С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
85 22 мар 2013, 17:50, 59066 прочитания

Великанът на моловете

Новият играч на пазара Paradise Center отваря до дни с рекордна площ от 80 хил. квадрата и с акцент върху забавленията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Влизаш откъм пасаж с вид на търговска улица, вървиш покрай пейки, дървета и магазини и стигаш до Каньона – не истински, а със стена, имитираща скален масив. По пътя подминаваш изригващ на кръгъл час гейзер, атриум с изкуствено езеро, водопад, каскади от зеленина... Може и в обратен ред, ако влезеш от другия вход. Мястото е новият софийски мол Paradise Center, а имитацията на природа в градска среда – част от също така новата за българския пазар концепция на лайфстайл центровете (lifestyle shopping centres). Иначе казано, проекти с амбицията да комбинират пазаруването с много развлечения, ефектен дизайн и открити площи. И също така подвластни на тенденцията, че забавленията и потреблението вървят ръка за ръка и има по-голям шанс посетителите да изберат точно твоя търговски център, ако им предложиш и двете.

Всичко това – с доза условност в години на свито потребление и растящо предлагане на търговски площи на софийския пазар. Факти, които още повече задължават новите молове да предложат нещо впечатляващо и различно, ако искат да намерят място на него.
Дали това ще се случи с Paradise Center, ще проличи до месеци – веднага след като отшуми началният интерес от откриването му на 28 март.


По много от всичко

На пазар, където клиентите са с ограничен бюджет, а местата за пазаруване – все по-многобройни, трябва да впечатлиш – с мащаб и с концепция, за да успееш.

Инвеститорът в Paradise Center – "Бул дом" (чрез дружеството "Булфелд"), зад който стоят руски капитали, очевидно има подобна амбиция. Поне според мотото: по много от всичко, което дълго време стоеше на оградите, опасващи гигантския строеж на бул. "Черни връх" и ул. "Сребърна". Сега тях ги няма, строителството е на финала и търговският център изглежда още по-огромен с внушителните 196 000 кв.м разгъната площ. И с не по-малко амбициозен списък от наематели.



"Всички големи имена, които вече са стъпили в България, са при нас. При това с най-големите си и представителни обекти", обяснява Марин Караколев от Forton International, консултант по отдаването на площите в мола.

Сред ключовите наематели са Carrefour и "Технополис". В модната секция влизат H&M и най-големият им конкурент – Zara, заедно с всички брандове на испанската компания Inditex на обща площ от над 5000 кв.м (магазините на Inditex ще отворят със закъснение в края на април, но с нова концепция за Балканите). Полската LPP ще е представена с четири магазина, сред които Reserved с нов формат и първи самостоятелен обект на Mohito. Сред големите модни наематели са New Yorker, L.C. Waikiki, Kenvelo, Deichmann, GAP, както и дрогериите dm... Британската Marks & Spencer също изненадва с първи обект под марката Concept 11 – магазинът е на 1600 кв.м площ и със значително по-богат асортимент от досега. В секцията с високи марки влизат брандове като Canali, Polo Ralph Lauren, Vogue и за пръв път в България Dirk Bikkembergs.

С повече от стандартните си концепции са представени и операторите на развлекателните площи. Така например Cinema City отваря кино с 14 салона, включително и пръв в България оборудван за 4D прожекции. Производителят на стени за катерене Walltopia е избрал мола за първи по рода си център за забавление на възрастни и деца под марката Funtopia.

Веригата Playground също влиза със семеен развлекателен център на 4000 кв.м, двойно по-голяма площ от обичайното. Проектът включва боулинг зала с писти за деца и възрастни, голф-тренажори, билярд, 5D кино, аркадни игри, спорт кафе, детски център... Отделно от това собственикът на марката – варненският предприемач Красимир Узунов, е партньор и в концепцията за тематичен парк на покривната тераса на Paradise Center заедно с инвеститора в мола "Бул дом". Проектът е разработен от дизайнера Валерио Мацоли (EuroDisney край Париж) и включва 11 атракциона за всички възрастови групи, разположени на 6000 кв.м. Паркът отваря през лятото, а по думите на Узунов инвестицията е 6 млн. евро.

Включването на фитнес не е ново за моловете в България, но и в този случай в Paradise Center залагат на необичайна комбинация. Фитнес центърът на Orange в мола включва също басейн с олимпийски размер плюс зали за скоуош, йога и зона за СПА и релакс.
Логично, но несрещано до момента допълнение към микса е конферентният център Sofia Event Center, който включва зала за 2000 човека и открита панорамна тераса.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Ранна регистрация до 02.09.2019 г.

Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Хотел Iberostar в Слънчев бряг става Melia 2 Хотел Iberostar в Слънчев бряг става Melia

Той е собственост на Веселин Данев и смяната на бранда ще стане от следващия летен сезон

18 авг 2019, 8018 прочитания

Как програмисти избират офис сграда? Задължително до метро Как програмисти избират офис сграда? Задължително до метро

"ММ солушънс" нае новопростроената Kite в София. Проектант и основен собственик е арх. Борислав Богданов

18 авг 2019, 3814 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Имоти" Затваряне
IKEA се огражда с квартал

Първият етап от инвестицията приключва с откриването на Sofia South Ring Mall през 2014 г.

Опасно ядро около АЕЦ "Белене"

Интересът само от руска и китайска страна и липсата на сериозен частен инвеститор показва, че проектът за нова ядрена централа не е икономически изгоден

Новото златно тепе на Крумовград

Първата нова мина в България след социализма започва да работи край Крумовград в местността Ада тепе

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Ново място: Клуб за естетическо възпитание на артиста (К.Е.В.А.)

Втори живот за знаковото място до НАТФИЗ

Should I Stay or Should I Go

Групата Hayes & Y за уроците, на които Великобритания ги научи