач, докато човек намери празен тротоар, кална площ или детска площадка за паркиране. Ако утре сутринта ще излизаш с колата по спешна работа, по-добре да си стои тази вечер в калта, че ако я подкараш до магазина, после може да не намериш свободна кал наблизо до блока. Като се съобрази човек с тези особености, местната бакалия почва да изглежда привлекателна.
аре стига глупости какви тапи има събота и неделя, когато се пазарува обикновено за повече дни?!
До коментар [#2] от "voxy":
Точно от петък след обяд хората (т.е. потенциални клиенти) в големите градове намаляват значително, поради изнасяне към провинцията.
Малките магазинчета в центъра просто загиват.
Но това не е лошо - само допреди година в цялата централна София нямаше един свестен супермаркет , като изключим Централни Хали...
"Обикновено заради удобството за пазаруване малките квартални обекти поддържат с до 30% по-високи цени в сравнение с тези в хипермаркетите." - много гот, нали?
Плюсът на кварталното магазинче е близостта, на хипермаркета - асортимента и както е видно, цените.
Великите вериги почнаха да се мушкат и във подлези и мазета.Явно няма да мирясат докато не затвориме всички по-малки независими магазини.
Явно никой не иска дребен и среден БГ бизнес.Май единственото решение
си остава емиграцията.
Иди във Виена да видиш дребен бизнес.
REWE са истински монополист с марките си "БИЛА" и "Пени Маркет"
Аз не виждам драма при положение , че обектите са модерни , чисти с добър асортимент и добри цени на възлови места.
В центъра на София е пълно с неугледни , мрачни , нехигиенични малки магазинчета до които слизаш набързо ако ти трябва нещо дребно , хляб или бутилка бира например...
Оборотите им не са големи и особено колбасите на много места редовно залежават
Кое ще му е лошото да ги купуваш тия неща от кварталната "БИЛА" например , където гарантирано ще получиш касова бележка и ще имат жълти стотинки за рестото ...
До коментар [#7] от "stenk":
хе хе Билла и добри цени ! Я провери дали не е една от най скъпите вериги в БГ.Ми аз щом в мойте магазини предлагам по добри цени а нямам техните условия за плащане и отстъпки си прави сметка кой е скъпчия.А лъскав и голям магазин може да направи всеки ако не мисли за възвръщаемост на капитала и за печалба а само за завземане на пазарен
дял.Ще видиме цените като свърши разпределението на пазара и борбата вежду веригите.Рано или късно от централите ще искат рентабилност
а не само да наливат пари.А тия халета дето ги нацвъкаха през 200-300
метра из цяла София искат бая парички за поддръжка,ток ,персонал и тн.
Има нещо сбъркано в милата ми родина. Докато в западна Европа Lidl е един ужасен дискаунт магазин, в който пазаруват хората с най-ниски доходи, в БГ откривм се е настанил "в един от най-скъпите затворени комплекси в София – Este Home and Spa". Самото съчетание на Lidl и Spa ме хвърля в умиление и тотален потрес. Това е като да прочетеш, че в кварталната шкембеджииница предлагат и шампанско Дом Периньон.
Апропо, обичам и консумирам и от двете, но никога заедно, по едно и също време и на едно и също място:)
До коментар [#9] от "igeorge71":
Ми нормално ,средната класа в БГ бе унищожена още в зародиш.
Реално има 5-6 % много богати и останалите всички сме бедни по европейските стандарти.Типична бананова република без банани!
А бедните къде каза че пазаруват? Ми в дискаунтъри естествено.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.