Купувачи с български адрес

Сделките за бизнес имоти за деветмесечието са малко, а повечето продажби са заради дългове

   ©  ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА
   ©  ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА

Хотел, мол, две офис сгради и с доза условност – няколко строителни парцела. Така накратко могат да бъдат изброени инвестиционните сделки с бизнес имоти за деветмесечието. Всъщност с известна условност може да се говори изобщо за инвестиционен пазар, тъй като голяма част от сделките се разминават с класическата дефиниция: покупка на активи, които носят доходност от управление (наеми). Годината минава под знака на принудителни продажби или покупки на имоти за строителство. А оценките на консултантските компании за пазара остават полярни – от рамката от 54 млн. евро, очертана от Forton International, до свеждането му до една-единствена сделка (хотел Hilton) от MBL.

Друг характерен белег е доминиращата роля на българските купувачи и изтеглянето на чуждите капитали от имотни инвестиции в България. По всеобща оценка вниманието на инвеститорите в момента е насочено към Централна и Западна Европа. А интересът към страната трудно ще се върне, докато не покаже политическа стабилност и икономически растеж.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал

Coca-Cola EP отива в Garitage

Coca-Cola EP отива в Garitage