Великанът на моловете
Новият играч на пазара Paradise Center отваря до дни с рекордна площ от 80 хил. квадрата и с акцент върху забавленията
Влизаш откъм пасаж с вид на търговска улица, вървиш покрай пейки, дървета и магазини и стигаш до Каньона – не истински, а със стена, имитираща скален масив. По пътя подминаваш изригващ на кръгъл час гейзер, атриум с изкуствено езеро, водопад, каскади от зеленина... Може и в обратен ред, ако влезеш от другия вход. Мястото е новият софийски мол Paradise Center, а имитацията на природа в градска среда – част от също така новата за българския пазар концепция на лайфстайл центровете (lifestyle shopping centres). Иначе казано, проекти с амбицията да комбинират пазаруването с много развлечения, ефектен дизайн и открити площи. И също така подвластни на тенденцията, че забавленията и потреблението вървят ръка за ръка и има по-голям шанс посетителите да изберат точно твоя търговски център, ако им предложиш и двете.
Всичко това – с доза условност в години на свито потребление и растящо предлагане на търговски площи на софийския пазар. Факти, които още повече задължават новите молове да предложат нещо впечатляващо и различно, ако искат да намерят място на него.
Дали това ще се случи с Paradise Center, ще проличи до месеци – веднага след като отшуми началният интерес от откриването му на 28 март.
На пазар, където клиентите са с ограничен бюджет, а местата за пазаруване – все по-многобройни, трябва да впечатлиш – с мащаб и с концепция, за да успееш.
Инвеститорът в Paradise Center – "Бул дом" (чрез дружеството "Булфелд"), зад който стоят руски капитали, очевидно има подобна амбиция. Поне според мотото: по много от всичко, което дълго време стоеше на оградите, опасващи гигантския строеж на бул. "Черни връх" и ул. "Сребърна". Сега тях ги няма, строителството е на финала и търговският център изглежда още по-огромен с внушителните 196 000 кв.м разгъната площ. И с не по-малко амбициозен списък от наематели.
"Всички големи имена, които вече са стъпили в България, са при нас. При това с най-големите си и представителни обекти", обяснява Марин Караколев от Forton International, консултант по отдаването на площите в мола.
Сред ключовите наематели са Carrefour и "Технополис". В модната секция влизат H&M и най-големият им конкурент – Zara, заедно с всички брандове на испанската компания Inditex на обща площ от над 5000 кв.м (магазините на Inditex ще отворят със закъснение в края на април, но с нова концепция за Балканите). Полската LPP ще е представена с четири магазина, сред които Reserved с нов формат и първи самостоятелен обект на Mohito. Сред големите модни наематели са New Yorker, L.C. Waikiki, Kenvelo, Deichmann, GAP, както и дрогериите dm... Британската Marks & Spencer също изненадва с първи обект под марката Concept 11 – магазинът е на 1600 кв.м площ и със значително по-богат асортимент от досега. В секцията с високи марки влизат брандове като Canali, Polo Ralph Lauren, Vogue и за пръв път в България Dirk Bikkembergs.
С повече от стандартните си концепции са представени и операторите на развлекателните площи. Така например Cinema City отваря кино с 14 салона, включително и пръв в България оборудван за 4D прожекции. Производителят на стени за катерене Walltopia е избрал мола за първи по рода си център за забавление на възрастни и деца под марката Funtopia.
Веригата Playground също влиза със семеен развлекателен център на 4000 кв.м, двойно по-голяма площ от обичайното. Проектът включва боулинг зала с писти за деца и възрастни, голф-тренажори, билярд, 5D кино, аркадни игри, спорт кафе, детски център... Отделно от това собственикът на марката – варненският предприемач Красимир Узунов, е партньор и в концепцията за тематичен парк на покривната тераса на Paradise Center заедно с инвеститора в мола "Бул дом". Проектът е разработен от дизайнера Валерио Мацоли (EuroDisney край Париж) и включва 11 атракциона за всички възрастови групи, разположени на 6000 кв.м. Паркът отваря през лятото, а по думите на Узунов инвестицията е 6 млн. евро.
Включването на фитнес не е ново за моловете в България, но и в този случай в Paradise Center залагат на необичайна комбинация. Фитнес центърът на Orange в мола включва също басейн с олимпийски размер плюс зали за скоуош, йога и зона за СПА и релакс.
Логично, но несрещано до момента допълнение към микса е конферентният център Sofia Event Center, който включва зала за 2000 човека и открита панорамна тераса.
Още по темата
Австрийската група Immoeast излиза от "Стоков базар Илиянци"
Другият акционер "Бул проперти" вече ще има пълен контрол
23 ное 2016Френската Klépierre става лидер сред операторите на молове в Европа
Компанията купува холандския си конкурент Corio за 4.2 млрд. евро
30 юли 2014След десет години около Sofia Ring Mall ще има цяло градче
Търговският директор на Sofia Ring Mall Сотирис Янакудакис пред "Капитал"
11 апр 2014Растящият пазар привлече трети голям играч при киносалоните - Cine Grand и bTV Studios в разпространението на филми
11 яну 2014До пет години ще отворим сто киносалона
Генералният директор на веригата Cine Grand Амитаб Вардан пред "Капитал"
10 яну 2014Турската Garanti Koza купи имоти за 23 млн. лв.
На мястото на "Нова Деница" тя планира мащабен комплекс с жилища, търговски площи и хотелска част
15 окт 2013Наемите в моловете паднаха с 11% през летните месеци
Растящата конкуренция между търговските центрове води до натиск върху цените на площите
2 окт 2013В София се строят под 5% от търговските площи в Източна Европа
Електронната търговия ще доведе до спад в търсенето на магазини по централните улици
1 окт 2013Слабо първо тримесечие за собственика на Zara
Испанската модна група Inditex отчете едва 5% ръст на продажбите си за началото на 2013 г.
12 юни 2013Голямото търговско разместване
Моловете в София ще са с три повече в края на годината и битката за вниманието на наематели и клиенти тепърва започва
20 фев 2013Bulgaria Mall засега е единствен в южната част на София, но се задават още два конкурента
23 ное 2012Експанзията на моловете – сезон II
До края на 2013 г. отдаваемата площ в търговските центрове ще нарасне с близо 40%
7 авг 2012Debenhams, New Look и LC Waikiki ще дебютират с новата вълна търговски центрове в София, но повечето брандове не са ентусиазирани да растат
20 юли 2012Муки Грейдингер: Ще развиваме и 4D кино в България
Председателят на управителния съвет на Cinema City International пред "Капитал Daily"
17 май 2012
Дружествата от сектора отчитат поредна много добра година, а държавата и общините са основните източници на финансиране
4 дек 2019, 5720 прочитания

Споделеното финансиране на проекти в сферата на недвижимостите става все по-срещано явление
3 дек 2019, 3205 прочитания
5 дек 2019, 1875 прочитания
5 дек 2019, 1856 прочитания
5 дек 2019, 1519 прочитания
5 дек 2019, 1497 прочитания
5 дек 2019, 1450 прочитания
Първият етап от инвестицията приключва с откриването на Sofia South Ring Mall през 2014 г.