С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
19 23 окт 2012, 18:57, 6073 прочитания

Руският поход продължава

Лятото приключи с 20% повече сделки с ваканционни имоти по Черноморието

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Активен пазар на ваканционни имоти по Черноморието отчетоха брокери на имоти през летните месеци. В основата на това оживление отново са сделките с руснаци, които през последните години се очертаха като основни купувачи на апартаменти и къщи за почивка по морето. По данни на инвестиционната компания "Грийнлайф", която строи и управлява ваканционни комплекси в Созопол и Банско, тази година тя е продала с около 20% повече имоти спрямо лятото на 2011 г. Приблизително в тези граници се очертава ръстът на пазара и според статистиката на агенция "Бългериан пропертис".

В името на купувача

Според търговския директор на "Грийнлайф" Мариана Даскалова засилените продажби последните месеци се дължат най-вече на факта, че руснаците вече добре познават българския ваканционен пазар и по-бързо взимат решения за покупка. "Ако преди този процес отнемаше по два-три и повече месеца, сега се решават на сделка в рамките на месец", посочи тя. Причината е, че повечето вече са почивали едно-две лета в комплексите, където купуват ваканционно жилище, или познават друг руснак, който има апартамент там и е натрупал впечатления. Други предпочитани места за покупки са Варна и Бургас, както и по-малките курортни градчета като Несебър, Созопол, Поморие. Те обаче са търсени от купувачите, които планират трайно да се заселят в страната, докато в затворените ваканционни комплекси се придобива имот за почивка, посочи Мариана Даскалова.


Като друга малка, но ясно очертана група купувачи тя посочи и българи, които живеят в чужбина и прекарват в страната летните си отпуски. Те според "Грийнлайф" формират около 10% от сделките на ваканционния пазар това лято.

От "Бългериан пропертис" също отбелязаха, че руснаците стават все по-смели в решенията си, а нашата страна определено остава сред фаворитите за покупка на ваканционно жилище. От агенцията също отчетоха 20-30% ръст на сделките това лято в сравнение с предното. Като една от причините посочиха и стабилизирането на цените на имотите в морските курорти, където все още се сключват основната част от сделките.

По руския джоб

Данните на "Бългериан пропертис" показват, че най-популярни сред руските купувачи в България са ваканционните апартаменти с ниски цени – до 30 000 евро. Такива имоти могат да се намерят основно в по-масови курорти като Слънчев бряг, както и в Банско, където заради презастрояването спадът в цените бе най-осезаем. В момента в ски курорта има и жилища за 350 евро/кв.м, което започна да привлича руски купувачи и към него.



Данните на "Грийнлайф" също показват, че ниските цени вече привличат руснаците и към Банско, но най-често за покупка на втори имот в България. Първият почти задължително е по Черноморието, където се сключват 75% от сделките. А според Мариана Даскалова те не са задължително в най-ниския ценови клас. Тя раздели купувачите на две категории. В първата са тези, които търсят жилища за 500-550 евро/кв.м в по-малки апартаментни сгради без претенции за съпътстващи услуги.

Във втората са онези, които търсят ваканционни имоти в големите затворените комплекси, където всичко е на едно място – СПА центрове, магазини, ресторанти, фризьорски и козметични салони, басейни, детски кътове плюс различни услуги. Ценовите граници на това търсене обаче са по-високи спрямо масовия пазар – от 30 - 40 хил. евро за студио до 70 - 150 хил. евро за голям апартамент с две спални, посочиха от "Грийнлайф". Търсят се основно обзаведени апартаменти и все така се избягват сделките на зелено заради риска от измами и недостроени обекти.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Приходите на софийските молове "Сердика" и "Парадайз" са нараснали с над 8% 1 Приходите на софийските молове "Сердика" и "Парадайз" са нараснали с над 8%

В отчета на собственика им - южноафриканския NEPI Rockcastle, е записано, че търговският център в Пловдив ще е готов следващата есен

24 фев 2020, 2837 прочитания

От състезателните писти до строителство на супермодерни вили От състезателните писти до строителство на супермодерни вили

Пламен Кралев - бивш автомобилен състезател, баща на пет деца, бизнесмен и предприемач

21 фев 2020, 5058 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Строителство и имоти" Затваряне
"Европейски търговски център" e запълнен 85%

Сред новите наематели в офис комплекса е американската Ingram Micro

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Нова книга: "Математика на живот и смърт" от Кит Йейтс

Истории за ключовата роля на математиката от съдебната зала до медицината и изборите ни в живота

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10