Великанът на моловете
Новият играч на пазара Paradise Center отваря до дни с рекордна площ от 80 хил. квадрата и с акцент върху забавленията
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Влизаш откъм пасаж с вид на търговска улица, вървиш покрай пейки, дървета и магазини и стигаш до Каньона – не истински, а със стена, имитираща скален масив. По пътя подминаваш изригващ на кръгъл час гейзер, атриум с изкуствено езеро, водопад, каскади от зеленина... Може и в обратен ред, ако влезеш от другия вход. Мястото е новият софийски мол Paradise Center, а имитацията на природа в градска среда – част от също така новата за българския пазар концепция на лайфстайл центровете (lifestyle shopping centres). Иначе казано, проекти с амбицията да комбинират пазаруването с много развлечения, ефектен дизайн и открити площи. И също така подвластни на тенденцията, че забавленията и потреблението вървят ръка за ръка и има по-голям шанс посетителите да изберат точно твоя търговски център, ако им предложиш и двете.
Всичко това – с доза условност в години на свито потребление и растящо предлагане на търговски площи на софийския пазар. Факти, които още повече задължават новите молове да предложат нещо впечатляващо и различно, ако искат да намерят място на него.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
85 коментара
Има един маалък проблем и той е в пропусквателната способност на пътищата до Хладилника, която е под всякаква критика. И в момента в пик час там се чака сериозно на светофара, какво остава като го открият? За да има "поток" от клиенти, този поток трябва да може да се придвижи бързо до шопинг центъра, а след това и да се оттегли по същия начин, какъвто е случая с мола на Цариградско, а не да чака десетки минути за да може да се добере до паркинга, а след това още толкова на тръгване...
Което и е отбелязано на стр.3 от статията, но не бях стигнал до нея преди да напиша коментара си... т.е. проблема е повече от сериозен.
Както в 'Пълна. Лудница' от парламента ще направим мол с името 'Парламол'
Публикувано през m.capital.bg
има и един голям проблем и той е инфузията на полумръсни рушняшки пари в българската икономика... :)
До коментар [#2] от "emil.i.stoyanov":
Мола на Левиев до президентския дворец е същия като разположение и достъп. Това не е проблем,
защото е безспорен номер едно в румънската столица. Само може да става по-добре.
Моловете са американска измислица, в страни с развито пазарно стопанство са печатница за пари!
В Лудвигсбург има един мол Бройнингер, за около 20 години му увеличиха площите поне двойно, постоянно пристрояват нови тела!
Първият мол с директна връзка с метрото ще доминира пазара.
Другите (освен на силно комуникативни локации) ще трябва да се преориентират към смесено ползване - офис / търговски площи. Наемите там ще са ниски.
Откриването ще го пропусна, но до закриването може и да отида.
До коментар [#7] от "dggm":
Щото до сега такова нещо няма, а?
Мол до мол, мила моя майно льо! И в тях руснак до руснака...
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.