Всяка марка да си знае мола
Debenhams, New Look и LC Waikiki ще дебютират с новата вълна търговски центрове в София, но повечето брандове не са ентусиазирани да растат
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Дълга, дълга опашка от наематели. Това беше картината преди няколко години, когато модата на съвременните търговски центрове прохождаше в България.
Всеки мол отваряше със списък от търговци, готови да попълнят редиците на освободените площи при удобен случай. Пазарът бе слабо наситен и интересен за нови марки, присъстващите бързаха да растат, купувачи имаше за всички.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
20 коментара
На Карфур обслужващият персонал в мола на Цариградско е под всякаква критика. Държат се все едно са на битака преди 20 години.
Откъде са ги събрали и няма ли контрол?
Егати "бранда"
От цялата мешавица от брандове, франчайзи, концепции, стратегии, миксове и бенчмаркове лъха само на едно: изостанало стопанство, без пазарни ниши, без поне 1-2 световноизвестни продукта, без капацитет на фирмите за развой на нови продукти и технологии. На такъв фон всеки българин е дистрибуторчИ на нещо вносно, а откриването на магазин за парцалки от 125 кв.м. е голяма новина за икономическите рубрики. Въпреки че само изписаното мастило за оповестяване на новината ще като разход 10 пъти "инвестицията" в обекта.
До коментар [#2] от "cinik":
++++++++++-по-добре не може да се каже!!!
[quote#1:"petranica"]Откъде са ги събрали и няма ли контрол?[/quote]
от кол и въже.Моловете и търговските вериги са световен проблем.
В по-напредналите държави вредата от тях е по-опозната.В САЩ е направено изследване за ефекта им в/у локолната икономика/под локална може да се разбира цялата територия на САЩ/.Резултатът е впечатляващ:От 100 долара,похарчени в Мол само 14 имат ефект в/у местната икономика,а от 100 похарчени в локален магазин 40 носят положителен ефект/принадена стойност/.Напрвете си извода статията по-горе добри или лоши новини оповестява?
До коментар [#2] от "cinik":
безмислен коментар. какво точно искаш де кажеш не ми я ясно. някъкъв тип плюене по България. Еми естествено , че е новина откриването на 3 мола на стойност 200-300 млн евро. Ти какви новини очакваш за инвестиции от 2-3 млрд евро? а къкво значи стопанство без пазарни ниши? например тази седмица имаше новина, че произвеждаме най много лавандулово масло в света. Ти каква ниша смяташ за достойна ?
[quote#5:"toshiro"]Ти каква ниша смяташ за достойна ?[/quote]
Тежка Индустрия, металургия, оптични кабели, машиностроене, все сектори с добавена стойност, примерно, а???
Видим ефект е смяна на профила на безработните.Примерно 1000 сравнително предприемчиви българи ще фалират и ще отидат на борсата,а ще бъдат заменени от 1000 не толкова предприемчиви продавачи и продавачки в молове.Нали никой не си въобразява,че паричната маса в населението може да се променя?Не.Тя си е същата,абсолютен аргумент във всеки модел,обозначен като доходи на населението.Отделно от това остава проблема с нрава на МОЛ-овете,за който се е писало много.
Въобще не ми пука за никакви брандове. Търся стоки и услуги с добро качество на ниска цена. Не купувам дрехи с надписи на брандове. Да си купя от тях пък и да им правя реклама безплатно. Може, но да ми подарят съответния продукт.
Мол до мола мила моя майно льо!
И само ли дрехи ще има в тези търговски центрове по дяволите?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.