С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
85 22 мар 2013, 17:50, 59204 прочитания

Великанът на моловете

Новият играч на пазара Paradise Center отваря до дни с рекордна площ от 80 хил. квадрата и с акцент върху забавленията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Влизаш откъм пасаж с вид на търговска улица, вървиш покрай пейки, дървета и магазини и стигаш до Каньона – не истински, а със стена, имитираща скален масив. По пътя подминаваш изригващ на кръгъл час гейзер, атриум с изкуствено езеро, водопад, каскади от зеленина... Може и в обратен ред, ако влезеш от другия вход. Мястото е новият софийски мол Paradise Center, а имитацията на природа в градска среда – част от също така новата за българския пазар концепция на лайфстайл центровете (lifestyle shopping centres). Иначе казано, проекти с амбицията да комбинират пазаруването с много развлечения, ефектен дизайн и открити площи. И също така подвластни на тенденцията, че забавленията и потреблението вървят ръка за ръка и има по-голям шанс посетителите да изберат точно твоя търговски център, ако им предложиш и двете.

Всичко това – с доза условност в години на свито потребление и растящо предлагане на търговски площи на софийския пазар. Факти, които още повече задължават новите молове да предложат нещо впечатляващо и различно, ако искат да намерят място на него.
Дали това ще се случи с Paradise Center, ще проличи до месеци – веднага след като отшуми началният интерес от откриването му на 28 март.


По много от всичко

На пазар, където клиентите са с ограничен бюджет, а местата за пазаруване – все по-многобройни, трябва да впечатлиш – с мащаб и с концепция, за да успееш.

Инвеститорът в Paradise Center – "Бул дом" (чрез дружеството "Булфелд"), зад който стоят руски капитали, очевидно има подобна амбиция. Поне според мотото: по много от всичко, което дълго време стоеше на оградите, опасващи гигантския строеж на бул. "Черни връх" и ул. "Сребърна". Сега тях ги няма, строителството е на финала и търговският център изглежда още по-огромен с внушителните 196 000 кв.м разгъната площ. И с не по-малко амбициозен списък от наематели.



"Всички големи имена, които вече са стъпили в България, са при нас. При това с най-големите си и представителни обекти", обяснява Марин Караколев от Forton International, консултант по отдаването на площите в мола.

Сред ключовите наематели са Carrefour и "Технополис". В модната секция влизат H&M и най-големият им конкурент – Zara, заедно с всички брандове на испанската компания Inditex на обща площ от над 5000 кв.м (магазините на Inditex ще отворят със закъснение в края на април, но с нова концепция за Балканите). Полската LPP ще е представена с четири магазина, сред които Reserved с нов формат и първи самостоятелен обект на Mohito. Сред големите модни наематели са New Yorker, L.C. Waikiki, Kenvelo, Deichmann, GAP, както и дрогериите dm... Британската Marks & Spencer също изненадва с първи обект под марката Concept 11 – магазинът е на 1600 кв.м площ и със значително по-богат асортимент от досега. В секцията с високи марки влизат брандове като Canali, Polo Ralph Lauren, Vogue и за пръв път в България Dirk Bikkembergs.

С повече от стандартните си концепции са представени и операторите на развлекателните площи. Така например Cinema City отваря кино с 14 салона, включително и пръв в България оборудван за 4D прожекции. Производителят на стени за катерене Walltopia е избрал мола за първи по рода си център за забавление на възрастни и деца под марката Funtopia.

Веригата Playground също влиза със семеен развлекателен център на 4000 кв.м, двойно по-голяма площ от обичайното. Проектът включва боулинг зала с писти за деца и възрастни, голф-тренажори, билярд, 5D кино, аркадни игри, спорт кафе, детски център... Отделно от това собственикът на марката – варненският предприемач Красимир Узунов, е партньор и в концепцията за тематичен парк на покривната тераса на Paradise Center заедно с инвеститора в мола "Бул дом". Проектът е разработен от дизайнера Валерио Мацоли (EuroDisney край Париж) и включва 11 атракциона за всички възрастови групи, разположени на 6000 кв.м. Паркът отваря през лятото, а по думите на Узунов инвестицията е 6 млн. евро.

Включването на фитнес не е ново за моловете в България, но и в този случай в Paradise Center залагат на необичайна комбинация. Фитнес центърът на Orange в мола включва също басейн с олимпийски размер плюс зали за скоуош, йога и зона за СПА и релакс.
Логично, но несрещано до момента допълнение към микса е конферентният център Sofia Event Center, който включва зала за 2000 човека и открита панорамна тераса.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Най-динамичните строителни компании: От кота 150% и нагоре Най-динамичните строителни компании: От кота 150% и нагоре

Дружествата от сектора отчитат поредна много добра година, а държавата и общините са основните източници на финансиране

4 дек 2019, 5720 прочитания

Тълпата и имотите Тълпата и имотите

Споделеното финансиране на проекти в сферата на недвижимостите става все по-срещано явление

3 дек 2019, 3205 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Строителство и имоти" Затваряне
IKEA се огражда с квартал

Първият етап от инвестицията приключва с откриването на Sofia South Ring Mall през 2014 г.

Още от Капитал
Производители на светове

Българската компания за виртуална реалност ZenArt разработва различни сюжети, включващи истински и легендарни места

Никос Статопулос: Възможно е Vivacom да се превърне в регионален хъб на бизнеса ни

Какви са плановете на избрания за купувач на най-големия български телеком, според CEO-то на BC Partners, мажоритарен акционер в United Group

"Санкциите" за заменките: Възмездие или втори подарък

Сумата, която държавата търси от фирмите, участвали в заменки на гори, изглежда трудносъбираема

Новата еврокомисия: по-малко целувки

Климатичните промени ще са основен приоритет на новия председател Урсула фон дер Лайен, което вещае големи промени за енергийната политика на България

Ново място: Little Bird Place

Галерията е посветена на взаимовръзките между природата и изкуството

Velvet November

30 години след Нежната революция чешките дисиденти, социолози, историци правят равносметка на фона на протести

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10