С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 18 май 2012, 14:52, 13936 прочитания

Кой ще изплува

С откриването на Galleria Burgas конкуренцията между моловете в морския град се изостря, а пазарът върви към пренасищане

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


"С нашите наематели, концепция и търговска площ скоро ще сме единственият мол в Бургас. Останалите не са фактор, с който да се съобразяваме." С тези думи представителят на полската инвестиционна компания GTC (Globe Trade Center) Шалом Мор извади наяве тлеещото от месеци напрежение между растящия брой молове на картата на морския град.
Повод за думите му стана шумното откриване на Galleria Burgas – проект с 35 000 кв. метра магазини, заведения и развлекателни площи, в който GTC инвестира 75 млн. евро. Търговският център отвори на 15 май, а с него в Бургас влязоха световни брандове като кината Cinema City и модните марки Zara, Bershka, H&M. В града обаче вече три години работи и конкурентен проект – Burgas Plaza. А след по-малко от година се очаква и молът от открит тип Strand.
При малко над 200 000 жители и кризисни нива на потребление три конкурентни проекта са повече от поносимото за град като Бургас и според анализите ще го наредят на челно място по търговска площ на глава от населението. И макар всеки от новите играчи да излиза на пазара с различна концепция и припокриването при наемателите да е относително слабо, все пак те ще се борят за едни и същи потребители. И в близките години няма да им е лесно.

Един е малко
Новата търговска площ в Бургас определено не е излишна. В продължение на няколко години повечето проекти за молове в морския град бяха замразени заради кризата и спада в потреблението. През това време работеше само един модерен търговски център – Burgas Plaza, но с относително малка наемна площ (27 000 кв.м), без кина и развлекателна част. През него в града навлязоха всички по-значими към тогавашния момент модни марки на българския пазар като Mango, Marks and Spencer, New Yorker, Deichmann, LC Waikiki, също дрогериите dm, детските магазини Hippoland, френската верига Carrefour, Costa Cafe... Място за навлезлите по-късно в България големи наематели като Zara, Bershka, H&M обаче нямаше как да се намери... И логично те стъпиха в Бургас чрез проекта на GTC.


В продължение на десетилетие в града нямаше и модерен кинокомплекс и в това отношение десетте салона на Cinema City също са принос на новия мол Galleria Burgas. Както и появата на вериги като Pure fitness, увеселителните центрове Playground и детските магазини Alice Kids&Home.
"Нашият проект е уникален за града – с достатъчно площ за навлизане на големи, силни брандове и с качествено нова концепция, която съчетава пазаруване и развлечения. Всъщност за развлекателната част сме отделили почти 1/3 от мола", коментира Шалом Мор.
В подкрепа на думите му е и високата заетост, с която отваря Galleria Burgas. Към момента на откриването са отдадени над 85% от площите, а до края на годината заетостта ще достигне 100%, уточни мениджърът на мола Симона Първанова. Според нея това е още едно доказателство, че градът има нужда от този проект.
Самите GTC също имат големи очаквания за инвестицията си в Бургас. Според Шалом Мор молът  има всички шансове за успех – силна концепция, добра локация (в търговската зона около магазините на Kaufland, Praktiker, Aiko, Mobbo...), както и присъствието на повечето големи брандове в България като наематели. В допълнение мениджърът очаква годината да е по-добра за оборотите на търговците спрямо миналата, следователно – и за наемите в мола. И категорично смята, че Galleria Burgas ще генерира достатъчно приходи, за да обслужва редовно кредита си – проблем, с който в кризата се сблъскват много търговски центрове. И който не подмина и проектите на GTC. Компанията все пак успя да разсрочи задълженията на два от търговските си центрове – работещият от края на 2010 г. Galleria Stara Zagora и завършеният, но изчакващ с отварянето си заради пренаситения пазар във Варна Galleria Varna.
Според Шалом Мор тези затруднения са временни, а проектите на GTC са устойчиви и ще бъдат печеливши в бъдеще. "Кога точно ще е това, зависи от общото възстановяване на икономиката. Определено очакваме тази година да е по-добра от 2011 г. и към 2014 г. потреблението да се върне към по-нормални нива", коментира той.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Две италиански офис сделки Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

24 яну 2020, 3655 прочитания

Botanica Lozen предлага нов начин на живот извън града Botanica Lozen предлага нов начин на живот извън града

В същото време достъпът до ключови точки в столицата е в рамките на минути

24 яну 2020, 1651 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Строителство и имоти" Затваряне
На конференция в мола

Мол Galleria в Стара Загора вече предоставя част от площите си и за търговски изложения, бизнес форуми и срещи

Още от Капитал
Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

И твойто СУПТО също

Данъчната Наредба Н-18 засегна почти всяка компания в България, като създаде изключително сложна, неясна и скъпа за прилагане регулация. Скоро тя влиза в сила, а хаосът може да се избегне с повече разяснения, а не репресии

Ново място: Музей на илюзиите

Оптични илюзии, интерактивност и древни експонати

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10