С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
4 7 фев 2012, 21:30, 7932 прочитания

Бул. "Витоша" отново става интересен за модните брандове

Близкият край на строителството на метрото ще върне търговци и клиенти на централната улица

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Наеми на търговски площи*

(в евро/кв.м)

Град молове търговски улици

София 32 40

Варна 22 26

Бургас 22 22

Пловдив 20 28

Източник: Colliers

*Цените са за магазин от 100 кв.м с отлична локация
Най-скъпата търговска улица в София – бул. "Витоша", отново влезе в полезрението на големите модни марки. Отсечката между Съдебната палата и бул. "Патриарх Евтимий" повече от две години страдаше заради слабия пешеходен трафик от строителството на метрото, намалялото потребление и насочването на търговците към моловете. Прогнозите на Colliers International обаче са, че краят на ремонтите това лято ще върне интереса към района и в рамките на 1-2 години там ще се изгради устойчив микс от заведения и модни магазини.

Интерес
Според Иглика Йорданова, мениджър "Търговски площи" в Colliers, големите модни брандове от известно време търсят възможност да стъпят на бул. "Витоша" успоредно с моловете.


Първа от новата вълна търговци на булеварда стъпи испанската компания "Индитекс", която отвори магазин на Zara срещу Съдебната палата. Иглика Йорданова уточни, че към тази част на София вече гледат и конкурентите на Zara, но не назова имена.

Според различни източници модни вериги като New Yorker отдавна търсят възможност за присъствие в центъра на София. Към тях може да се добавят и брандове като Deichmann и Humanic, а от месеци – и H&M. По непотвърдена информация шведският бранд, който отваря първи магазин в София през март в The Mall, вече е оглеждал и два-три обекта на бул. "Витоша", но все още не се е спрял на конкретна оферта.

Според Златан Енчев, консултант в областта на недвижимите имоти, търговците, които търсят площи под наем в центъра, може да се разделят на две групи. Едните са модни марки, които искат магазини над 300 кв.м, а другите – вериги дрогерии, аптеки и магазини за козметика. Те са склонни да влязат и на по-малки квадратури, но с покритие на поне 4-5 места с оживен трафик.



Фактор за засилващия се интерес на търговците към бул. "Витоша" е и сериозното намаление на наемите. Данните на Colliers показват, че само за последната година те са паднали с 27% и средният наем на обект от 100 кв.м вече се движи около 40 евро/кв.м при над 100 евро/кв. м няколко години по-рано. В същото време делът на свободните магазини е около 10%, а при още 10% се наблюдава текучество на наематели.

Според класацията на Cushman&Wakefield за най-скъпите търговски улици през 2011 г. наемите на бул. "Витоша" са се стабилизирали около 50 евро/кв.м. От консултантската компания също отчитат свитото потребление и ремонтите като фактори за отслабналия интерес на търговците.

Завръщане
"Търговците биха се върнали на бул. "Витоша", защото след пускането на втория диаметър на метрото през август там отново ще има пешеходен трафик. В момента обаче ги притесняват трудният достъп и липсата на обща визия на булеварда", коментира Иглика Йорданова. Тя допълни като проблем и неяснотите около предстоящото обновяване на търговската улица и планираното прокопаване на паркинг под нея.

Според Златан Енчев основното притеснение на собствениците на магазини е, че общината не е обявила срокове за тази дейност, нито начин, по който ще бъде извършена. По информация от в. "Строителство Градът" в момента се подготвя работен проект за пешеходната зона по бул. "Витоша", а работата по нея трябва да приключи с пускането на втория метродиаметър. За неразрушената от строежа на метрото отсечка от булеварда ще бъде обявен търг, а останалата част от работата ще се поеме от изпълнителя на метрото.

Заради продължаващото строителство по търговската улица в много от договорите за наем вече влизат и клаузи, че по време на ремонтите за магазините ще се плащат 30% по-ниски цени.

Новите молове

Четири са големите молове, които се очаква да отворят врати тази година в страната. Във фокуса на инвеститорите остава София, където предстои откриването на Paradise Center и Bulgaria Mall. В Бургас, където все още има само един голям търговски център, се очаква отварянето на Galleria Burgas и откритият мол Strand. Според Иглика Йорданова нарастващият брой молове води до изострена конкуренция сред инвеститорите за вниманието на търговци и потребители. Нейното очакване е, че това ще стане най-вече с открояващи се концепции. Сред вариантите, които тя посочи е залагането на повече открити площи и развлечения, както и синергията с атрактивни обекти, като например този на IKEA на софийското околовръстно шосе. Към края на следващата година до него се очаква да отвори още един мол – Sofia Ring. 

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Ново време за "Славянска беседа" 2 Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

11 окт 2019, 5871 прочитания

Велинградският хотел "Велина" има нов собственик Велинградският хотел "Велина" има нов собственик

Строителят и хотелиер Христо Томов е придобил 94% от дружеството през борсата срещу 12 млн. лева

10 окт 2019, 6156 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Имоти" Затваряне
Новите жилищни сгради нараснаха с 46% в края на 2011 г.

През последното тримесечие в страната са завършени 928 обекта

Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм